Bankörning & RR

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Nu börjar man tveka om man verkligen ska ta premiären till helgen, smhi säger 40 mm regn och jag har aldrig suttit på en hoj i regn. Vilka här tänker köra oavsett väder?

Klart du ska köra. Säkert färre förare och lättare att kvala in. Så har du fått din debut överstökat + att du fått träna på regn. Do it!:Rockbanan

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
...de e dyrt med däck i 1000:tummenupp

Jupp! Vilket är ett av huvudskälen (det finns andra också) till varför jag väljer att köra 600 och då tävlar jag dessutom inte, kör lite dagar emellanåt bara! Kul är nämligen ledordet! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Nu börjar man tveka om man verkligen ska ta premiären till helgen, smhi säger 40 mm regn och jag har aldrig suttit på en hoj i regn. Vilka här tänker köra oavsett väder?

Jag kör.

Jag har kört tre tävlingar i år och två av dom har jag inte kvalat in (lite hårt i Rookie 600) men en sak är säker du blir inte snabbare av att inte delta!

Bara att anmäla sig och prova. R 1000 har ju inte haft något race i år där folka inte fått köra så det så! (Vad jag vet)

Lycka till / Oskar

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Jag kör.

Jag har kört tre tävlingar i år och två av dom har jag inte kvalat in (lite hårt i Rookie 600) men en sak är säker du blir inte snabbare av att inte delta!

Bara att anmäla sig och prova. R 1000 har ju inte haft något race i år där folka inte fått köra så det så! (Vad jag vet)

Lycka till / Oskar

Stämmer det!
Alla har fått köra men på A-torp var det dock nära, 50 kom till kval men det var fler anmälda.
Sen blev det 48 till start den gången.
Falken vet jag inte och man kan ju inte lita på anmälningslistor och dyligt, det är inte alla som är anmälda som kommer.
Å andra sidan är det nån bana det riskeras å bli utkvalad är det ju Falken bara 28 till start.
Men jag tycker att du ska köra dels för att du lär dig på det och sen kanske du är bra i regn och då är det lätt att placera sig bra.
Sen är det väl så som dom säger.

Race är den bästa träningen:tummenupp

Sen undrar jag om nån fått tidschemat över helgen?
Jag fick ett på mail med det funka inte:va

Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Lycka till på falken ni som kör :tummenupp

Jag har packat ihop för i år, om det nu inte blir ett erf på anderstorp i oktober..

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Kompisen fotade en massa ifrån rookie1000-loppet om nån är intresserad. PM nr isf. :)

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Ibland vill man ju bara belysa en åsikt på flera ställen än bara via PM.
Jag vet att alla ni som kör race har gjort eran debut på många olika sätt, och säkerligen har dom alla varit beundransvärda.
Men idag fick jag själv beskåda en killes första race. Blev grymt imponerad och även inspirerad att kanske ta egna steg någon gång (hur svårt kan det vara:rolleyes: :D ).
Tycker att Küngens premiär var klart häftig, speciellt med tanke på materialet, brist på bakbroms, vågat däcksval och hjärnspöken från lite kåphoppanden.

Coolt:tummenupp !!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ibland vill man ju bara belysa en åsikt på flera ställen än bara via PM.
Jag vet att alla ni som kör race har gjort eran debut på många olika sätt, och säkerligen har dom alla varit beundransvärda.
Men idag fick jag själv beskåda en killes första race. Blev grymt imponerad och även inspirerad att kanske ta egna steg någon gång (hur svårt kan det vara:rolleyes: :D ).
Tycker att Küngens premiär var klart häftig, speciellt med tanke på materialet, brist på bakbroms, vågat däcksval och hjärnspöken från lite kåphoppanden.

Coolt:tummenupp !!!

Hur gick det då? :)

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson