Välkommen in i idiotin: tummenupp.
Jag varnade ju dig för just detta... för nått år sedan
RR är förkortning för "Kvalificerad kapital förstöring" var det nån som sade
Mina 5 cent:
* Är ni 6st.. slå ihop inköpen. Blir bra mycket billigare om ni t.ex. köper in
ett 100l fat med motorolja (delat på 6st = 16,6l/st)
* När ni behöver nått... Köp inte prylar av "första bästa".
Lägg lite tid & sök efter bra "billiga" inköps kanaler.
* Samåk till banorna
* Håll ögonen efter bättre beggade racedäck från nån PRO åkare.
Finns mycket kvar på de däcken, även om du är relativt snabb.
Sedan går jag visst tvärt emot alla andra som ger råd om köp av hoj...
Köp en som har nått/några år på nacken, men som har race bakdämp & fixad gaffel m.m. De sakerna är svindyrt att köpa nytt.
Gatreggad MC kan vara bra, om du vill köra lite gata eller på bandagar som inte har licensgrupp. Men efter nått år... kommer du förmodligen inte vilja köra i dom grupperna eller i trafiken
så för den saken spelar det mindre roll. (kan iofs vara lite lättare att sälja en gatreggad hoj)
Titta framför allt på extra delar.... Handtag, fotpinnar, bakram, kåpor.
Blir oftast dyrt om du behöver skaffa fram snabbt, och ibland lång lev tid.
Säsongen är åt helvete för kort att vänta på leveranser av grejjer.
Extra fälgar värdesätter jag högt, (har 3,5set själv
) så allt gummi är krängt före man kommer till banan.
Ta väl hand om din hoj, snåla inte med olje/filterbyten, bromsolja m.m..
Är en billig försäkring...
Jag byter efter ca 6-7t körning.
Till sist... Skaffa ett bra betalt jobb, där du kan jobba MASSOR av övertid för att ha råd med allt ovan nämnt
När blir nästa bandag?
TS: Känns som en lyx att du nästan inte har börjat med banåka... "massa annat"
Går gas-suget aldrig bort?
Hehe, visst är det galet.. har haft ungefär samma historia som du, med 1:a gathoj -83 & första licens -87
Undrar hur mycket stålar man brännt på racing genom åren??
Nää, förresten. Vill inte veta
Önskar nästan det fanns ett botemedel...
Mvh
//
Benny