Bankörningen förstörde mitt liv!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Kan ni inte fråga kungen om han vill använda lite av sitt apanage till att bygga en motorbana?
Han är ju motorintresserad.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kan ni inte fråga kungen om han vill använda lite av sitt apanage till att bygga en motorbana?
Han är ju motorintresserad.

Så döper vi den till Lord/King of The Ring hahaha

Liten chans att han skulle bygga en bana, men alla sätt är värt att testa. Vad har man att förlora på det.

Kan nån/några formulera sig bra i text och få ihop en bra text är jag gärna på. Ni ser ju själva att en vanlig snubbe som jag har ett språk som kan få vissa lirare att bli stötta.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så döper vi den till Lord/King of The Ring hahaha

Liten chans att han skulle bygga en bana, men alla sätt är värt att testa. Vad har man att förlora på det.

Kan nån/några formulera sig bra i text och få ihop en bra text är jag gärna på. Ni ser ju själva att en vanlig snubbe som jag har ett språk som kan få vissa lirare att bli stötta.
Inte språk, attityd/tänk.

Är det någon som faktiskt har provat att få till en bana där nere?

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Var det inte något försök på gång att få bygga något ute vid arlanda? Har för mig det stoppades av diverse olika skäl, vilket gjorde det lite lustigt att det helt plötsligt poppade upp en "bana" som ska användas av polis mfl.

Kan ha inbillat mig det hela, men har för mig det var lite diskussioner kring just det när de fick godkänt.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Inte språk, attityd/tänk.

Är det någon som faktiskt har provat att få till en bana där nere?

U name it, men mina hojvänner här i Stockholm som känner mig och umgås ute på vägarna osv. skrattar bara för jag verkar helt fuck up när jag skriver men är inte sådan i verkligheten, jag kanske bara har otur när jag uttrycker mig i skrift.

Om man häller på bensin på elden slocknar inte den som om det vore vatten, och sån är jag bara även om jag kommer till deras nivå eller lägre. Ingen bra egenskap men kan inte rå för det.

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Tyckte den här tråden hade rejäl potential.... eller i alla fall rubriceringen.

Gör ett försök att förklara...

Gillar tanken på vad racing har gett mig, men funderar ibland även på vad den tagit från mig. (kört aktivt på bana 87-95 & 05-nu)

Allt från att jag blivit säkrare trafikant, träffat massor av underbara människor med samma inställning, fått köra FULL RULLE i både vått & torrt, till det lite mer negativa.... enorma ekonomiska utgifter och massor av tid borta från familjen.

Jag är HELT övertygad om att körningen på bana, räddat mitt liv.

Men det har även fört med sig en hel del andra negativa saker.
Snabb huvudräkning ger 12st hjärnskakningar, 40-50 benbrott (nåja, några kommer från fallskärmshoppning & kampsporter)
Det mesta skador är från 22-30 års åldern, då jag inte kunde ens tänka tanken att förlora ett race. (blev oftast vinna eller försvinna)

Jag är 45 nu, men känner mig ibland som 85:rolleyes: med alla krämpor.

Borde kanske sluta köra.....:va

Fast... fortfarande när jag rullar ut från depån till banan :rullandeu
Händer det nått... Kroppen vaknat till liv, pulsen ökar, 100% fokus & inget annat spelar nån roll :yoparty

Å då vet jag... det här är... vad livet går ut på :tummenupp

Bankörning räddade mitt liv:D

Ang. en bana i Stockholm området.. är det helt enkelt en skandal att det inte finns. Men med ca 5-600st MC åkare som har licens i hela landet (?har jag för mig det var) Förstår jag varför..

(Hur många som kör bil, eller kan använda banan på annat sätt... har jag ingen uppfattning om)

Som jämförelse finns 1350st tjejer & killar i Upplands-bro med rid licens.

Arlanda kommer ju att vara öppen för SMC kurser, och det är många fler som kör för dem än som har licens. Jag kommer garanterat stå i kö för att köra där med SMC :yoparty

//
B

Hejabusarhjärna

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
ligger i bitar
Det ligger ju faktiskt ett ekonomiskt intresse i att bygga en GP bana. Dra hit F1 och Moto GP, en massa andra tävlingar etc. ger massa intäkter till sverige samt god reklam. Den banan ska självklart ligga nära huvudstaden.

Men det är ju i full rulle med en bana på åland också, Åland ring!

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=153&view=next&sid=c6e68266c81b01e5771eb48a665ec754

Hojåkare är ju inte ensamma om att vilja ha bana, även bilfolk har samma problem, together we shall overcome!

Jag hoppas på både viking motorpark och Åland ring, två banor medknappt några mils körsträcka från Stockholm:Bugar:tuttar:banana

På golfbanorna får man väl tillbaka dedär 50kkr om man slutar? Skulle det vara samma med racebanor skulle nog fler vara villiga att "investera".

Ta aktierna i åland ring nu, om jag är garanterad pengarna tillbaka när jag vill, så är det ju inte så mycket att gråta över!

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...