banta med äppel cider vinäger

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Behöver du gå ner i vikt finns det nog lite mera effektiva lösningar. Jag har i alla fall inte sett någon som helst orsak att tro att äppelcidervinäger ska ha någon som helst inverkan på vikten.

Behöver du snabbt dumpa kilon så köp lite Nutrilett eller andra bantningspulver. Visst, inte världens bästa sätt att långtidsbanta men man kan dumpa 10-15 kilo ganska snabbt genom att hålla sig enbart till pulver. Vad jag vet så ligger dom alla några tusental kalorier under en normal dagsdos vilket leder till att vikten rasar snabbt i början.

Behöver du allmänt vakta vikten så finns inga genvägar förutom att äta bättre (antagligen också mindre) och motion.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
börja knapra affe och gå på rave några gånger i veckan... :) skämt å sido, promenader, mindre pizza o öl. Simma är jävligt bra om man har tid och råd.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Effektiv fettförbränning är att springa på morgonen innan du äter något.

Men äppelcidervinäger smakar bara äckligt och du kan inte bara ta det och tro att du kan leva och äta som vanligt och då gå ner i vikt.

Tror mer på långvarig och då hjälper inte nutrilett heller så bra eller flygvärdinnediet med mera. Träna och ät nyttig, festa till på gott ibland bara och inte i stor mängd. Låter det skit tråkigt, jag tyvärr är det bästa sättet i alla fall vad jag tror och vad alla näringsläror säger.
 

Danny boy

twin power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
jag brukar köra med äppelcidervinäger, och jag mår då bättre.
vill du gå ner i vikt ska du ta ett glas vatten på morgonen,ut och gå, en halvtimma räcker,tips: gå 15 min och vänd sen.enklast.

hör och häpna så förbränner man lika mkt på att gå samma sträcka som man springer.

sen att äta rätt är ju a och o, det är grunden för att lyckats, samt att äta på regelbundna tider.

Jag tar ett glas äppelcidervinäger blandat med vatten morgon och kväll, lika självklart som att borsta tänderna...
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Gå raska promenader sägs bränna mer fett än att springa, har för mig att när man springer så tar kroppen upp den snabba energin dvs maten i magen och när man går så tar den från fettet. Äppelcider vinäger gör väl att ämnesomsättningen blir högre? det är iaf vad jag hört :p
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Banta??? Bättre att röra på sig mer.
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Akta dig för snabba kolhydrater--> Håll koll på GI(glykemiskt index). Ät måttligt med fett(kroppen behöver fett). Motionera regelbundet.

Äppelcidervinägern hjälper till med matsmältningen.
 

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
DennisR1 skrev:
Gå en timme före frukost och ät nyttig mat utan massa fett.

Och mina arbetskamrater som normalt är glada om de får se mig i närheten av förmidagsfikat,,,,,,,. :hördu :cool:
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Gå 45min varje morgon och om du orkar/vill/har motivation till även 45min på kvällen. Ät senast 3 timmar innan du går och lägger dig. Ät inte en massa snabba kolhydrater. 1 gång i veckan kan man en "ätar-dag" då man ätre lite onyttigheter om man vill för att hålla bland annat motivationen uppe.
Sen kan du ju äta din äppelcidervinäger också!
:tummenupp
 

Douge

Bor på sporthoj.com
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Landskrona
Hoj
cross 125
Nu har jag druckigt det i två dagar och det smakar f**n
men gör det för min egen skull ska börja tänka på vad jag äter med och ska försöka att gå mera.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Cambridge (Soppor) metoden fungerar toppen,har allt kroppen behöver utan massor av fett med ett intag på ca:490Kalorier om dagen = 3 påsar morron,middag,kväll....

Denna metod är framtagen av läkare så den är säker på alla sätt och vis....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Har en god vän som är nutritionist och en flickvän som är hälsoutvecklare och de brukar båda skratta uppgivet när äppelcidervinäger kommer på tal..

..Det finns INGET, NADA.. stöd för att det hjälper..

Det finns bara en princip som funkar:
Högre förbrukning än intag..
Lika enkel princip som att skuldsätta sig hos banken!

Rör dig lite mer, ät en smula nyttigare. Dessutom ska du räkna på hela dygnets intag, inte en enda måltids..

man kan banta och äta en pizza om dagen, men då får du bara äta knäckebröd resten i princip..

Och gör inte det vanligaste misstaget.
En smörgås till frukost, sallad till lunch, rejäl middag..

ät hellre många, lättare måltider för om kroppen någon period under dygnet "svälter" så lägger den på sig så mycket den kan när tillfälle ges..

Har du däremot hela tiden bra blodsockernivå så märker kroppen att den inte behöver spara en massa lager och kommer då att förbränna mer..

En annan enkel princip:
Bygg upp ett kilo muskler så kommer ett kilo fett förbrännas och så länge du har detta kilo muskler kvar kommer fettet inte återvända...
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Precis, det finns inget känt sätt att öka ämnesomsättningen förutom att bygga på sig muskler. Det är musklerna i kroppen som bränner energi. Bara att pallra sig till gymmet, med andra ord.

Det där med att dricka vinäger är det nog nån hälsokostsfantast som hittat på. Dom får ju sälja vinägertabletter till folk som tror att det hjälper... :rolleyes:

Såvitt jag vet så finns inga medel som ökar ämnesomsättningen. Skulle det finnas så skulle det säljas i massor som bantningshjälpmedel.

Det bantningsmedel man läst om på senare tid, Xenical, funkar istället så att det förhindrar fettupptagning och istället åker stora delar av matfettet rätt igenom.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top