Nej, det är målet. Jag kör 3*10 på 120 kg för tillfället.Lite lätt OT men så du kör 5reps på 230kg i mark? Vad har du för personbästa 1rep? Imponerande
(Det var lite skrivfel. Heh.)
Last edited:
Nej, det är målet. Jag kör 3*10 på 120 kg för tillfället.Lite lätt OT men så du kör 5reps på 230kg i mark? Vad har du för personbästa 1rep? Imponerande
kanske dags att kör 3*10 istället eller vill du bli en sådan där michelingubbe som inte kan knyta sina egna skor och har kass balans?
Jag väger mig nån gång var 3:e/4:e månad. Vikten har aldrig varit intressant. Att däremot få fason på kroppen var intressant, så i början av träningen förde jag statistik över ett flertal mått på kroppen och hur de ändrades.
Min buk var till exempel 136 cm i omfång när jag började träna.
Jag vägde 125 kg, tappade ganska raskt 15 kg, och gick upp 10 kg (Vägde mig lite mer regelbundet i början) för att sedan pendla mellan 115 och 120 kg sedan dess. Däremot har bukmåttet krympt sedan dess, och armar/ben/bål blivit grövre.
Däremot skulle jag gärna ha en vettig våg som kan mäta kroppsfett och bukfett. Vikten kan jag inte direkt bry mig mindre om, förutom att den var en målstolpe att passera i vikterna jag lyfter, och hur mycket vikt jag ska upp i att lyfta som mål. 1,5 ggr vikten i bänkpress och knäböj, samt 2 ggr vikten i marklyft. Är över vikten i både marklyft och knäböj, däremot går det lite långsammare att komma över vikten i sned bänkpress, men det tar sig.
De var mest riktat till dem som vill gå ner i vikt. Men om man då ska träna för att få större muskler är ju vikten kanske inte jätteintressant. Men man ska hålla koll för att se om man gör framsteg på något håll, och därmed så är de måttband som gäller med. Om man nu tycker de är så roligt att mäta och se att de händer saker.
Och för att tillägga, dessa förbannade dieter om man vill gå ner i vikt är trams för min del =) Kör blandad kost dock utan läsk och sådant man ej egentligen behöver.
Sen kör jag kosttillskott i min träning och musklerna blir stenhårda vilket är rätt kul.
Jag kör 3*10 på ~80% av vad jag klarar av att göra 1 rep på. Och målet är inte michelingubbe, men mer muskler än nu. Specifikt lite mer bröst och armar. En bonus med styrketräningen är att musklerna fortsätter att bränna energi mellan träningarna.
Vad gäller vighet är jag född överrörlig, så att jag inte kommer kunna knyta skorna är föga troligt. Om det ny händer så blir det pga ledbesvär som kommer av överrörligheten snarare än av stora muskler.
Jamen dåså! balansen då?
Du hänger väl på midnattsloppet?
Min balans är som den är. Förvånansvärt bra, samtidigt som jag är klumpig som fan. Dvs, jag snubblar helt sanslöst ofta, men ramlar aldrig. Det beror antagligen på att jag har ett ganska gravt synfel.
Och jag springer inte. Om jag nu inte blir jagad.
Har aldrig funnit något nöje i att springa. Däremot tycker jag det är riktigt skönt och roligt att ro som en idiot.
Jaha men sätt hjul på skiten då som alla längdåkningsnördar och häng på. Nä springa är fan inget kul i mitt tycke heller men det är en bra träningfrom som är lättillgänglig och hyggligt billig om man vill...
Haha vi verkar ha samma problem på typ samma vikt Jag kör 3x6reps på 130kg Jag började dock köra med dragremmar denna vecka och det är något jag verkligen kan rekomendera dig att skaffaBlev lite lagom överraskad när jag tränade idag, kan konstatera att trots grav brist på träning så har händerna blivit starkare/uthålligare och jag klarar marklyftet utan att fingrarna rätar ut sig.
Kroppen är en tuff maskin.
Haha vi verkar ha samma problem på typ samma vikt Jag kör 3x6reps på 130kg Jag började dock köra med dragremmar denna vecka och det är något jag verkligen kan rekomendera dig att skaffa
Men jo, ibland kan vila vara det som saknas för att kunna öka på gymmet.
Jag låter bli remmarna pga att jag gärna vill att handstyrkan ska hänga med. Lite drygt när man planar ut i höjningarna pga att en till muskelgrupp ska hinna ifatt bara.
Om du behöver greppstyrka kan du träna upp greppstyrkan separat.
Har aldrig förstått det, du är väl ute efter att träna upp ryggen?, varför då inte ha dragremmar?
När jag drog mest drog jag utan dragremmar på maxningar och med på repsträningar.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |