Bantning

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vägde mig imorse.
72kilo! Gått ner 6 kilo på 2 veckor! Whooopaaa

För er som inte fattar så ska jag förklara enkelt.
Allt handlar om plus och minus!

Intag-utgifter=kalorier kvar= fet
Intag-utgifter=inga kalorier kvar(lån)=smal

Du blir fet oasvett var ifrån kalorierna kommer. Handlar bara om vilka som innehåller mest näring och vilka som man håller sig mätt på längst. PUNKT

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lättare sagt än gjort när man kommer hem från träningen och är sugen på kebabtallrik :D

Nu känns inte som om det är Hinkas problem. Utan att alltid vräka i sig, utan träningen först :tungan

Vägde mig imorse.
72kilo! Gått ner 6 kilo på 2 veckor! Whooopaaa

För er som inte fattar så ska jag förklara enkelt.
Allt handlar om plus och minus!

Intag-utgifter=kalorier kvar= fet
Intag-utgifter=inga kalorier kvar(lån)=smal

Du blir fet oasvett var ifrån kalorierna kommer. Handlar bara om vilka som innehåller mest näring och vilka som man håller sig mätt på längst. PUNKT

:banana:yoparty

Jag har vandrat vägen nu i 1,5 vecka. 79,x-75,2 :)

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Fortsätt kämpa även om inte vågen visar något första veckan! Det gör inget heller att du blåser en buffé på lördag, men ta en mils löptur eller tre timmars rask promenad innan så gör du det med extra gott samvete. Jag har kört så att ska man frossa en kväll så är det en lång löptur innan som gäller.

Ang vitaminer och näring. Människor i sverige som äter en helt normal kost, alltså inte följer någon diet eller utesluter ex kött, har ingen brist av vitaminer och mineraler. Vår mat är dels berikad, men vi får i oss det mesta hur vi än gör. Kroppen är expert på att ta upp dessa ämnen och du måste inte få i dig en del av allt varje dag.

Kommer ju traska runt hela dagen på stan, ingen rask promenad utan det blir nog snarar 6h just promenad... Får ut och springa en runda sedan på söndagen istället, men en mil? Hade jag varit i bra form hade jag ju inte behövt banta :arsele :tungan

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kommer ju traska runt hela dagen på stan, ingen rask promenad utan det blir nog snarar 6h just promenad... Får ut och springa en runda sedan på söndagen istället, men en mil? Hade jag varit i bra form hade jag ju inte behövt banta :arsele :tungan

Ät dig inte äckelmätt. Har du svårt för det faktumet så har du ett problem med självkontroll när det kommer till mat.

Ta det som ett test att njuta av maten utan att sleva i dig mängder. Du kommer lära dig mycket av det, tror jag...

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Om du är mullig så tycker jag du ska gå på gym och lyfta skrot, du får lättare att bygga muskler än en tanig jävel.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ät dig inte äckelmätt. Har du svårt för det faktumet så har du ett problem med självkontroll när det kommer till mat.

Ta det som ett test att njuta av maten utan att sleva i dig mängder. Du kommer lära dig mycket av det, tror jag...

Absolut, a test of self control

Om du är mullig så tycker jag du ska gå på gym och lyfta skrot, du får lättare att bygga muskler än en tanig jävel.

Har gymmat förut och bygger rätt snabbt muskler, men efter problem med nacke/rygg så har det inte blivit så mycket, mår bara illa efter ett pass på gymmet. Lyfta lätt funkar ju liksom inte, tungt ska det va :arsele

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
tycker 6kg på 2v är en för snabb viktnedgång, en sådan snabb viktnedgång betyder även förlorad massa och mindre uthållighet o styrka på gymet. En för snabb nedgång kan även framkalla lös/slapp hud också

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R

Jag springer typ 3 kilometer 3 dagar i veckan. De är i stort sätt den enda träningen. Förutom lite sittups efter o ruska tupp ibland.
O börja me nått. Att springa en mil skulle jag aldrig i hela livet göra. Vita är inte byggda för o springa.
Nä huvudsaken är att du rör på dig o gör tillräckligt för att lätta ditt dåliga samvete, så ska du se att du mår bra.

tycker 6kg på 2v är en för snabb viktnedgång, en sådan snabb viktnedgång betyder även förlorad massa och mindre uthållighet o styrka på gymet. En för snabb nedgång kan även framkalla lös/slapp hud också

Jag har varken nån uthållighet lr hänger på gym.
O slapp hud? Hahaha jag e 25 :banana

Anledningen till att just JAG går ner. Är för att sätta upp mål för mig själv o visa att jag klarar dom. Sen HATAR jag att va fet. Jag vill va slimmad som ett somaliabarn. :yoparty Gick upp ganska mycket i somras då jag sluta träna och tävla. O blev tillslut äklad av min kropp. SÅ därför satte jag detta mål. Är lätt att det skenar iväg direkt de börjar. För ju fetare man blir desto latare blir man. O tillslut är den onda cirkeln igång.

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Jag springer typ 3 kilometer 3 dagar i veckan. De är i stort sätt den enda träningen. Förutom lite sittups efter o ruska tupp ibland.
O börja me nått. Att springa en mil skulle jag aldrig i hela livet göra. Vita är inte byggda för o springa.
Nä huvudsaken är att du rör på dig o gör tillräckligt för att lätta ditt dåliga samvete, så ska du se att du mår bra.

Jag har varken nån uthållighet lr hänger på gym.
O slapp hud? Hahaha jag e 25 :banana

Anledningen till att just JAG går ner. Är för att sätta upp mål för mig själv o visa att jag klarar dom. Sen HATAR jag att va fet. Jag vill va slimmad som ett somaliabarn. :yoparty Gick upp ganska mycket i somras då jag sluta träna och tävla. O blev tillslut äklad av min kropp. SÅ därför satte jag detta mål. Är lätt att det skenar iväg direkt de börjar. För ju fetare man blir desto latare blir man. O tillslut är den onda cirkeln igång.

du tror inte 25 åringar kan få slapp hud?
säg att du varit överviktig i många år, betyder att du dragit på dig extra fettceller, fettceller försvinner aldrig, blir bara fler eller minskar i antal och blir större till storlek. Gör en snabb nedgång så kan man få slapp hud, vare sig du är 25 eller 75. Bukfett är väldigt svårt att få bort om ens det med träning och rätt kost.

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
du tror inte 25 åringar kan få slapp hud?
säg att du varit överviktig i många år, betyder att du dragit på dig extra fettceller, fettceller försvinner aldrig, blir bara fler eller minskar i antal och blir större till storlek. Gör en snabb nedgång så kan man få slapp hud, vare sig du är 25 eller 75. Bukfett är väldigt svårt att få bort om ens det med träning och rätt kost.

Coolt! Tror jag ska träna nu. Ruska tupp it is :banana

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Räkna kalorier istället. Du blir lika fet på 100 kcal oavsett om det kommer från transfett eller från ett äpple.

Jo, jag vet. Mitt inlägg ovan var ett skämt. Såg ett inslag på tv om nån tant som skulle bli smal mha "apelsindieten". Hon åt 30 apelsiner/dag och gick ändå inte ned i vikt. Konstigt.

Detta är billigt på MM-sports

Bra smak, men Kaseinprotein är mer för kroppen att arbeta med.

Asså, har aldrig testat sånadärna pulver. Blir det inte jävligt äckligt efter ett tag, typ framkallar kräkreflexen efter bara några dagar?

Jag åt väldigt mycket broccoli under en period för nåt år sedan. Innan tyckte jag det var super, men nu .... buärk. Försöker undvika det. Synd.

Edit: Vad är det förresten för skillnad på de olika proteinpulvrena? Kasein/whey/soja. Förutom att de är framställda på olika sätt.

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Jo, jag vet. Mitt inlägg ovan var ett skämt. Såg ett inslag på tv om nån tant som skulle bli smal mha "apelsindieten". Hon åt 30 apelsiner/dag och gick ändå inte ned i vikt. Konstigt.

Asså, har aldrig testat sånadärna pulver. Blir det inte jävligt äckligt efter ett tag, typ framkallar kräkreflexen efter bara några dagar?

Jag åt väldigt mycket broccoli under en period för nåt år sedan. Innan tyckte jag det var super, men nu .... buärk. Försöker undvika det. Synd.

Edit: Vad är det förresten för skillnad på de olika proteinpulvrena? Kasein/whey/soja. Förutom att de är framställda på olika sätt.

kasein är en långverkande protein, ligger kvar längre i magen. Tar mycket längre tid för kroppen att ta upp.
Vassle är en sorts snabba proteiner, passar bäst vid/innan/under träning då det ökar halten aminosyror markant och tas upp väldigt snabbt till muskelcellerna. alltså kasein passar bra till mellanmål eller innan läggdags. vassle vid/innan/under träning

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
kasein är en långverkande protein, ligger kvar längre i magen. Tar mycket längre tid för kroppen att ta upp.
Vassle är en sorts snabba proteiner, passar bäst vid/innan/under träning då det ökar halten aminosyror markant och tas upp väldigt snabbt till muskelcellerna. alltså kasein passar bra till mellanmål eller innan läggdags. vassle vid/innan/under träning

Aha. Ok, då är jag med.

Blev lite inspirerad av den här tråden. Har fettat på mig sen jag fick barn. Har precis inlett min pappaledighet (halvtid), så jag tänkte att man ju kan träna en timme/dag de dagar man är hemma med lilleman. Kul för både honom och mig.

Tjaxade såndär whey-protein nu. Vi får väl se om jag kan få i mig det :)

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Aha. Ok, då är jag med.

Blev lite inspirerad av den här tråden. Har fettat på mig sen jag fick barn. Har precis inlett min pappaledighet (halvtid), så jag tänkte att man ju kan träna en timme/dag de dagar man är hemma med lilleman. Kul för både honom och mig.

Tjaxade såndär whey-protein nu. Vi får väl se om jag kan få i mig det :)

låter bra =)
Kolla på proteinet du köper, dom flesta innehåller aspartam.
jag kör optimum nutrition som är aspartamfri

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Köpte denna som någon tipsade om tidigare i tråden:

http://www.mmsports.se/product.php?productid=16135&cat=471&page=1

Initialt skall den ersätta en måltid/dag.
Borde jag valt nåt annat?

står tydligt att det är aspartam i men det är ju upp till var och en =)
Varför skall du ersätta en måltid med en protein drink ?
Kosstilskott skall inte ersätta dina måltider, speciellt inte proteintilsskott då den innehåller knappt nå fett eller kolhydrater, bara ren vassle protein.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Och sedan när har aspartam påverkat vikten på ett negativt sätt? kom nu inte med Anna-anka fakta utan med vetenskapliga källor.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping