träning
får nästan göra ett litet inlägg här tycker jag
Bestämde mig 1 mars i år för att ta kontrollen. Är nere på - 30 kg nu iaf, samtidigt som kroppen format om sig. Har mycket mer muskler nu, vilket är välkommet.
Jag är inte klar ännu, köpte gymkort för en vecka sen. Nu ska det bli mer slimmade muskler, och mer ork. Ska springa mina första lopp nästa år! Börjar med milen, och den förhoppningsvis blir det kanske en halvmara också.
Jag siktar mot en muskelstark kropp, alltså "muskelsmal", inte bara smal, inte heller biff.
Hur gjorde jag?
- gick runt sjön på morgonen innan jobbet (ca 5 km), ökade sedan på det med att springa en liten runda på kvällen, eller sprang på morgonen osv.
- cyklade till jobbet (5-6 km enkel tur)
- åt betydligt mindre portioner
- åt ffa bättre, skippade skräpmat
- tog hjälp i början av Modifast som de säljer på apoteket. Bytte ut två mål om dagen med det, men käkade vanlig mat med
Hur gör jag nu?
- lyfter vikter var tredje dag ca
- springer 6 dar av 7, allt från snabba 5 km, till 10 km
- cyklar om jag ska nånstans
- powerwalkar runt sjön eller i skogen om jag är uttråkad
- tänker på maten förstås, som vanligt
Men självklart har jag syndat med, det går inte annars. Lite godis, pizza och onyttigt stuff nån gång. Men skitsamma. Jag kommer få kämpa mot detta i resten av mitt liv, men jag ser hellre ut så som jag gör nu (och mår nu, eftersom jag mår så sjukt jekla bra!) och käkar mindre av det goda, än ser ut som jag gjorde i början av året och bara käkar en massa onyttiga godsaker JÄMT.
Belöningen denna hösten var ju givet, hojkortet och en resa till London för att förnya gaderoben!
Nästa säsong ska det fanimej bli ett skinnställ