Bantning

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag försöker hålla mig borta från socker. Frukt är ju då ingen höjdare. Bättre med långsamma proteiner som kroppen får jobba på länge och på så vis håller dig mätt länge.

Tycker jag.

Nu hade jag ingen tillgång till protein :(. Men jag förstår din tanke. Det är frukt eller stora mackor som man kan köpa, eller en munk, kladdkaka alternativt chokladboll...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Det var ju en redig hink :)
Blir nog till att beställa hem en sådan, så får man sitta och se dum ut på jobbet och dricka en drink på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Är ju bättre om du beställer ett kasseinprotein. Då finns det bara ett val om man vill dricka nåt som smakar gott samt får bra konsistens:

http://www.mmsports.se/product.php?productid=1479
(80% kassein, 20% vassle)

Kasseinprotein är dyrare än vassle, därav priset. men 3 paket för femhunkan är det helt värt.

ninsan

Envis som synden!
Gick med
15 May 2010
Hoj
Sukka igen, sv650s -06
träning

får nästan göra ett litet inlägg här tycker jag :p

Bestämde mig 1 mars i år för att ta kontrollen. Är nere på - 30 kg nu iaf, samtidigt som kroppen format om sig. Har mycket mer muskler nu, vilket är välkommet.

Jag är inte klar ännu, köpte gymkort för en vecka sen. Nu ska det bli mer slimmade muskler, och mer ork. Ska springa mina första lopp nästa år! Börjar med milen, och den förhoppningsvis blir det kanske en halvmara också.

Jag siktar mot en muskelstark kropp, alltså "muskelsmal", inte bara smal, inte heller biff.

Hur gjorde jag?
- gick runt sjön på morgonen innan jobbet (ca 5 km), ökade sedan på det med att springa en liten runda på kvällen, eller sprang på morgonen osv.
- cyklade till jobbet (5-6 km enkel tur)
- åt betydligt mindre portioner
- åt ffa bättre, skippade skräpmat
- tog hjälp i början av Modifast som de säljer på apoteket. Bytte ut två mål om dagen med det, men käkade vanlig mat med

Hur gör jag nu?
- lyfter vikter var tredje dag ca
- springer 6 dar av 7, allt från snabba 5 km, till 10 km
- cyklar om jag ska nånstans
- powerwalkar runt sjön eller i skogen om jag är uttråkad
- tänker på maten förstås, som vanligt

Men självklart har jag syndat med, det går inte annars. Lite godis, pizza och onyttigt stuff nån gång. Men skitsamma. Jag kommer få kämpa mot detta i resten av mitt liv, men jag ser hellre ut så som jag gör nu (och mår nu, eftersom jag mår så sjukt jekla bra!) och käkar mindre av det goda, än ser ut som jag gjorde i början av året och bara käkar en massa onyttiga godsaker JÄMT.

Belöningen denna hösten var ju givet, hojkortet och en resa till London för att förnya gaderoben!
Nästa säsong ska det fanimej bli ett skinnställ :p

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Är ju bättre om du beställer ett kasseinprotein. Då finns det bara ett val om man vill dricka nåt som smakar gott samt får bra konsistens:

http://www.mmsports.se/product.php?productid=1479
(80% kassein, 20% vassle)

Kasseinprotein är dyrare än vassle, därav priset. men 3 paket för femhunkan är det helt värt.

kassein är ju en långverkande protein, jag föredrar snabba vassle protein under träning och kassein innan läggdags eller till mellanmål.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
kassein är ju en långverkande protein, jag föredrar snabba vassle protein under träning och kassein innan läggdags eller till mellanmål.

Jaha, det var alltså protein till träningen som efterfrågades:näsblod

Då skulle jag hellre säga att ta EAA istället. Starkare effekt och mindre kalorier. Winwin

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Jaha, det var alltså protein till träningen som efterfrågades:näsblod

Då skulle jag hellre säga att ta EAA istället. Starkare effekt och mindre kalorier. Winwin

Brukar dock köra 30g eaa innan träning och 30g vassle protein med 10g snabba kolhydrater under träningen,de upplägget funkar fint för mig :)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Oavsett vilket pulver du väljer så går du ned i vikt av det du INTE äter...

Detta är ett typiskt sätt att inte förändra sina levnadsvanor på lång sikt. Ät istället precis som du gör nu och verkar trivas med (eftersom du äter det) men minska ned portionerna med 30%.

Skit i kebabtallrik och cola, utan ta en kebabrulle istället med en lightdryck alt Ramlösa. Ät pizza men ät en tredjedel mindre av den. Ät din vanliga frukost men byt ut ev mjölk eller juice mot en annan mer kalorifattig dryck.

Du fattar.

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Invägd

Vägde in mig i morse.... 127,6 :huvet

Mitt enkla upplägg, mindre portioner och tätare mellan måltider.
Ut och gå med barnvagnen någon timma minst varannan dag!
Får se vad effekten blir...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Klev upp lite tidigare idag eftersom jag ibte hann väga mig igår. 102.8kg stannade våge på :(
vi får väl se vad den säger på måndag. Ska börja med att bara äta mindre.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping