Bantning

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Det är lätt att blåsa på med en kur av valfri sort och gå ned x antal kilo. Det svåra är, vilket många i den här tråden vittnar om, att hålla vikten över en längre tid!

Därför ska en förändring vara långsiktig.

Ingen kan lura mig till att någon kommer att käka måltidsersättning i pulverform i åratal. Förr eller senare ger man sig undan för undan, och vips, så har man gått upp rubbet igen.

Vad ni än gör. Gör det som ni kan hålla!

Visst, är man singel och ständigt på jakt så är det väl lätt att käka pulver, men när man träffat en donna, köpt en kåk, sporthojen är bytt mot en förnuftig familjebil och man har plötsligt fått barn, ja då finns det fanimig ingen som tänker på pulver längre...

Därför ska förändringarna vara oerhört små men långsiktiga. Bättre att gå ned ett halvt kg i månaden och lyckas hålla det än att blåsa bort tio pannor på nån månad, för att gå upp rubbet inom två år...

Hallå! De e ingen gubbtråd de här. Bara hunkar som skriver som letar nya damer varje dag :tuttar!
Måste sakerna sitta på rätt plats :tummenupp

Tänkte nått så här. ca 68 kg

Bifogat

• fight.jpg
    fight.jpg
    45 KB · Visningar: 71
Last edited:

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Det är lätt att blåsa på med en kur av valfri sort och gå ned x antal kilo. Det svåra är, vilket många i den här tråden vittnar om, att hålla vikten över en längre tid!

Därför ska en förändring vara långsiktig.

Ingen kan lura mig till att någon kommer att käka måltidsersättning i pulverform i åratal. Förr eller senare ger man sig undan för undan, och vips, så har man gått upp rubbet igen.

Vad ni än gör. Gör det som ni kan hålla!

Visst, är man singel och ständigt på jakt så är det väl lätt att käka pulver, men när man träffat en donna, köpt en kåk, sporthojen är bytt mot en förnuftig familjebil och man har plötsligt fått barn, ja då finns det fanimig ingen som tänker på pulver längre...

Därför ska förändringarna vara oerhört små men långsiktiga. Bättre att gå ned ett halvt kg i månaden och lyckas hålla det än att blåsa bort tio pannor på nån månad, för att gå upp rubbet inom två år...

Jag höll vikten efter jag kört på pulverdiet och gått ner 32 kg, käkade sedan vanlig mat.
Det är många som säger "går man ner fort går man upp det igen" vilket är en ren lögn spelar ingen som helst roll hur fort du går ner det påverkar inte hur fort du går upp igen.
Det var många som sa så till mig men jag har insett att det är för att dom inte har styrka nog att äta bra och träna lika hårt som mig.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
På Tisdag lägger jag mig på operationsbordet för en Gastric bypass.
Är 178cm och väger runda slängar 135 140 kg. Efter många års jojo bantande, tränande och misslyckande dieter, så känns detta som sista utvägen. Hoppas på att komma ner runt 80 90 kg till sommarn, med träning och rätt kost.. :tummenupp

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
På Tisdag lägger jag mig på operationsbordet för en Gastric bypass.
Är 178cm och väger runda slängar 135 140 kg. Efter många års jojo bantande, tränande och misslyckande dieter, så känns detta som sista utvägen. Hoppas på att komma ner runt 80 90 kg till sommarn, med träning och rätt kost.. :tummenupp

Bara säg till om du vill ha lite bra tipps och trix. Kan hjälpa dig med bra mat osv så de blir lättare för dig.

Kan även hjälpa andra lite om ni behöver bara skicka pm.

Har gjort tränings och mat schema till 10 personer och ingen har misslyckats av dom alla tappar runt 4-10 kg i månaden.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Trött på att farsan kallar mig för bräckkorven:banana. Så nu är det tid att försöka tappa, typ 10-15 kg. Så att man dessutom kommer i alla jävla jeans man hade för 4 år sedan.

Är 178 och väger 90 pannor. Har tränat nu aktivt sen jag muckade i juli. Lite mukkler och styrka har man fått iaf, men späcket som ska klara nästa istid ska bort! Ska försöka satsa på 75-80kg. Inte fan blev man i bättre form under lumpen iaf....

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Bara säg till om du vill ha lite bra tipps och trix. Kan hjälpa dig med bra mat osv så de blir lättare för dig.

Kan även hjälpa andra lite om ni behöver bara skicka pm.

Har gjort tränings och mat schema till 10 personer och ingen har misslyckats av dom alla tappar runt 4-10 kg i månaden.

Tack tack..

Vi får väl se va läkarna och dietisterna säger på sjukan, ska iaf börja med att gå ut och gå varje morron, det är iaf en start, sen får vi ta det från där....

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Trött på att farsan kallar mig för bräckkorven:banana. Så nu är det tid att försöka tappa, typ 10-15 kg. Så att man dessutom kommer i alla jävla jeans man hade för 4 år sedan.

Är 178 och väger 90 pannor. Har tränat nu aktivt sen jag muckade i juli. Lite mukkler och styrka har man fått iaf, men späcket som ska klara nästa istid ska bort! Ska försöka satsa på 75-80kg. Inte fan blev man i bättre form under lumpen iaf....

Sätt som mål på 75. O nöjd dig inte fören du väger de. För när du bantat klart så kommer du gå upp ca 3 kg i vikt pga "normal" kost igen.....
O sätt ett datum...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Sätt som mål på 75. O nöjd dig inte fören du väger de. För när du bantat klart så kommer du gå upp ca 3 kg i vikt pga "normal" kost igen.....
O sätt ett datum...

Jo visst är det så. Ska inte köra pulver eller hetsbanta. Utan ligga på lite lägre underskott med vanlig mat.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag höll vikten efter jag kört på pulverdiet och gått ner 32 kg, käkade sedan vanlig mat.
Det är många som säger "går man ner fort går man upp det igen" vilket är en ren lögn spelar ingen som helst roll hur fort du går ner det påverkar inte hur fort du går upp igen.
Det var många som sa så till mig men jag har insett att det är för att dom inte har styrka nog att äta bra och träna lika hårt som mig.

Efter att du gått ned dina 32 kg kan du knappast ha gått tillbaka till dina tidigare matvanor utan att ex träna mer. Annars hade du gått upp i vikt...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sanning med en viss modifikation. Flygvärdinnebantar man å går ner nått kg över helgen så har man ju i princip bara tömt tarmsystemet och tappat lite vätska och det är ju snabbt påfyllt igen. Däremot över lite längre tid så är det ju "riktiga" tappade kilon och då är dom ju borta, oavsett hur dom försvann som sagt :tummenupp

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Plus att förändrar man inte sin livsstil så kommer man ju faktiskt återgå till sin tidigare vikt.

ingen förändring (i det långa loppet) = samma resultat (i slutändan)

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Plus att förändrar man inte sin livsstil så kommer man ju faktiskt återgå till sin tidigare vikt.

ingen förändring (i det långa loppet) = samma resultat (i slutändan)

Självklart är det så gäller ju man äter lagom för den vikten man har sen och inte slutar träna helt igen.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping