Bantning

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Vad är detta? Har inte sett dessa bokstavskombinationer innan?
SSS är helt enkelt Sten Sture Skaldeman. En författare till många böcker som rekomenderar en LCHF (Low Carb High Fat) diet. Skiljer sig lite från LCHF då den oftast är striktare än vad LCHF är.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Men dom är ju så himla goda, speciellt dom som är flottiga, friterade och kommer i påse.

Jag kan säga av egen erfarenhet att håller man hårt och inte ger efter för suget i början så avtar det liksom och man blir inte sugen längre och får nästan avsmak till skiten.

Jag vet inte när jag ens köpte en chipspåse sist, dock så har man spårat ur på någon fest och tryckt i sig. Men det är nog lätt 5 år sedan jag köpte en chipspåse för att smacka i sig i soffan.

Samma sak då det gäller strips och sånt skit, ska jag äta ute nåt hamburgerhak beställer jag oftast en stor burgare bara istället för ett helt mål, dricker oftast vatten till. Numera så mår jag fan dåligt av att smälla i mig en stor strips med dip osv.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag kan säga av egen erfarenhet att håller man hårt och inte ger efter för suget i början så avtar det liksom och man blir inte sugen längre och får nästan avsmak till skiten.

Jag vet inte när jag ens köpte en chipspåse sist, dock så har man spårat ur på någon fest och tryckt i sig. Men det är nog lätt 5 år sedan jag köpte en chipspåse för att smacka i sig i soffan.

Samma sak då det gäller strips och sånt skit, ska jag äta ute nåt hamburgerhak beställer jag oftast en stor burgare bara istället för ett helt mål, dricker oftast vatten till. Numera så mår jag fan dåligt av att smälla i mig en stor strips med dip osv.

Ja, det ligger nog mycket i det där, det är dit jag också ska komma så småningom.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Kan bara hålla med! :tummenupp Chips är det nått decennium sen jag köpte senast, och pommes försöker jag också undvika, hellre 200gr burgare enbart som sagt. Min akilleshäl är väl ett omättligt sug efter mörk choklad, men det är ju trots allt inte så förbannat ohälsosamt, bättre än frotterade saker iaf.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Då har man börjat komma igång -5 kilo på 9 dagar hellyes! :) ska nog gå fint att komma under 100 innan mc säsongen börjar igen. JAG SKA I DET STÄLLET JAG VILL HA!

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Hoj
KTM 1290 SDR

Är ju själv i den fasen att man försökt en massa gånger kommit ner i vikt :huvet

Men det slutar oftast med att man faller för suget, hur i helvete blir man av med det?

Jan-april låg jag ute på veckorna och åt minimalt, sen åt normalt på helger (kanske inte jätte nyttigt men ändå inte skräp) gick ner 10-12 kg kan inte säga att man mådde bra, hela dagarna gick ju åt att försöka undvka bli lockad att köpa det man ville äta :S

Men sen när man flyttade hem så sprack det och man e ju nu tillbaka på orginalvikten :(

Har ju insett att sluta röka e det lätta i livet :( för det va enkelt mot att inte äta det jag inte borde! Hur får man motivationen att inte äta för mycket?? :brinnerup

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fy fan.... Vad har du gjort, uttorkning deluxe? :tungan

Absolut inte.

Jag går på en enkel men inte helt lätt (ordvrängning) diet:

0600 Diet fuel och en kaffe. Lite vatten.
0900 En redig gröt med fröer och skit.
1200 Diet fuel med gryn inblandat
1500 Diet Fuel
1800 Middag. Utan kolhydrater. Sallad plus det lagade varma alltså.

Sen är det god natt och samma visa nästa dag. Effektivt, men vilket sötsug jag har dom första dagarna...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Absolut inte.

Jag går på en enkel men inte helt lätt (ordvrängning) diet:

0600 Diet fuel och en kaffe. Lite vatten.
0900 En redig gröt med fröer och skit.
1200 Diet fuel med gryn inblandat
1500 Diet Fuel
1800 Middag. Utan kolhydrater. Sallad plus det lagade varma alltså.

Sen är det god natt och samma visa nästa dag. Effektivt, men vilket sötsug jag har dom första dagarna...

Kan tänka mig det :p
Bra jobbat dock! Men en del av del lär vara vatten som kolhydraterna har bundit, men det är fan strongt jobbat alltså.
Testa något liknande jag också kanske, men för min del blir det nog ingen gröt, kan inte stå på jobbet och laga gröt, får bli någon frukt istället.
Plus att det finns inte en chans i helvete att jag kliver upp och käkar frukost 06:00 :tungan

EDIT: Plus att det brukar inte vara godnatt före 00:30 för min del så något att peta i sig på kvällen behövs också.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Testa något liknande jag också kanske, men för min del blir det nog ingen gröt, kan inte stå på jobbet och laga gröt, får bli någon frukt istället.

EDIT: Plus att det brukar inte vara godnatt före 00:30 för min del så något att peta i sig på kvällen behövs också.

Har ni ingen micro på jobbet?
Går utmärkt att laga gröt i micron, även om den inte blir lika god.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kan tänka mig det :p
Bra jobbat dock! Men en del av del lär vara vatten som kolhydraterna har bundit, men det är fan strongt jobbat alltså.
Plus att det finns inte en chans i helvete att jag kliver upp och käkar frukost 06:00 :tungan

Det är alltid en "kick" i starten av en diet. Jag har däremot legat på en viktnedgång på :

7/9 81,2kg till 26/10 71,7kg. Vid dietens slut vägde jag 72,5 efter att ha ätit "vanligt" ett tag.

Tyvärr så blev frugan gravid och jag har ätit ikapp med henne ett tag nu.. :(

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Idag ska jag nog äta hemmagjord hamburgare med bacon, ost och massa dressing.. Mmm, åt samma igår :tungan

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Började gymma och cykla regelbundet och äta bättre den 24/10, började på 83,5 kg och idag är man nere på 77,5.
Att man inte druckit en droppe alkohol på 5 veckor har nog hjälp lite också :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping