Barn,varför ska man ha dom?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men tjejen har tjatat till sig det lite tidigare och jag väljer att föra mina gener vidare då jag är starkt för ett elitsamhälle och då måste jag givetvis föra vidare mina utomordentliga gener.

Se inledningen till filmen "Idiocracy", se gärna hela filmen, men inledningen beskriver precis motsatsen av ditt lilla tal....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Se inledningen till filmen "Idiocracy", se gärna hela filmen, men inledningen beskriver precis motsatsen av ditt lilla tal....

Hmm, hur menar du nu? Utan att jag ska behöva kolla på en vänstervriden kommunistfilm så vill jag ändå veta...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vi säger så här, av alla er som tvärsäkert säger att ni inte ska ha barn, om ni ångrar er så sätter ni in en tusing på mitt konto, jag sätter inte emot, men ni är ju så tvärsäkra att nog kan ni väl lova det?

Eftersom ca 87% av alla människor förökar sig (siffrorna dragna ur röven på sant sporthojsmaner) så är ju chansen väldigt liten att ni tillhör dom 13% som inte kommer att göra det!

Nej,jag är inte säker men brukar tänka igenom mina beslut och detta har jag lagt många år på utan att hitta något positivt utom rent mjuka värden,känslomässiga alltså,inga andra vettiga argument överhuvudtaget.

Jag är inte i så stort behov av att bli älskad utan anledning så dom betyder inte så mycket för mig.

Henrik

Motorcykel, varför ska man ha dom?

ORKA!!!

Bara parkera när man tröttnar

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hmm, hur menar du nu? Utan att jag ska behöva kolla på en vänstervriden kommunistfilm så vill jag ändå veta...

Idiocracy är ingen vänstervriden rulle av den där feta snubben, det är en hollywood-komedi, se inledningen på youtube FFS

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tycker helt klart att du har en valid fråga här.
Jag gick själv i 35 år och tänkte som du gör, funderade på varför man ska sätta ett liv till den här världen, varför förstöra det bra liv man har?
Man kan gå ut när man vill, man kan lägga pengarna på vad man vill, man är obunden och tröttnar man på tjejen så är det bara att lyfta på hatten och tacka för sig.
Jag hade sjukt höga krav på mig själv när det gällde barn. Efter att ha lyckats avverka ett antal plastungar så hade man ju sett baksidan på myntet, så tiden skulle vara rätt, det skulle vara rätt tjej, man skulle ha rätt jobb, rätt ekonomi, rätt boende, nedförsbacke, medvind och solen skulle stå i 45 grader från basen på Orions bälte.

Men nu sitter jag här med en son på lite över 1,5 år och en bulle till i ugnen, och jag kan säga att jag ångrar inte grabben för allt smör i Småland.
Inte mycket stämde kan jag säga, tjejen och jag hade precis gjort slut när hon kom med graviditetsbeskedet, ekonomin var i kaos, boendet i kaos och jag var arbetslös när hon berättade det. Men det är lugnt :) Saker ordnar sig när de behöver ordna sig. Man kan inte vänta på att allt ska vara optimalt, för det blir det aldrig...iaf inte om man väntar. :)

Dreggel och son i ett kodak moment:

Bifogat

• bubbaoja.jpg
    bubbaoja.jpg
    51.8 KB · Visningar: 194

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Alltså, jag har varit emot barn rätt länge, åtminstone innan jag själv var 30 år gammal.
Men tjejen har tjatat till sig det lite tidigare och jag väljer att föra mina gener vidare då jag är starkt för ett elitsamhälle och då måste jag givetvis föra vidare mina utomordentliga gener. Nu hoppas jag bara att jag kan lyckas uppfostra min avkomma korrekt, medan alla andra jävla lata 80-talister duperar sina ungjävlar konstant.

Så om du anser dig ha lika bra gener som en annan så varför inte liksom? Man måste ju rätta till den ojämna statistiken, då idioter tydligen är den mest populära rasen när det gäller människor.

Ett annat bra alternativ är ju om du har för mycket pengar och behöver bli av med dem fort, då är ju barn ett bra alternativt har jag fått klart för mig. Jag håller på och bränner mina surt förvärvade pengar nu för fulla muggar så att ungen inte ska lägga beslag på dem.
Bästa föranledningen hittils,behövs väl någon som är smart i framtiden med. :)

jag vet inte om du syftade på mig, men om du gjorde det så är du ju lite ute och cyklar.. är inte inääärheten av förälder.. infact, bor till och med hemma fortfarande:tungan

Men ok om vi ska dra upp det igen..

Jag har ingen som helst aning, jag spekulerar bara.. försöker sätta mig in i någon annans situation. Men om man har gjort maaaassa kul grejer i livet(rest, festat, knullat, gjort idiotiska sake, festat och knullat lite mer), börjar närma sig 30-35 snåret men läskiga steg, har bra ställt och får till och ed pengar över då man dragit ned på att röjpartygrejer för att man börjar tycka det är tjatigt, har flyttat ihop men en tjej/kille och får på så sätt ännu mer pengar över OCH (sist men inte minst) vill pröva något nytt i livet? Då kanske barn kan vara intressant?

Ok,bra motiv,jag är inte odelat nega men har svårt att se något rent positivt annat än att tjejen stannar och som det ser ut bland föräldrar idag så är väl frågan hur länge det är positivt eller hur länge jag vill det efter kotte.

Henrik

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
text och fin bild...

jäklar dreggel, jag visste inte att du kunde skriva så här djupa grejer!:tummenupp Men bra skrivet:)

Bästa föranledningen hittils,behövs väl någon som är smart i framtiden med. :)

Ok,bra motiv,jag är inte odelat nega men har svårt att se något rent positivt annat än att tjejen stannar och som det ser ut bland föräldrar idag så är väl frågan hur länge det är positivt eller hur länge jag vill det efter kotte.

Henrik

Ja men man får väll hoppas på att trenden vänder:)

Sen kanske man får gör lite för att det ska funka, alla förväntar ju sig hela jävla tiden att man ska få så mycket payoff som möjligt för så lite arbete som möjligt. Man får väll helt enkelt arbeta på att först ta reda på om man tjejen är helt psykad eller inte redan innan man sätter en bulle i henne(men det är nog något som de flesta märker tidigt idag). Sen när man är tillsammans och det känns som det är en bra person får man väll kanske jobba lite för att lära sig hur man best förhåller sig till sin partner(lillgammal? ..yeah thats me). Det finns nog mycket i en själv man kan ändra på som bara är negativt annars om man har lite självinsikt. Man kanske får läsa lite böcker kolla runt på lite sidor, ta vissa grejer man läser med en nypa salt, pröva sig fram och till slut lyckas... Lite som med allt annat i livet!:tummenupp

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Idiocracy är ingen vänstervriden rulle av den där feta snubben, det är en hollywood-komedi, se inledningen på youtube FFS

Nu vet jag vilken du menar såklart. Men jag förstår inte vad det har med mig att göra, jag är ju ingen WT som ska ha 40 ungar med 50 olika tjejer och vi fick barn på första försöket. Med första försöket så menar jag FÖRSTA försöket, inte en massa onödigt knullande här inte.

Jag är en sjukt planerande människa som har en egen liten värld uppe i mitt huvud då jag har insett att folk annars tycker jag framstår som knepig så jag försöker verka normal utåt sett. Det har fungerat hyffsat, jag har duperat de flesta i min omgivning.
Men nu inser jag att mitt gamla liv är ett minne blott och jag planerar redan ett nytt liv. Ny klädstil kanske man skulle lägga sig till med på en gång :va

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag förstår egentligen inte varför frågan debatteras här. Vill man inte ha barn är det väl bara till att låta bli att skaffa sig.

Vad händer om TS blir övertalad att faktiskt skaffa barn?

"Du grabben, egentligen ville jag inte ha dig men några totala främlingar på ett internetforum övertalade mig..." :gnissla

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är ju ingen annan än du som kan avgöra om du vill ha barn.
Jag har tre och ångrar det inte en sekund men vad skulle vara poängen med att försöka övertala dig?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag förstår egentligen inte varför frågan debatteras här. Vill man inte ha barn är det väl bara till att låta bli att skaffa sig.

"Du grabben, egentligen ville jag inte ha dig men några totala främlingar på ett internetforum övertalade mig..." :gnissla

alltså säger du att det är upp till en själv då det är ens eget ansvar?

men om man låtit sig bli övertalad på ett internetforum.. så är det väll sitt egna ansvar också? för det är väll upp till en själv om man låter sig bli övertalad eller om man inte ändrar sig?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu vet jag vilken du menar såklart. Men jag förstår inte vad det har med mig att göra, jag är ju ingen WT som ska ha 40 ungar med 50 olika tjejer och vi fick barn på första försöket. Med första försöket så menar jag FÖRSTA försöket, inte en massa onödigt knullande här inte.

Näe, jag menade att i vinjetten ser man varför det är så viktigt att folk med bra gener inte håller tillbaka på avlandet, för dom med dåliga gener gör ju inte det....

Men det är bra att du begränsar liggandet till reproduktiva syften IAF, man ska inte göra det till någon kul grej inte...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Ahh, du menar som så många andra män, frånsett skillnaden att de blev "övertalade" av sina kvinnor :D Nej, det är mycket värre att bli övertalad här, det håller jag med om.

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Jag övertalas förmodligen mindre än många andra som skaffat barn blivit övertalade av deras egna föräldrar,släkt och vänner,i synnerhet av elektroniska vänner då jag lärt mig skilja på lek och verklighet.

Inget beslut jag någonsin tagit har enkom grundats av andras åsikter eller tankar utan enbart varit något som gett mig nya infallsvinklar när jag själv låst in mig i ett hörn,inte lätt att utan nya infallsvinklar ta sig vidare.

Så,var lugn,det kommer ingen bastard ur denna tråden på SH! ;)

Henrik

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Inget beslut jag någonsin tagit har enkom grundats av andras åsikter eller tankar utan enbart varit något som gett mig nya infallsvinklar när jag själv låst in mig i ett hörn,inte lätt att utan nya infallsvinklar ta sig vidare.

Så,var lugn,det kommer ingen bastard ur denna tråden på SH! ;)

Henrik

Oavsett vad du gör så är ju huvudsaken att du själv är nöjd med ditt eget beslut och så är det tydligen. :tummenupp

Personligen ville jag ha barn och har det nu. Jag är helnöjd! :)

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Oavsett vad du gör så är ju huvudsaken att du själv är nöjd med ditt eget beslut och så är det tydligen. :tummenupp

Personligen ville jag ha barn och har det nu. Jag är helnöjd! :)

Jo,vet att det är mitt beslut och att jag resten av mitt liv måste ta ansvar för det,kände bara att jag en längre tid varit jäklit negativt inställd till hela grejen och behövde lite mothugg som man inte får av de som förväntar sig att man för släktnamnet vidare.

Släkt i all ära men ärliga är dom inte,här får man i anonymitetens skydd klara besked om man är en idiot eller inte,och nya sätt att se på saker(inte för att det varit mycket sådant nu men ändå,ett försök).

Henrik

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Alla har ett behov att bli älskade. Barn älskar sina föräldrar. Dessutom är det nog ändå rätt skoj att fostra en ungjävel. Självklart jobbigt och dyrt men jag tror nog det kan vara skoj. Inte därför sagt att jag är så sugen just nu men jag kan i alla fall förstå varför folk skaffar dom.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Jag är inne på TS linje här och undrar också. Jag är just nu varken för eller emot, men allt detta spring på vårdcentraler, utebliven sömn, tjafs på skolor/dagis, inrutade tider etc verkar så jävla värdelöst. Att det är ekonomisk ruin att skaffa kids motiverar ju inte precis heller.

Blir man dessutom lika tråkig och PK av att bli förälder som de jag känner finns verkligen inget hopp om en rolig framtid.

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det finns fler som undrar samma sak som trådskaparen.

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Därför dina barn är en bättre avbild av dig själv!

Avskydde barn innan jag fick en själv. Jobbiga, snoriga, luktar illa, kostar pengar, frågar för mkt mm. Är snart 4 barns far. 2st pojkar (7 och 8 år) sen ett tidigare förhållande och en pojke på 1,5 med nuvarnade sambon som även har en liten i magen (en flicka)

Jag som lixom hatade kids :va

Första ggn jag blev Pappa visste jag knappt själv vem jag var el vad jag ville här i livet men efter att mina barn har vuxit (och jag med) har jag kommit underfund med att jag vill ge dom allt det det jag har uppskattat själv här i livet. Men inget av det dåliga.

Man vill ge allt det bra man varit med om själv till någon annan, en miniatyr version av dig själv :)

Därimot har jag en jävligt jobbig fråga framför mig!

Vill jag att mina barn ska köra hoj??

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...