Kjell & Co säljer den för 2200kr nu, dom flesta ligger på ordinarie 3000kr.Verkar intressant! Vet du vad priset ligger på?
Ahh ok, överkomligt pris på något som är ganska mångsidigt.Kjell & Co säljer den för 2200kr nu, dom flesta ligger på ordinarie 3000kr.
Ja, det är lite så jag tänker.För att ladda Bilbatteriet nere i garaget utan eluttag för batteriladdare
så tar man ett "servicebatteri" ner till bilen och ansluter till CS Free som ansluts till bilbatteriet.
Service batteriet laddar alltså bilbatteriet via CS-Free. #
utomhus kan man ansluta Ctek's solpanel till CS Free och så laddar CS Free bilbatteriet.
Har vänner som haft husbil. På taket solpanel och via solpanelsladdare vidare till batteriet.
Inga problem starta husbilen på våren.
Så iden ladda bilbatteriet / MC-batteriet OffGrid från solpanel tror jag på.
Solpaneler
Våra solpaneler är perfekta för uppladdning av 12/24 V batterier. Solcellspanelerna är små och tar liten plats vid förvaring. ✓ Upphämtning i butik inom 2 hwww.biltema.se
# En annan lösning är att istället för att kompisen ska köra ner ett servicebatteri i garaget för att anslutas till CS Free är ett par startkablar som gör att man kan få igång egna bilen.
Ja, precis, den innehåller bara ca 5-6Ah i energimängd internt, men tänker mig att jag kan ”fylla upp” några av mina farkoster som sommar/vinterförvaras på ställen där det är svårt med att hitta ett vägguttag.nja ladda ett tomt batteri tror jag inte på
tror inte på att du kan sätta den på ett tomt batteri i x antall timmar o sen plocka bort den o starta bilen
den kan ge en grundström så startboostern orkar dra runt motorn
så fungerar den jag har
om jag inte var så jävla lat o det inte var så kallt skulle jag gå ut o kolla va den heter. jag kollar när jag ska ut ändå
Ja, men som att jämföra äpplen och päron.Halva priset:
Snarare 1/4 av priset, men inte riktigt samma sak men Ctek Free 3099 kr + Ctek Solcellspanel 3299 kr + Fritidsbatteri 1599kr = ca 8000 kr är inte riktigt samma sak.Halva priset:
Gissar Ctek Free kommer bli nått förIntressanta inlägg, men jag ska återkoppla med hur den funkar i praktiken.
Billigast är ju kanske att inte hålla på med motorcyklar överhuvudtaget.
Ja, precis, den innehåller bara ca 5-6Ah i energimängd internt, men tänker mig att jag kan ”fylla upp” några av mina farkoster som sommar/vinterförvaras på ställen där det är svårt med att hitta ett vägguttag.
Lite som trådlös underhållsladdning
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |