Battlefield 4 tråden

Status
Ej öppen för fler svar.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kommer det bara vara 64 spelare på PC också? Är ju största skälet att byta.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
...
Om det kraschande vraket på Paracel Storm alltid triggas av samma händelse/vid samma tidpunkt och alltid har samma förhändelselopp, likaså skyskrapan på streets of shanghai - så är det ju så otroligt scriptat och "dött" att man knappt borde kalla det för vid något speciellt namn utan det är ju bara en del av level designen, det är ingen funktion...

Nee, nu ska jag hoppa in i en helikopter och närma mig 60.000 poäng för att få TV Missile :)

De stora eventen triggas inte på timer vad jag förstått. Utan tex skyskrapan rasar om alla pelare går sönder.
Så skyskrapan kan stå hela matchen. (Inte troligt att den gör det dock) Vet inte om det gäller samma för båten på paracel.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Kommer det bara vara 64 spelare på PC också? Är ju största skälet att byta.

Som jag förstått blir det troligen 65+1 (Commander) alt 70+1, då det är 5 man per squad numera och inte 4 (och att de hellre ökar till 65 alt. 70, än minskar till 60). Dock inte läst eller hört något officiellt om det än.

De stora eventen triggas inte på timer vad jag förstått. Utan tex skyskrapan rasar om alla pelare går sönder.
Så skyskrapan kan stå hela matchen. (Inte troligt att den gör det dock) Vet inte om det gäller samma för båten på paracel.

Korrekt, de stora eventen triggas av "interaktion", men det jag irriterar mig på är nog mest marknadsföringen. För egentligen är ju inte detta några direkt större framsteg än att man i Wolfenstein och Doom (för 20 år sedan) kunde klicka på mellanslag för att öppna en dörr. Det är 100% scriptat.

Det hade varit roligare och mer av en nyhet om det faktiskt fanns variationer i det hela.

Båten på Paracel sliter sig loss när man förstör vindkraftverket den sitter fastklämd mot.

Engman

Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
...
Korrekt, de stora eventen triggas av "interaktion", men det jag irriterar mig på är nog mest marknadsföringen. För egentligen är ju inte detta några direkt större framsteg än att man i Wolfenstein och Doom (för 20 år sedan) kunde klicka på mellanslag för att öppna en dörr. Det är 100% scriptat.

Det hade varit roligare och mer av en nyhet om det faktiskt fanns variationer i det hela.

Båten på Paracel sliter sig loss när man förstör vindkraftverket den sitter fastklämd mot.

Visst hade det kunnat vara bättre. :) Men iaf gött att det inte bara är scriptat så att med x ticket kvar så faller huset. (som antennen på CB)

Nu kommer iaf någon att någon gång bli överraskad och fastna under betongen från huset... :tummenupp

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Visst hade det kunnat vara bättre. :) Men iaf gött att det inte bara är scriptat så att med x ticket kvar så faller huset. (som antennen på CB)

Nu kommer iaf någon att någon gång bli överraskad och fastna under betongen från huset... :tummenupp

Fast den första månaden kommer n00bsen börja med att springa och c4:a huset för att det är kul.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Är det någon som vill tipsa om ett bra datorpaket som man man bygga själv, eller som är färdigbyggt. Vete fan om jag orkar köra på konsol i fortsättningen. Hur som helst måste man ju köpa en sån då. Så då kanske det inte blir så mycket dyrare med dator. Var inne Inet, men då skulle komplett kit sluta på 18 000 så jag tröttnade. Skärm kanske man kan hitta beggat. Är inte så kräsen. Ska klara bf4 i alla fall.

Så tips? Ni kan alltså vinna över en überspelare, (fast egentligen orkar jag inte med bettis längre)

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Är det någon som vill tipsa om ett bra datorpaket som man man bygga själv, eller som är färdigbyggt. Vete fan om jag orkar köra på konsol i fortsättningen. Hur som helst måste man ju köpa en sån då. Så då kanske det inte blir så mycket dyrare med dator. Var inne Inet, men då skulle komplett kit sluta på 18 000 så jag tröttnade. Skärm kanske man kan hitta beggat. Är inte så kräsen. Ska klara bf4 i alla fall.

Så tips? Ni kan alltså vinna över en überspelare, (fast egentligen orkar jag inte med bettis längre)

Sätt en budget. Vad får skiten kosta?
Vad är ok att anskaffa begagnat?
Att tjöpa ihop datordelar är en djungel. Men är man inte allt för kåt på helt obegagnade prylar kan man få ihop en riktigt bra setup utan att ruinera sig.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sätt en budget. Vad får skiten kosta?
Vad är ok att anskaffa begagnat?
Att tjöpa ihop datordelar är en djungel. Men är man inte allt för kåt på helt obegagnade prylar kan man få ihop en riktigt bra setup utan att ruinera sig.

Nä ingen budget. Jag är vuxen. Jag betalar det jag kan argumentera för. Men säg ett gäng tusenlappar mer än en PS4 kostar. Behöver absolut inte spela på ultrahigh. Jag kommer från konsol med samsung serie 5 tv. Alltså, allt kommer vara bättre. Dock är 15 000 för allt för dyrt. Måste väl finnas bättre beggade speldatorer som folk köper på för hög avbetalning och så. Men jag fattar inte skillnad på alla grafikkort.

Något sånt här skulle nog funka.

Ej med lagringsdisk,mus,tangentbord eller skärm dock. Så 2000-2500 till på det kanske.
Edit: grafikkortet är för 1080p 60Hz. Vid bättre skärm än så behövs lite fetare kort.

Ganska dyrt ändå, och då räcker ändå inte kortet till. Släng gärna ett öga på blocket och kolla om du ser något bra beggat.

...det är för att jag är überrankad spelare medan jånte är motsvarigheten till svenska hemvärnsgubbar...

bla bla bla...

Engman

Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
...

Ganska dyrt ändå, och då räcker ändå inte kortet till. Släng gärna ett öga på blocket och kolla om du ser något bra beggat.

...

Kortet räcker till om du ska spela på 1 skärm i 1080p. (Inte med allt maxat, men tillräckligt bra)

Kolla in tex Kompletts och inets färdiga spelburkar, kanske kan någon av dem matcha dina önskemål.
Kika även i sweclockers.com's marknad brukar finnas både grafikkort och hela datorer till salu.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tror er. Det tråkiga är jag inte fattar skillnaden mellan alla dessa. Man vill ju ha nyast möjliga. Och vattenkylning låter jobbigt.

http://www.sweclockers.com/annonser?p=1&typ=1&kategori=1&lan=0&sort=price&order=desc

Väldigt mycket dator för dom pengarna.
GTX580 kostade när dom kom över 5000 stycket.
Nätagget kostar bara det 2000 nytt. Osv....

Och en tusenlapp för en 120Hz skärm är billigt.

Tjöööp!

^What he said^ :)

Mycket dator för de pengarna. GTX580 3way SLI prestanda för BF3 http://hardforum.com/showthread.php?t=1647884

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nä. Den går väl till sortering efter pris. Mycket datorer och hela kit i den prisklassen. Jag tror att ps4an kommer dra iväg i pris så det blir nog inte så mycket dyrare. När släpps officiellt pris på dom.

Ni får alltså gärna titta lite på akuella begsidor. Men det blir nog först köp när jag bestämmt hur dyra jaktvapen jag köper.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping