Battlefield 4 tråden

Status
Ej öppen för fler svar.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det står väl ganska tydligt att det är ett preliminärt pris? Men det kanske stämmer. Tycker det låter misstänkt billigt.

Ja, 3889 kr i Sverige är preliminärt. Men 399 dollar i USA och 399 eur i Europa är officiella siffror som Sony själva har angett. Därför tror jag inte att det kommer ändras särskilt mycket innan release.

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, 3889 kr i Sverige är preliminärt. Men 399 dollar i USA och 399 eur i Europa är officiella siffror som Sony själva har angett. Därför tror jag inte att det kommer ändras särskilt mycket innan release.

Jaha då kanske det blir det då. Då har de verkligen fattat att det är konsumtionsplattform. Vad kostade 3:an när det kom? 7 000? Synd för då faller argumentet att det inte blir så mycket mer dyrt med dator.

Nyast möjliga kostar 15000 och uppåt om du ska ha lite tryck i prylarna.
Den du länkade är riktigt prisvärd och näst nyast.

Alltså, sätt en budget...:fakta

Återkommer nät jag bestämt mig. Tack för hjälpen.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jaha då kanske det blir det då. Då har de verkligen fattat att det är konsumtionsplattform. Vad kostade 3:an när det kom? 7 000? Synd för då faller argumentet att det inte blir så mycket mer dyrt med dator.

Det blir utan tvekan dyrare med dator. Svårt att hitta en speldator för 4000 kr som garanterat kommer att kunna köra alla spel som släpps nu och 7-8 år framåt. Å andra sidan får man bättre grafik på en bra dator och i t ex snabba fps-spel som Battlefield får man dessutom ganska mycket bättre kontroller (mus + tangentbord istället för dosa). Om det sen är värt det eller inte är upp till var och en.

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Blev riktigt taggad när jag såg att de har med ak5c samt (en något modifierad) Stridsbåt 90H. Tyvärr finnes inte Carl Gustav med, som det gjorde i bc2.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tre dagar innan den öppna betan får vi som köpt Premium Edition och/eller Warfighter och/eller förhandsbokad BF4 tillgång till den (stängd beta)... Tre ynka dagar... återigen känner man sig lite rövknullad av EA/Dice.

(Så lätt det inte när man köpte Premium eller Warfighter... jäkla bullshit-marknadsföring de sysslar med, kanske mest förvånad att man är förvånad dock...)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Ikväll blir det att lira lite BF4-beta :)

*EDIT*

Jahopp, då vart ens intresse för BF4 HELT BORTA, totalt svalt, noll intresse...
Blev bara 5-10 minuters spelande av betan, hackade rejält, när jag skulle landa med helikopterna så försvann den igenom taket på en skyskrapa, körde en abrams, sen exploderade av att jag körde över en hög med skräp...

Spelade ingen roll om jag körde grafiken på Auto, Ultra eller Low, det hackade hela tiden och oregelbundet (kör Ultra på BF3)....

Snackade med en BF-spelande polare några minuter senare över Skype, hans summering är i stil med min, man är totalt ointresserad på att betala fullpris för ett spel som inte levererar något ny känsla eller gameplay, utan känner sig mer rövknullad av en girig kapitalist (kanske är det detta som gör att alla COD-spelare whinar hela tiden? De blir rövknullade av EA hela tiden haha, samma spel släpps om och om igen)

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Flyter det på bra?

Nej, inte det minsta, varken prestandamässigt eller gameplay-mässigt tycker jag.
Se förra inlägget

Spelade ingen roll om jag körde grafiken på Auto, Ultra eller Low, det hackade hela tiden och oregelbundet (kör Ultra på BF3)....

Som en skrivit på FZ.se-forumet, "det spel jag sett fram emot i över ett år blir nog förmodligen inte ett köp över huvudtaget."

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fick ner det och körde lite nu.

Funkar ok för mig, förutom när det sprängdes nångång. Det laggade också när jag knivade en snubbe, annars flöt det på bra tyckte jag. När jag satte igång det från Origin fick jag varningsmeddelande om att det rekommenderas att jag uppdaterar med nyare Nvidia-drivisar, men jag körde igång utan uppdatering.

Själva spelet bjuder inte på så värst mycket. Det spritter inte i brallan direkt, säkert nya och coola vapen och ball utrustning men det känns snarare som en förlängning på BF3 än ett nytt Battlefield-spel. Kunde gott ha släpps som expansionspack till trean.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Laggar pung även med beta drivisarna , antar att det kommer vara bättre i riktiga versionen (kör ultra på bf3 utan några som helst problem)
Men kommer nog köpa det , gillar "commander mode" grejjen å sen e faktiskt grafiken ett kul lyft..... synd att betan e nästintill ospelbar

sitter på en gammal Phenom II X4 i 3,6ghz , GTX760 4mb å 8gb ram .... fan det BÖR räcka finemang för å få flyt i liret tillomed på Ultra ... men har tillomed prövat Low , laggar likförbannat :huvet

//edit .....tydligen gillar intee dice AMD prollar,tydligen massor som har kass fps även med värsting cpu från amd :(

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
nån som spelar betan på xbox?

enligt dice, ska jag ha tillgång till betan, via en bf4-ikon i 360 dashboard, men självklart hittar jag den inte...antagligen för att den inte finns...så mkt för att vara premium-member, tjakkat warfighter o allt annat...thx for nothing dice.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Spelade lite i tisdags och jag tycker det funkar klockrent. På PS3 då. Det enda jag kan gnälla på var att de ändrat styrningen på fordon så det blivit helt värdelöst. Går förhoppningsvis att ändra i riktiga versionen.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
sådärja , fetare CPU kylare beställd (gänns som jag måste klocka lite hårdare till BF4 :tungan ) å en halvbillig joystick så man kan dominera himlen i flygplanen :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj