Battlefield 4 tråden

Status
Ej öppen för fler svar.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
nån som spelar betan på xbox?

enligt dice, ska jag ha tillgång till betan, via en bf4-ikon i 360 dashboard, men självklart hittar jag den inte...antagligen för att den inte finns...så mkt för att vara premium-member, tjakkat warfighter o allt annat...thx for nothing dice.

Missade du fönstret för nerladdning kanske?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag har hunnit spela 17 timmar i betan hitills, hade hunnit mera idag emn jobbet kallade :( Laggade som fan till och börja med men laddade då hem senaste drivrutinerna från Nvidia (331.40) sen dess har det flutit på bra 60-100 fps, i några fall beroende på var man är på kartan så har det toppat på 130, men det har inte varit ofta. Något enstaka server lagg här och där. Jag tycker det är kul. Gameplay är slöare än BF3 och jag måste anpassa min spelstil efter det. Personligen är jag inte så värst intresserad av fordon utan vill mera spela som infanteri och E-sports biten är mer av intresse.

Känns även som om att det är mycket mera "noob vänligt" för rekylen på vapnen är nästan helt borta och det är även mindre "buller spread" samt det är ökad damaged per kula, vilket jag hoppas dom ändrar, enligt battlelog är det 30 skada på assault rifles vilket är för mycket enligt mig. Nätkoden har blivit mycket bättre. Hitboxen är förändrad och i betan verkar det som om det mer eller mindre bara finns en "body hit box" och en "head box", hoppas på ändring där också särskilt om dom inte ändrar damage per bullet. Destruction känns som om det är mindre av för man kan inte skjuta sönder sidor på hus så det trillar ner bråte på dom som står under tex.

Jag hoppas på det bästa till slut versionen. Det är ändå en beta som sagt. Återkommer då med en till analys.

Ber om ursäkt för diverse stavfel sitter på en surfplatta och avskyr att skriva på sånna här äckliga touchtangentbord...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
?
Det ska väl kunna gå laddas ner närsom, som Premium member etc etc och inte bara under en specifik tidpunkt?

Har iaf inte läst nåt om något sådant.

Så vitt jag vet så fanns det ett nedladdningsfönster i tisdags 13-19 eller något sånt. Men igår släpptes ju betan för alla så nu har du väl iaf inga problem att tanka ner den?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så vitt jag vet så fanns det ett nedladdningsfönster i tisdags 13-19 eller något sånt. Men igår släpptes ju betan för alla så nu har du väl iaf inga problem att tanka ner den?

Idag är det väl det släpps för alla?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Laggar så innihelvitte och har inga planer på ny dator för 4an, så får se om riktiga spelet kräver mindre, annars skiter jag i det. :mad:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

jag har aldrig läst eller hört talas om att det ska finnas ett fönster då man har möjlighet att ladda ner betan, utan snarare att det ligger i ens konsol och bara väntar på att laddas ner när helst man vill.

idag är betan öppen för alla och jag har fortfarande inte fått bf4 ikonen som möjliggör nedladdningen...

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
jag har aldrig läst eller hört talas om att det ska finnas ett fönster då man har möjlighet att ladda ner betan, utan snarare att det ligger i ens konsol och bara väntar på att laddas ner när helst man vill.

idag är betan öppen för alla och jag har fortfarande inte fått bf4 ikonen som möjliggör nedladdningen...

Vet inte hur det funkar på xbox men på PS3 dök det inte upp i ingame-store utan man måste söka på Playstation Store efter "Battlefield" så går det att finna där.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Vet inte hur det funkar på xbox men på PS3 dök det inte upp i ingame-store utan man måste söka på Playstation Store efter "Battlefield" så går det att finna där.

på xbox ska man få en bf4 icon på själva dashboarden i SPEL rubriken (dvs som en del av menyn under den rubriken) som du klickar på och följer nedladdningsinstruktionerna. så man behöver inte söka eller så, utan är mer eller mindre framför näsan på en.

surt.

jag har ännu inte fått den ikonen fastän jag är premium spelare och bla bla bla.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Laggar så innihelvitte och har inga planer på ny dator för 4an, så får se om riktiga spelet kräver mindre, annars skiter jag i det. :mad:

Laggar saaatan även med en burk i det övre segmentet .... lär garanterat bli bättre vid släpp , annars kommer dom inte sälja många lir

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Fick äntligen en ordentlig spelsession igår utan frysningar och sånt. Är nu rankad #6 i Sverige på skill! :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Enligt FZ.se så släpps ett nytt spelmode löpande idag på servrar.

Kanske blir att gejma ikväll :banana

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...