Jag har hunnit spela 17 timmar i betan hitills, hade hunnit mera idag emn jobbet kallade
Laggade som fan till och börja med men laddade då hem senaste drivrutinerna från Nvidia (331.40) sen dess har det flutit på bra 60-100 fps, i några fall beroende på var man är på kartan så har det toppat på 130, men det har inte varit ofta. Något enstaka server lagg här och där. Jag tycker det är kul. Gameplay är slöare än BF3 och jag måste anpassa min spelstil efter det. Personligen är jag inte så värst intresserad av fordon utan vill mera spela som infanteri och E-sports biten är mer av intresse.
Känns även som om att det är mycket mera "noob vänligt" för rekylen på vapnen är nästan helt borta och det är även mindre "buller spread" samt det är ökad damaged per kula, vilket jag hoppas dom ändrar, enligt battlelog är det 30 skada på assault rifles vilket är för mycket enligt mig. Nätkoden har blivit mycket bättre. Hitboxen är förändrad och i betan verkar det som om det mer eller mindre bara finns en "body hit box" och en "head box", hoppas på ändring där också särskilt om dom inte ändrar damage per bullet. Destruction känns som om det är mindre av för man kan inte skjuta sönder sidor på hus så det trillar ner bråte på dom som står under tex.
Jag hoppas på det bästa till slut versionen. Det är ändå en beta som sagt. Återkommer då med en till analys.
Ber om ursäkt för diverse stavfel sitter på en surfplatta och avskyr att skriva på sånna här äckliga touchtangentbord...