Har varit hos Roffe S idag och kopplat in de sista pusselbitarna i Bazzaz-systemet. Nu är det hela komplett med mapswitch/TC-kontroll på styret samt en lampa som blinkar starkt när TC:n griper in.
När jag ställer ratten på läge 10 så griper TC in ganska omgående. Gör man ett hastigt drag i gasen på de lägre växlarna blinkar lampan frenetiskt.
Jag testade på tvåans växel i en ganska snäv högersväng att helt enkelt vrida rejält på rullen och vara beredd på kastet.
Det enda som hände var att lampan blinkade satan och hojen kändes "slö" på något sätt, lite kraftlös. Inget smattrande i tändningen eller speciella ljud, hojen blev bara lite trött.
Jag vred ratten till läge 5 igen (standardläget) och gjorde samma sak. Nu svarade motorn direkt och bakhjulet tuggade, sen lyfte hojen framhjulet fortfarande i sväng så jag fick sätte mig lite på vänster sida och göra en pickup i utgången.
Summan av den här lilla testet är att TC verkligen funkar. Med ratten på styret så är det enkelt att ändra känsligheten och man märker det tydligt i form av att själva gassvaret påverkas.
Vid raktframkörning så blinkar lampan på ettan och tvåan och det är lätt att ge järnet utan hjulspinn, kanske något för dragracing?
Nästa steg i testandet är att justera TC så att den griper in häftigare, man kan ställa detta och den förflyttar då balansen i effektdämpandet mellan soppa, soppa och tändning eller enbart tändning. Anledningen till att jag inte känner ingreppet är att den går in så oerhört mjukt. Jag tror att jag vill ha ett mer märkbart ingrepp bara för att få en tydligare feedback.