Bazzaz performance??

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag fick TC:n att kicka in i går på gatan. Jag laddade ut ur en rondell på tvåan, fullt skaft. Mina öronproppar var slut så det hördes ganska bra hur den liksom smattrade till samtidigt som den drev rejält. Riktigt coolt:tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
På Bazzaz facebooksida fanns en massa info! :tummenupp

Nu tittade jag bara på de första 3 minuterna men där tycktes TC bara vara aktiverat när killen hade rätat upp cykeln och gett fullt spett strax innan växlingslamporna tändes. För mig är TC snarare viktigt strax efter apex när det är dags att börja öppna och lite hjulspinn resulterar i en flygtur. Det är iof svårt att uppnå med ett billigt system utan hjulsensorer men jag hade väntat mig mer blålampa....
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Nu tittade jag bara på de första 3 minuterna men där tycktes TC bara vara aktiverat när killen hade rätat upp cykeln och gett fullt spett strax innan växlingslamporna tändes. För mig är TC snarare viktigt strax efter apex när det är dags att börja öppna och lite hjulspinn resulterar i en flygtur. Det är iof svårt att uppnå med ett billigt system utan hjulsensorer men jag hade väntat mig mer blålampa....

Svårt att utvärdera efter den filmen. Han gasade för lite vid nedlägg. Upprätt verkar det funka riktigt bra, men som sagt inte där man har nytta av det.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
-Här hörs det tydligt iaf. (2008 AMA spec. bike)

[YOUTUBE-ID]y2i7UuMMWSg[/YOUTUBE-ID]

-Bazzaz system lr inte, helt omöjligt att veta. MoTec dash + frontwheel speedsensorring iaf. (2009 AMA spec. bike)
[YOUTUBE-ID]MvaFOvFD8cs[/YOUTUBE-ID]

-Här syns hela elsystemet lite bättre (vid 2:05) ser ut som 1 st Yoshi kitbox + 1 st box för handcontrols + 2 st för Data acquisition. Den feta huvud-ECUn med dubbla Autosport anslutningar (ovan vid 8:50) bortplockad.
[YOUTUBE-ID]R8Ixx6mai8s[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Jaha, det här andas ju verkligen "most advanced state-of-the-art engine management system available" o "the pinnacle of complete engine management systems"...om vi snackar TC-funktioner :gnissla

Test: Yoshimura EM Pro ECU And Exhaust;VP U4.2 Fuel For GSX-R1000 (June, 2008 issue of Sport Rider)

Traction Control. To some it's the holy grail of rider aids that lets you do no wrong, while to others it's nothing more than a Band-Aid for sloppy riding.
In either case, traction control is now available in production form and via the aftermarket, and when we got word that Yoshimura's kit ECU for the
GSX-R1000 included a form of the electronic aid, we just had to order a unit up to see for ourselves what all the fuss is about.

The EM Pro (Engine Management Professional) is a replacement black box available for Suzuki GSX-R models that can be used in conjunction with the stock
wiring harness or a kit harness that opens up more options. In the GSX-R1000's case, using the kit harness changes the bike's S-DMS function to three
degrees of traction control: none (A), soft (B) and hard (C). The system is not true TC in that front-wheel speed is not compared with rear-wheel speed to
detect a loss of traction, but rather rpm is monitored and limited should a sudden spike occur (indicating a loss of traction at the rear wheel).
Yoshimura's instruction manual calls it a safety mode-others refer to it as rate-of-change traction control-and this was the main feature of the box we
were interested in.

The EM Pro allows other adjustments as well. The software provides direct access to the fuel and ignition curves, and two maps for each can be programmed
and individually selected for each gear. The harness converts the hazard switch to a map selector, allowing the rider to change between the two settings
on the fly. The EM Pro takes control of the stock bike's fast-idle circuit but for another purpose-holding the throttle open on deceleration for less
engine braking. This also can be programmed for one of three levels in each gear. The stock rev limit can be raised by 500 rpm. A pit-lane speed limiter
can be turned on with the left turn-signal switch. And finally, a quickshifter function is built in and can be given a set delay time for each gear.
Surprisingly, the kit setup uses the stock sidestand switch, relocated, for the quickshifter function, which activates the switch with a pawl bolted to
the shift shaft.

To test the EM Pro we handed everything to John Reeves, a local club racer and trackday rider. Installation of the ECU and harness is relatively
straightforward but time-consuming, as everything electrical on the bike must be unplugged from the stock harness and plugged into the kit harness.
Aside from the benefits of activating the various control functions, the kit harness has shed almost three pounds from the GSX-R with the elimination of
most of the street paraphernalia. The software and instruction manual for the EM Pro is quite expansive, but base maps are provided and once everything
was installed we were up and running in relatively little time.

The kit includes "compensation maps" for various setups; we used a standard map that called for a Yoshimura full exhaust system and unleaded fuel with an
octane of 100 or greater. The software also includes maps for Superbike and AMA Superstock setups. We ordered up a Yoshimura titanium header with a
carbon TRC canister as per the specification. The $2250 single-canister system installed easily enough with typical Yoshimura quality, fit and finish,
and scaled in at approximately nine pounds total-18 pounds less than the stock twin piper. To handle the fuel requirements we turned to VP and its U4.2.
This fuel is an advancement of the company's U4 and U4.1 that does not clog injectors when left in the bike for extended periods of time and that has a less
pungent odor. The oxygenated fuel is listed at a motor octane of 102, perfect for our requirements.

With the ECU, harness and pipe installed and the U4.2 in the tank, Reeves saw a four-horsepower increase on a Dynojet dyno compared with his previous setup,
which was a full exhaust system (from a different manufacturer), Power Commander and U4.2. Midrange power was much improved, while bottom-end power was
slightly down from the original setup. Reeves reports that with the modifications his GSX-R feels noticeably stronger throughout the rev range, with clean
but crisp throttle response from the standard map. Peak power was down a bit with the map intended for AMA Superstock use, but driveability improved
somewhat.

The kit quickshifter took some time to dial in, as it's very sensitive to the position of the pawl on the shift shaft. Once set, however, full-throttle
shifts were seamless and smooth. An added benefit of the Yoshimura system is that the switch operates directly on the shaft rather than in the linkage,
meaning that swapping from standard shift to GP shift doesn't require a different switch. Engine braking is reduced from stock, taking some work away from
the bike's slipper clutch, and the settings provided with the standard map make for easy entries into corners with no drama.

Experimenting with the mode switch revealed some interesting characteristics. In B mode the GSX-R was definitely easier to ride, with most slides caught
and controlled by the ECU before they could get out of hand. C mode exerted too much control over the power, and lap times were noticeably slower as a
result. For most track days and races Reeves used B mode. Interestingly, tire wear is much reduced with the system activated, and perhaps this is the
biggest boon traction control offers to the average trackday rider or club racer. Tire performance was more consistent over the course of a race,
and rear-tire mileage was markedly better at track days. Our only complaint with the safety mode is that the settings-off, soft and hard-are too coarse, and the ability to fine-tune or further program them would be a big improvement.

As a tuning tool the EM Pro allows almost unrestricted access to the GSX-R's fuel and ignition parameters; this is the main attraction for serious racers. Anyone, however, can benefit from the well-sorted rider aids-the quickshifter, adjustable engine braking and traction control-and the improved tire wear. At $4500 the setup is not cheap, but its functionality and performance are unmatched. Consider a cheaper tire bill and the safety aspects of traction control, and the EM Pro starts to look like a bargain.

Edit: Någon som mailat Bazzaz direkt o fått svar när nya 2011a boxarna dyker upp o vad specen är på dessa? Annars tänkte jag göra det :)
 

Bifogat

  • 146_0806_08_z+SR_test+yoshimura_kit_harness.jpg
    146_0806_08_z+SR_test+yoshimura_kit_harness.jpg
    55 KB · Visningar: 159
  • 146_0806_07_z+SR_test+EM_pro_software.jpg
    146_0806_07_z+SR_test+EM_pro_software.jpg
    79.4 KB · Visningar: 150
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Någon som har koll på om detta system funkar bra till Daytonan?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu tittade jag bara på de första 3 minuterna men där tycktes TC bara vara aktiverat när killen hade rätat upp cykeln och gett fullt spett strax innan växlingslamporna tändes. För mig är TC snarare viktigt strax efter apex när det är dags att börja öppna och lite hjulspinn resulterar i en flygtur. Det är iof svårt att uppnå med ett billigt system utan hjulsensorer men jag hade väntat mig mer blålampa....
Jag upplever samma sak på min S1000RR i regn, dvs att TC är mest aktiv rakt fram, och den har hjulsensorer. Vet att det finns en race-ECU från BMW där man ska kunna ställa TC:n själv men jag har varken pengarna eller tiden för att testa den även om det hade varit kul.

Att bakhjulet spinner lite rakt fram i regn är ju enligt mig inget som TC:n behöver jobba med, det kan jag fixa själv med höger handen om det mot förmodan skulle behövas.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag upplever samma sak på min S1000RR i regn, dvs att TC är mest aktiv rakt fram, och den har hjulsensorer. Vet att det finns en race-ECU från BMW där man ska kunna ställa TC:n själv men jag har varken pengarna eller tiden för att testa den även om det hade varit kul.

Att bakhjulet spinner lite rakt fram i regn är ju enligt mig inget som TC:n behöver jobba med, det kan jag fixa själv med höger handen om det mot förmodan skulle behövas.

Minns du att jag bad dig göra TESTET; gå in i depåkurvan på Åsen, klara av den första 90 graders högerknicken och (där vi vanliga människor med vanliga oTCförsedda mopeder lägger på lite gas för att långsamt lägga på merochmerochmer) under grymt nedlägg, LÄGGA PÅ FULLT, STÄMPLA, ÖPPNA SPJÄLLEN....
Har du gjort det än?:)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Minns du att jag bad dig göra TESTET; gå in i depåkurvan på Åsen, klara av den första 90 graders högerknicken och (där vi vanliga människor med vanliga oTCförsedda mopeder lägger på lite gas för att långsamt lägga på merochmerochmer) under grymt nedlägg, LÄGGA PÅ FULLT, STÄMPLA, ÖPPNA SPJÄLLEN....
Har du gjort det än?:)
Nej, men jag ska testa i juli, jag lovar, kanske, om jag törs...

:tungan
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nej, men jag ska testa i juli, jag lovar, kanske, om jag törs...

:tungan

Så, 11.30 den 30:e juli så kommer det att bli ett låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt svart streck ut på Åsenrakan!!!!:tummenupp
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Mat Mladin on TC
[YOUTUBE-ID]m-WRy9I7mbU[/YOUTUBE-ID]

Ben Spies on TC
[YOUTUBE-ID]Qqxy_YhwTJI[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det finns en låååång intervju med Mladin på Onthethrottle (stavning?) som är mycket sevärd. Tror det är 14 avsnitt eller något sånt. Tror till och med att Gustav la upp en egen tråd med alla avsnitt. Sök på Mladin.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top