beach 2010?

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tog en funderare häromdagen! Hur mycket kan jag höja havet genom att bada? Med nuvarande hydda gissar jag på ca:20cm vilket skulle fördyra tulpanerna från holland betydligt! Om kokta korven badar samtidigt kan vi nog sänka en bra bit av new orleans med.Han däremot har något som heter karaktär så han svälter sig två veckor så är saken biff!Jag är inte han så jag behöver lite stöd i form av antingen lite ris eller ros:)Så nu till min ide med denna tråd! För att känna sig lite manad så loggar man vad man lyckats göra i motions väg varje dag.Invägning med utgångs vikt göres 01-01-10 och man följer upp med sina resultat varje vecka.Tips från er framgångsrika beach folk motages med tacksamhet.

mvh
för kort för min vikt:)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag antar att du vill minska från ursprungvikten. Ta cykeln till jobbet varje dag, du har ju perfekt cykelväg :tummenupp

Jag själv gick upp 13 kg förra året och hoppas på några fler :yoparty
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
:Bugar :rofl:rofl:rofl:fakta jag ska oxå försöka få grepp på min kropp men tid..jag har inte en timme över..knappt minut över..men jag ska försöka springa..:tummenupp
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Vi kan ta en scannings kväll så får ni det riktiga statuset på kroppen:
Vikt, fettrocent, vattenprocent, muskelmassa, viloförbränning, metabolisk ålder mm

Ni vågar aldrig.

Vi har lösningar för alla oavsett om man vill gå upp i vikt/ muskelmassa gå ner i vikt eller förbättra allmän hälsan

MVH Dina Personliga Wellness Coacher J & K Christensen
Magic-LifeStyle

Kolla klippet här:
Slutet på beach 2009 i Kanada
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
mycke bra ide. jag e på:tummenupp
idag har jag burit lite ved i 30 min samt använt den lilla hjärnan för att lösa farfars bilproblem slå de ni :yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
mycke bra ide. jag e på:tummenupp
idag har jag burit lite ved i 30 min samt använt den lilla hjärnan för att lösa farfars bilproblem slå de ni :yoparty

Tsk, skottade snö i en timme, sprang en halvmil på 25 minuter, lyfte tung skit, ställde ned tung skit - och det värsta av allt, utsatte mig för mellandags-rea-trafiken i Västerås (och provkörde en F-o-r-d :zpy Ranger XLT).

Gabbe - Kost OCH träning, det finns dåligt med genvägar.

Kollegor som räknat kalorier har haft framsteg, själv gillar jag mat, och späkar min kropp något JÄVULSKT för att citera Job Andersson, och håller någon form av status quo. :hihi
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
skottade snö i 9.5 timmar o tjänade en jävla massa pengar i lördags.. :tungan
annars så har jag losat 7 kilo sen i somras.. och jag räknar med att losa lika mycket till när säsongen drar igång.. + att jag kommer ha jäkla bra flås..

Tsk, skottade snö i en timme, sprang en halvmil på 25 minuter, lyfte tung skit, ställde ned tung skit - och det värsta av allt, utsatte mig för mellandags-rea-trafiken i Västerås (och provkörde en F-o-r-d :zpy Ranger XLT).

Gabbe - Kost OCH träning, det finns dåligt med genvägar.

Kollegor som räknat kalorier har haft framsteg, själv gillar jag mat, och späkar min kropp något JÄVULSKT för att citera Job Andersson, och håller någon form av status quo. :hihi
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Bara för att ni redan visar "vägen" så har jag gått en extra sväng med jycken:tummenupp känns som det kunde vart ett gram ner på skalan;)! Kanske lika bra att komma igång redan nu ist för att vänta in 1:a januari.T-bag 7kg ner:tummenupp

Vi kan ta en scannings kväll så får ni det riktiga statuset på kroppen:
Vikt, fettrocent, vattenprocent, muskelmassa, viloförbränning, metabolisk ålder mm

Ni vågar aldrig.


Slutet på beach 2009 i Kanada

Gjort en sån scanning...de fann bara en stark personlighet som var runt 23+moms;)under fettet:D
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bara för att ni redan visar "vägen" så har jag gått en extra sväng med jycken:tummenupp känns som det kunde vart ett gram ner på skalan;)! Kanske lika bra att komma igång redan nu ist för att vänta in 1:a januari.T-bag 7kg ner:tummenupp



Gjort en sån scanning...de fann bara en stark personlighet som var runt 23+moms;)under fettet:D

Flottig mat är inte bra, 3-4 ggr i veckan(om man inte rör sig jävligt mycket..):DTror bara genom att köra smal(are) mat hemmifrån, skippa B-mannens mackor på jobbet med massor av "gucka" på så har du vunnit mycket..

Själv skall jag minska mitt godisintag 2010, tänka på vad jag äter(har ju ofta fruktfrukost:tummenupp) och röra på mig betydligt mer, så tvinga sig till gymet är nog mitt bästa recept för att minska i vikt, ja det allra bästa är ju för att det blir ett bättre välbefinnande, viktminskning ser jag bara en bonus:)
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tsk, skottade snö i en timme, sprang en halvmil på 25 minuter, lyfte tung skit, ställde ned tung skit - och det värsta av allt, utsatte mig för mellandags-rea-trafiken i Västerås (och provkörde en F-o-r-d :zpy Ranger XLT).

Gabbe - Kost OCH träning, det finns dåligt med genvägar.

Kollegor som räknat kalorier har haft framsteg, själv gillar jag mat, och späkar min kropp något JÄVULSKT för att citera Job Andersson, och håller någon form av status quo. :hihi

För dig är det någon ingen fara med matintaget, så mycket som du rör på dig:tummenupp
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
:D extra runda med hunden betyder för den oinsatte 5 m extra :tummenupp:arsele:krama
Bara för att ni redan visar "vägen" så har jag gått en extra sväng med jycken:tummenupp känns som det kunde vart ett gram ner på skalan;)! Kanske lika bra att komma igång redan nu ist för att vänta in 1:a januari.T-bag 7kg ner:tummenupp



Gjort en sån scanning...de fann bara en stark personlighet som var runt 23+moms;)under fettet:D
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Skotta snö och bära ved funkar bra som tidigare nämnt. Dock har jag fel gener för att vara tjock så igentligen har jag inte i den här tråden att göra. :näsblod

Edit: Annars är trampcykel the shit. :banana
 
Last edited:

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Om det kan .... just nu så kvalar jag och G in i klubben för dom som får ett ärrliknande rött långt märke upp över hela magen av dragkedjan till stället... samt att G har en svart stickad kofta på jobbet som just nu mest liknar en jävulskt tajt nätbrynja :D

Detta kan bli kul. :=)
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Försökte mig på den klassiska... Att försöka bränna fett och bygga muskler samtidigt. Det fungerar EJ (utom en liten stund i början)! :fakta

Jag började med att ta en funderare... Om du kollar på hur en kroppsbyggare ser ut off season och sedan hur han ser ut inför tävling! De verkar ju onekligen veta hur fan man blir av med fett på kroppen. Läser man sedan runt på lite roliga kroppbyggarforum så verkar de flesta hålla sig till principen kalorier in - kalorier ut.

Du har alltså tre sätt att gå ner på:
1. Minska intaget av kalorier (OBS! Behöver inte betyda mindre mat)
2. Öka din förbränning dvs motionera mer.
3. En kombination av ovanstående vilket rekommenderas.

Om du får i dig mindre kalorier än du gör av med kommer kroppen börja nalla av din energireserv dvs ditt kroppsfett. Var det tas av kan du inte styra utan det sköts av dina gener.

Vilken diet och träningsform bör man då välja för att nå detta kaloriunderskott? Det svaret är mycket enkelt:
Det som fungerar! Är innebandy din skit så är det innebandy du ska spela. Gillar du GI-kost så kör på med det då... Har du ordentligt med karaktär så fungerar det ganska bra med normal VETTIG kost (det betyder ofta hemlagat i matlåda) i mindre mängder än i vanliga fall och bara en fika/godisdag i veckan + löpning. Löpning är så jävla pissetråkigt så att man kan :zpy men jävligt svårslaget i effektiv förbränning på kortast tid.

Följer du detta så kommer du garanterat gå ner i vikt och hur lätt det är att följa beror på hur mycket du vill. Vill du gå ner i vikt tillräckligt mycket så väljer du att stå över den där sockerkakan eller chipspåsen när det inte är ätardag. Valet är alltid ditt!
Lycka till som fan och håll oss uppdaterade!
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Trixter :fakta
Försökte mig på den klassiska... Att försöka bränna fett och bygga muskler samtidigt. Det fungerar EJ (utom en liten stund i början)! :fakta

Jag började med att ta en funderare... Om du kollar på hur en kroppsbyggare ser ut off season och sedan hur han ser ut inför tävling! De verkar ju onekligen veta hur fan man blir av med fett på kroppen. Läser man sedan runt på lite roliga kroppbyggarforum så verkar de flesta hålla sig till principen kalorier in - kalorier ut.

Du har alltså tre sätt att gå ner på:
1. Minska intaget av kalorier (OBS! Behöver inte betyda mindre mat)
2. Öka din förbränning dvs motionera mer.
3. En kombination av ovanstående vilket rekommenderas.

Om du får i dig mindre kalorier än du gör av med kommer kroppen börja nalla av din energireserv dvs ditt kroppsfett. Var det tas av kan du inte styra utan det sköts av dina gener.

Vilken diet och träningsform bör man då välja för att nå detta kaloriunderskott? Det svaret är mycket enkelt:
Det som fungerar! Är innebandy din skit så är det innebandy du ska spela. Gillar du GI-kost så kör på med det då... Har du ordentligt med karaktär så fungerar det ganska bra med normal VETTIG kost (det betyder ofta hemlagat i matlåda) i mindre mängder än i vanliga fall och bara en fika/godisdag i veckan + löpning. Löpning är så jävla pissetråkigt så att man kan :zpy men jävligt svårslaget i effektiv förbränning på kortast tid.

Följer du detta så kommer du garanterat gå ner i vikt och hur lätt det är att följa beror på hur mycket du vill. Vill du gå ner i vikt tillräckligt mycket så väljer du att stå över den där sockerkakan eller chipspåsen när det inte är ätardag. Valet är alltid ditt!
Lycka till som fan och håll oss uppdaterade!


men behöver inte vara så extrem med maten i början börja med att sluta dricka läsk & äta friterat samt minska lite av mängden mat ni stoppar i er vid varje tillfälle samt det viktigaste ät regelbundet det ökar ämnesomsättningen (Väldigt mycket på mig iaf).

Tappade 5kg på en månad genom ovan sen stannade det.
Började sen räkna kcal och la om kosten helt och tappade ca 6-7kg till månaden efter Svårast för mig är nog att inte käka mackor & oboy på kvällen som man gjort typ hela livet :D

Tänker ni börja räkna kcal in/ut så kan jag tipsa om http://www.formfixaren.com/ lite rörigt och jobbigt i början men efter en veckas användande tar det inte mer än ca 5min att föra in all data för en dag.

Skulle vilja skriva att skippa specialdieterna om ni tränar regelbundet lätt att bli orkeslös och bryta ner musklermassa :)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)

Vad gör du uppe vid datorn kl 02 på natten?:) Mackor är mitt stora fördärv med så det kommer att bli justerat omg! Sallad och rött kött kommer ersätta de ack så goda dagobert mackorna :gråta
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Vad gör du uppe vid datorn kl 02 på natten?:) Mackor är mitt stora fördärv med så det kommer att bli justerat omg! Sallad och rött kött kommer ersätta de ack så goda dagobert mackorna :gråta

bröd, läsk och friterat är förbjudet i mitt hem....men choklad kommer aldrig att lämna mig......:tuttar:D:yoparty:Bugar

när jag skulle gå ner i vikt förut, då sluta ja med just bröd, godis och annat skit..hokus pokus..och 5 kilo var borta!! nu går det trögare.......men jag vet att jag mår så mycket bättre när jag gymmar och springer......både fysiskt och psykiskt!!!!
men om jag känner mig själv blir det nog inge sexpack till sommaren 2010 heller..:huvet

självdisiplin är a och o!!
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
Tips. Skaffa hund. Du kommer knappt ha tid å äta för valpen är hel vild och du måste ha koll på den. Samt motionera den ca 4 mil om dagen. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top