Bed & Breakfast (Bulten) passa er

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Frågan är tagen ur luften eftersom jag aldrig sagt mig göra något utan att ta lagen i egna händer, som du påstod.

Det hela var dock ord utan innehåll, men det framgick kanske inte...

"Jag kan komma över med kniven och hälsa på! Blir fly förbannad över människor som tror sig vara så mycket bättre genom att ta "lagen i egna händer" genom att göra något brutalt mycket värre än "offret" gjort

Vad är det du inte förstår??

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
Vad är det du inte förstår??

Suck!

Förklaring:

Jag anser inte att det är fel att ta lagen i egna händer om det är befogat. Att riskera en människas liv genom att blockera vägen är imo betydligt värre än att köra för fort med MC.

Med andra ord anser jag heller inte att det är fel att i det här läget ta lagen i egna händer, eftersom det hon gjorde var så pass allvarligt i förhållande till min eventuella "åtgärd".

Förstår du nu?

Och, det var som sagt ord utan innehåll. Du bör alltså inte ta det bokstavligt!

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Så har det hänt igen.

Ingen tjänar på att situationen eskalerar och de som slutligen förlorar är vi som gillar att åka på Bulten. Olagligt och urskiljningslöst beteende bör naturligtvis stävjas, och då med lagliga medel. Detta gäller naturligtvis båda sidor.

Det finns ju en enkel lösning på problemet. Avväpna henne genom att göra som hon vill: Ta det lugnt förbi BoB.

Smagatusk

Guest
Finns inga som helst ursäkter för hennes beteende! ANMÄL HENNE NU!!! Och funkar inte det så skulle jag ta saker i egna händer!!! :yoparty

Fan, Nash... Du är som en duracellkanin med en megafon. Skriver överallt och alltid med versaler och en jävla massa utropstecken. Skriker du åt oss?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
även om bilisten absolut gjorde fel så är de inte dags å sluta åka bulten?

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
även om bilisten absolut gjorde fel så är de inte dags å sluta åka bulten?

Sluta åka bulten? När jag jobbade och hade min hemvist i Södertälje i slutet på 80-talet, stack jag till bulten med jämna mellanrum. Skulle inte tro att man kan få traktens hojåkare att inte åka där med mindre än att man river upp asfalten och minerar. Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
snälla gör anmälan, snälla ....

det är på tiden hon får nåt mot sig , grus o kvistar är nåt jag förväntar mig utanför henne men detta ... nää ta o gör en anmälan

my 2 cent:tummenupp:tummenupp:tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Sluta åka bulten? När jag jobbade och hade min hemvist i Södertälje i slutet på 80-talet, stack jag till bulten med jämna mellanrum. Skulle inte tro att man kan få traktens hojåkare att inte åka där med mindre än att man river upp asfalten och minerar. Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

så roligt är de inte å åka bulten så att de går att gämföra med gröna lund med frikort, men de är jag de.

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Anmäl. Så hon iallafall fattar att det inte är ok. Alla hojåkare som kör på vägen kör faktiskt inte som idioter.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ett fint brev med fina ord borde hon i alla fall få hem i brevlådan, så hon inser att det är dags att ge upp annars får hon nog snart se upp när hon lämnar huset då hon riskerat mångas liv vid det är laget.

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
nääää nu jävlar....... jag åker in i morgon biti till huddinge polisen och anmäler mig själv för fortkörning...så de så

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hej....

passerade och såg dig stå och prata med någon vid saaben. min första tanke var att det var civilare.

samma sak har nästan hänt mig med, fast någon som svängde av till husen till vänster lite efter avfarten till b&b.

Polisanmäl!

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Lär inte ha varit samma person, men för ett antal år sedan var vi ett gäng från SH som var ute och körde på Bulten mot Rosenhill när en gubbe som står vid avfarten mot Lida ser oss komma. Han kör ut i vårat körfält och stannar. Jag ser honom sitta och bara titta på oss. Tack vara att kompisen jag åkte bakpå var snabb och gjorde en undanmanöver klarade vi oss, men hade han kört en meter till hade det slutat illa. Killen som låg bakom oss var rejält skakad när vi kom fram till Rosenhill. Vi var alla överrens om att mannen gjort det med flit, så jag förstår precis hur vidrigt det känns och hur förbannad man blir.

Alla som kastar ut grus eller kvistar, försöker preja oss vid omkörningar mm är verkligen förtjänta av en anmälan, då kanske de skulle fatta allvaret i det de gör. Undrar verkligen om de begriper vad som kan hända om de "lyckas".

Skönt att du klarade dig!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

Eller vägen som har tendensen att få hojägare att krascha. Man kan ju titta på saken ur en annan synvinkel.

Hoppas att folk börjar lära sig att antingen undvika bulten helt eller verkligen sakta ner.

Gick med
17 Jun 2009
Hoj
GSXR-750 K6
Även fast en anmälan säkerligen inte går så långt i ditt fall, i högsta fall blir ni intagna båda för en redovisning/förhör som möjligtvis leder till att en åklagare tittar på det och därefter med största sannolikhet läggs fallet ned.

MEN, anmälan ligger kvar i registret och om hon fortsätter med sitt skit som det påstås och om alla andra är korrekta och anmäler som många här manar till så dimpar det in en och annan anmälan till efter din, efter det blir det inget snack, tillslut så tas målet upp med en bra rad fristående anmälningar mot henne och hon blir dömd och då vill jag se henne hånle.

Annars är jag helt för att man tar saker i egna händer och uppfostrar folk om man anser det vara befogat.
Dumplast gödsel vid infarten med förmånliga vindar kan inte vara bra för affärerna...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka