Bed & Breakfast (Bulten) passa er

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Även fast en anmälan säkerligen inte går så långt i ditt fall, i högsta fall blir ni intagna båda för en redovisning/förhör som möjligtvis leder till att en åklagare tittar på det och därefter med största sannolikhet läggs fallet ned. QUOTE]

Så som det ser ut nu så verkar inte sånt bita på henne... Nästa gång lyckas hon klippa en Motorcyklist och då slutar det säkert med en till i minneslunden :(

Polarn och jag snackade precis om det där, Om jag hade varit med om det TS varit med om och haft oturen att tippa pga henne som hånler så visste vi inte vad vi skulle ta oss till... Som att skjuta ens barn och sen skratta åt en... Jag skulle nog banka hennes saab sönder o samma med kolfiber tills hon klivit ur bilen självmant och pucklat på henne så hon inte kan gå mer!!!

OOOOOOOOH shit jag kokar bara jag tänker på det!!!

peppureikä

Guest
kan du byta däck med däckjärn? har du ventilhattar?

va du i finland? vilken bataljon?`eller e du skojig bara:D

puss på re,
hmmm,du ser ju lite utländskt ut va?undrar om du är från skandinavien egentligen?

Ja, den dagen hon fäller en av grabbarna som kör HD och har såna där fina västar så vill jag inte va hennes granne ifall det flyger splitter eller så... :rolleyes:
Asså Hoztic,jag tror inte att HA kör på bulten som du säkert vet själv,dom har ju säkert annat att göra än att posera på Bulten,tror jag:tummenupp

Last edited:

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Men herregud, finns det inga andra vägar i området att åka på? Verkar som denna slinga har förbrukat sitt nöjesvärde för länge sedan. Tycker man ser diskussioner om detta varje dag på SH.
Min önskan till moderator på hemsidan är att man behandlar dessa trådar så som man behandlade trådar gällande "den svartklädde fortåkaren" för några år sedan.

Gick med
17 Jun 2009
Hoj
GSXR-750 K6
Förstår dig helt Nash, men kom ihåg "hämnd serveras bäst kall".
Gör man något överilat så är risken att du själv sätter dig i en bajsmacka.
Jag skulle också bli tokig, men tro mig när jag säger att det är bättre att använda huvudet än att låta känslorna agerar, att tänka ut något iskallt och genomföra det effektivt är mycket bättre, kraftigare, roligare och ger mer tillfredsställelse...

peppureikä

Guest
Men herregud, finns det inga andra vägar i området att åka på? Verkar som denna slinga har förbrukat sitt nöjesvärde för länge sedan. Tycker man ser diskussioner om detta varje dag på SH.
Min önskan till moderator på hemsidan är att man behandlar dessa trådar så som man behandlade trådar gällande "den svartklädde fortåkaren" för några år sedan.
Ja det finns men då syns man inte på internet...:D

R#1

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
R1 -07
Polisanmälan .. Haha lycka till, tror de blå inte ens tittar på den, TYVÄRR !..
Lagen i egna händer, njaa inte bra det med - men vad vet jag :fyllisar

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är inte hon typ 100 år med ena foten i graven? Bida er tid grabbar...hon är snart på andra sidan. :D

mcbace

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1
Håller med om att "många" kör fort på Bulten, kolla in filmerna som florerar på YouTube. Det ska slås rekord efter rekord. Bara under lördagen blev det fyra olyckor. Bägaren skulle säkert rinna över ifall jag bodde utefter en väg där det formligen flyger fram hojar i höga hastigheter som dessutom låter som rena rama reaplan *Ler* att ta lagen i egna händer är ändå i överkant MEN mc åkandet på bulten är inget nytt fenomen, det har körts hojar där sedan länge och står man i kast att köpa ett hus i dessa trakter och det är rätt årstid vill säga så borde man ifrågasätta om det är lämpligt att bosätta sig just där och gör man det då får man helt enkelt ha tålamod. Sen kan ändå även vi hojåkare visa hänsyn och respekt för de vi passerar såsom medtrafikanter av olika slag och boende genom att hålla igen på gasen för hur det än är så har faktiskt vi också lagar att följa, vi mctrafikanter är inte ett undantag som många tycks tro. Jag är ingen duvunge direkt och gasar gärna på OCKSÅ, men ett tips.... det finns faktiskt banor i närheten av Sthlm, inte många och inte stora heller... men de finns och en annan sak det finns faktiskt andra vägar, man behöver inte enbart köra fram och tillbaka i timmar på bulten. Ha det gott troligen kommer en polisanmälan men med tanke på de resurser polisen har så kommer säkert inte den leda till något mer än förhoppningsvis ett skrämskott för berörd part.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Håller med om att "många" kör fort på Bulten, kolla in filmerna som florerar på YouTube. Det ska slås rekord efter rekord. Bara under lördagen blev det fyra olyckor. Bägaren skulle säkert rinna över ifall jag bodde utefter en väg där det formligen flyger fram hojar i höga hastigheter som dessutom låter som rena rama reaplan *Ler* att ta lagen i egna händer är ändå i överkant MEN mc åkandet på bulten är inget nytt fenomen, det har körts hojar där sedan länge och står man i kast att köpa ett hus i dessa trakter och det är rätt årstid vill säga så borde man ifrågasätta om det är lämpligt att bosätta sig just där och gör man det då får man helt enkelt ha tålamod. Sen kan ändå även vi hojåkare visa hänsyn och respekt för de vi passerar såsom medtrafikanter av olika slag och boende genom att hålla igen på gasen för hur det än är så har faktiskt vi också lagar att följa, vi mctrafikanter är inte ett undantag som många tycks tro. Jag är ingen duvunge direkt och gasar gärna på OCKSÅ, men ett tips.... det finns faktiskt banor i närheten av Sthlm, inte många och inte stora heller... men de finns och en annan sak det finns faktiskt andra vägar, man behöver inte enbart köra fram och tillbaka i timmar på bulten. Ha det gott troligen kommer en polisanmälan men med tanke på de resurser polisen har så kommer säkert inte den leda till något mer än förhoppningsvis ett skrämskott för berörd part.

6st olyckor om man ska vara korrekt :)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Förstår dig helt Nash, men kom ihåg "hämnd serveras bäst kall".
Gör man något överilat så är risken att du själv sätter dig i en bajsmacka.
Jag skulle också bli tokig, men tro mig när jag säger att det är bättre att använda huvudet än att låta känslorna agerar, att tänka ut något iskallt och genomföra det effektivt är mycket bättre, kraftigare, roligare och ger mer tillfredsställelse...

Du har nog helt rätt... But I waaaanna!! *gråter som ett barn* :)

mcbace

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1
Uj fasen... 6 st hoppas det gick bra för dessa

Tänkte på en sak... det åker väldigt mycket grusbilar fram o tillbaka på bulten... kan inte några av dom tippa sitt grus på deras uppfart *S*

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Uj fasen... 6 st hoppas det gick bra för dessa

Tänkte på en sak... det åker väldigt mycket grusbilar fram o tillbaka på bulten... kan inte några av dom tippa sitt grus på deras uppfart *S*

HAHAHAHHAAAA!! Om inte DOM så gav du mig en GRYM idée!!!

Samla en insamling för att hyra en sån, åka till Dalarö en massa hojbröder och skotta upp sand från Sanddynan därborta!!!

DU är ju fan FÖR BRA!!! Lycka till att få kunder DÅ! ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
HAHAHAHHAAAA!! Om inte DOM så gav du mig en GRYM idée!!!

Samla en insamling för att hyra en sån, åka till Dalarö en massa hojbröder och skotta upp sand från Sanddynan därborta!!!

DU är ju fan FÖR BRA!!! Lycka till att få kunder DÅ! ;)

igen bra ide, då har hon hur mycket sand som helst att grusa bulten med. ett tag var det torka på sant så hon tog grenar och kvistar.

och hon lär inte förstå vinken, utan tror att grannarna står på hennes sida med samtycke och ser detta som sitt kall att utrota mc åkare

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
igen bra ide, då har hon hur mycket sand som helst att grusa bulten med. ett tag var det torka på sant så hon tog grenar och kvistar.

och hon lär inte förstå vinken, utan tror att grannarna står på hennes sida med samtycke och ser detta som sitt kall att utrota mc åkare

Nu menade jag nångång i vinter... Klockrent PRECIS vid deras entre dörrgavel!!!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
jag försvarar såklart inte beteendet som beskrivs i tråden..
försvarar sällan korkat beteende, spelar ingen roll från vilken sida det kommer.

men ibland känns det som att folk är väldigt bra på att kasta sten i glashus.
att förvänta sig att folk ska ta hänsyn och följa lagar och regler när man själv dagligen skiter fullständigt i både regler samt andras/sin egen säkerhet känns faktiskt löjligt.

Sen är det väl rätt allmänt känt att många hojåkare både skiter fullständigt i polisen och dessutom gör precis allt för att komma undan från dem gör ju inte saken bättre. Varför ska bed & breakfast-ägarna bry sig om vad polisen tycker när vi inte själva gör det?

OBS..
Pekar inte på något sätt ut trådskaparen. Och återigen, det som beskrivs är oförlåtligt. Men jag hoppas ändå att de som lägger ut filmer med rödljuskörning osv är smarta nog att inte uttala sig om saker som denna. (troligtvis inte).

(kommer precis från SÖS, 3 hojåkare som låg i korridoren och väntade på vård, så är lite upprörd/fundersam över varför man inte tänker steget längre ibland?)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu menade jag nångång i vinter... Klockrent PRECIS vid deras entre dörrgavel!!!

Varför inte gräva ner hela huset när vi ändå håller på. :tummenupp
Ett par lastbilar med sand på natten när hon sover så lär det ta lite tid för henne att gräva sig ut. :D

peppureikä

Guest
försvarar sällan korkat beteende, spelar ingen roll från vilken sida det kommer.

att förvänta sig att folk ska ta hänsyn och följa lagar och regler när man själv dagligen skiter fullständigt i både regler samt andras/sin egen säkerhet känns faktiskt löjligt.

Sen är det väl rätt allmänt känt att många hojåkare både skiter fullständigt i polisen och dessutom gör precis allt för att komma undan från dem gör ju inte saken bättre. Varför ska bed & breakfast-ägarna bry sig om vad polisen tycker när vi inte själva gör det?

OBS..
Pekar inte på något sätt ut trådskaparen. Och återigen, det som beskrivs är oförlåtligt. Men jag hoppas ändå att de som lägger ut filmer med rödljuskörning osv är smarta nog att inte uttala sig om saker som denna. (troligtvis inte).

(kommer precis från SÖS, 3 hojåkare som låg i korridoren och väntade på vård, så är lite upprörd/fundersam över varför man inte tänker steget längre ibland?)

:tummenupp

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj

OBS..

Har faktiskt inte sett det från den sidan... :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...