Beg priser? ..vad har ni köpt/sålt för?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det känns som att det är svårt att sälja nyare hojar privat då det i regel kräver rätt mkt cash.. De flesta som köper nyare hojar lånar till dem.

Själv är jag stolt över att ha styrt upp privat finansieringsalternativ till den som vill åka SuperDukish :)!!!

Hoppas att det finns någon lycklig själ som får råd nu!

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Och så finns det snubbar som fullständigt dumpar priserna utan egentlig anledning. Tänker på han som satte ut sin 1098 till 158000, trots att det var den enda privata till salu.:confused: Sedan sänkte han till 139000. Snacka om att ge bort saker.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Det känns som att det är svårt att sälja nyare hojar privat då det i regel kräver rätt mkt cash.. De flesta som köper nyare hojar lånar till dem.

Själv är jag stolt över att ha styrt upp privat finansieringsalternativ till den som vill åka SuperDukish :)!!!

Hoppas att det finns någon lycklig själ som får råd nu!

rolig annons...påminner mig om en bilannons på blocket, han var så bitter genom hela annonsen och avslutar med: Gift er för fan aldrig :D

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Jag sålde min ZX7R 97:a för 28000 och köpte en CBR954RR 02:a för 50000 och det känns rätt okey.

Är lite sur på mig att jag inte hade Ninjan kvar som banhoj, den är så lagom att leka med.

Vad tyckter du om hondan, har inte kört dem direkt men kanske dax att prova på dem, bara varit insnöad på retta..

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
satte ut min gixxer 750 k1 för 43k förra veckan och då hade den lite småpill att fixa med. Blev erbjuden 40k men tackade nej, dagen därpå (i fredags) ringde det en snubbe från helsingborg som erbjöd 41k och då tyckte jag det var lika bra att slå till, orkade inte allt smågrejer att fixa :) Hade säkerligen fått 43k för den om jag väntat lite men det märks TYDLIGT att det är svårt att sälja nu. Har kollat på ett antal nya objekt och eftersom jag inte har jättebråttom så har jag inte slagit till ännu utan jag kommer att se hur länge de orkar vänta innan priserna dumpas :tummenupp

Sen har ju folk priser som är helt bissara, vem betalar 55k för en r1 99a liksom, det är vad jag skulle ge för en 02a.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag funderar på att köpa en CBR 929, 2000mil, årsmodell 2000, fulltsämplad i ganska bra skick för åldern (en polares hoj). Vad är ett ok pris? Någon som sålt nått liknande? Jag funderar på runt 45, är det rimligt?

Ägaren innan var min polares polare som jag också vet har vårdat hojen ok.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Jag funderar på att köpa en CBR 929, 2000mil, årsmodell 2000, fulltsämplad i ganska bra skick för åldern (en polares hoj). Vad är ett ok pris? Någon som sålt nått liknande? Jag funderar på runt 45, är det rimligt?

Ägaren innan var min polares polare som jag också vet har vårdat hojen ok.
vet i fan. köpte en 929-01, 1500 mil i toppskick med acra etc för 39500 och då tyckte jag det var dyrt men köpte pga skicket

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
vet i fan. köpte en 929-01, 1500 mil i toppskick med acra etc för 39500 och då tyckte jag det var dyrt men köpte pga skicket

Det är slipon och så på den med. Nyservad och bra däck. Men får väl fundera vidare, tack för svaret.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Letar med ljus och lykta efter en GSX-R 1000 K3-K4, dessa borde ligga på 60.000kr men på blocket är de ju på 74 + :eek: Eller har jag fel pris bild?

Sålde min 01:a för 2 år:sen för 59.000kr och de verkar ju ha gått upp i pris...

Någon som är här får givetvis PM:a om de äger en sådan hoj. För att få en R1 04 för 60 tror jag är lite väl optimistiskt

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Klassikt utbud/efterfrågan. De som har en k4 och inte har förköpt sig kan ju hålla i prylarna och inte bry sig om vad en enskild köpare har lust att betala.

"Tyvärr" verkar ju marknaden mättad med cyklar, bl a beroende på privatimport och sidoimport. Ingen, av denna tråden bland andra av döma , vekar ju vilja köpa nya supersport cyklar p g a raset i andrahandsvärde.
Å andra sidan är det snart slut på arbitragehandeln som vissa "företag" sysslar med.

När det gäller det motsatta i första stycket hänvisar jag till mitt tidigare inlägg i den här tråden, samma sida(4). (Sålde själv min 1098 för 167000.)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

tog du hem den själv från tüskland??? låter otroligt att du köpt en svensksåld 929:a som endast rullat 1500 mil för 39500! du skriver att du köpte den pga av skicket, i vilket skick befinner/befann den sig i när du köpte den???

Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
R6 -03, 1000 mil. Tokfin, som ny. Slip-on och miniblinkisar. Hur låter 60'?

dyrt...hade varit ok om det var en R1-03 du ska nog ner till 55 iallafall
sålde min r6-03 fast med 2200mil slipon miniblink mm för 52000kr i februari

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
rolig annons...påminner mig om en bilannons på blocket, han var så bitter genom hela annonsen och avslutar med: Gift er för fan aldrig :D

Vågar inte ha den där på blocket :D , hon kan se den då :gnissla .

Förvisso är det sant, men det är hon (och jag med iofs) som vill att jag ska tjacka banhoj och ett par enduros så att hon kan hänga med i skogen. Det där låter roligare, haha..

The Real Mattis

Om du inte kan så kan du inte
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Har haft Kawasaki ER6:F&N
Sälja/köpt..

Tjenare.
Jag har precis köpt en ny er6F (69kkr) och bytte in min gamla er6N för 40kkr.
Har kollat på blocket på gamla er6 och dessa ligger mellan 40-55tusen för en 06-07, en helt ny kostar 61tusen plus att man just nu får presentkort på 7000:- att handla för, detta gör det svårt att få mycket mer än 40tusen för en 06.a. Det var lite av mina funderingar.

//Mattias

Last edited:

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag sålde en R6a i söndags Årsmodell 2000 mil 3000 mycket fint skick.
Jag fick 47 000.
Köpte en R1 06 (Jubleumslack) I juli 07 280 mil jag gav 95 000.

Personligen tycker jag att R1an som var i princip ny, var mycket mer prisvärd än R6an som är en relativt gammal hoj och som dessutom gått 3000 mil.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Min personliga erfarenhet när jag sålt hojar, bilar, båtar, etc. Är att det som säljer bra och genererar höga priser är just "knullputts".
R6an jag sålde i söndags var blankare än en ny hoj överallt inklusive smådetaljer som fjädrar stätdämpare mm. köparen faller för detta.

Sålde en ZX9a 03 för ett år sedan i perfekt skick.
Gemensamt för båda dessa affärerna var att köparen föll för "glansen" och glömde bort att kolla det mekaniska ( som i och för sig var bra) som motor, drivpaket stötdämpare, mm.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Min personliga erfarenhet när jag sålt hojar, bilar, båtar, etc. Är att det som säljer bra och genererar höga priser är just "knullputts".

Gemensamt för båda dessa affärerna var att köparen föll för "glansen" och glömde bort att kolla det mekaniska ( som i och för sig var bra) som motor, drivpaket stötdämpare, mm.

Absolut.. Men som i mitt fall, men en hoj som inte ens gått 250 mil, så är det typ en dammtrasa så är det KP. Har man inte kraschat så är det tipptopp, och jag har gått igenom allt för att fan leta efter ens de minsta småskador.

Problemet är att telefonen är tyst, trots att den är billigast på blocket (blocketpriser är en värld för sig) och gått näst minst.

Nu ger jag snart upp, tänker inte skänka bort en nästan okörd hoj. Då blir det till att tänka om på 2 enduros, och köpa en bra "vanlig hoj" till tjejen så hon får nåt att åka på. Så får vi ta de andra planerna senare.

Känns bara så trist, hade velat piska grusväg och dricka choklad i skogen i sommar.

Dark_Messenger

Guest
Nu ger jag snart upp, tänker inte skänka bort en nästan okörd hoj. Då blir det till att tänka om på 2 enduros, och köpa en bra "vanlig hoj" till tjejen så hon får nåt att åka på. Så får vi ta de andra planerna senare.

Känns bara så trist, hade velat piska grusväg och dricka choklad i skogen i sommar.

Är inte dilemmat med hojar som superduke att de inte riktigt passar in någonstans. Dyra att köpa, eller i alla fall likvärdigt prismässigt med "bättre" hojar. Kanske även försäkringsmässigt!? Prestandahojar har jag aldrig upplevt som varken svårsålda eller svårköpta.

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag gav 101papp för en splitter ny GSX-R 1000 07 för en månad sen. Känns som en bra affär när man ser andra priser på runt 110papp och ca 500 mil...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati