så lång hojsemester som du har tänkt dig så är väl yamaha tdr eller varadero bäst och du kan ju säga till din kompis me mito att byta hoj om han ska me för han kommer antagligen aldrig orka åka längre sträckor utan att vila
låter väldigt intressant funderar faktiskt att göra samma sak som du och dina kompisar i sommar också, fast med mina kompisar
som sagt ta med dig några kolvar å lite stålar så borde allt gå som smort..
har ingen erfarenhet av komfort på mito och dom där hojjarna.
fast om man har kört moped i några år så finns det nog fan inget som kan stoppa en på 125a
lite offtopic: hur driftsäker är en nsr 125r 89a? en sådan jag har nämligen
Kul om cylindern skär då spelar det ingen roll hur många kolvar man har.
Eller något annat roligt som pajar, personligen skulle jag inte våga åka utomlands med en 2-takts 125:a.
Kul om cylindern skär då spelar det ingen roll hur många kolvar man har.
Eller något annat roligt som pajar, personligen skulle jag inte våga åka utomlands med en 2-takts 125:a.
Då får du troligtvis byta tändstift varannan kvart.för att vara på den säkra sidan kan man ju köra 5% olje blandat om det skulle vara på det viset
Då får du troligtvis byta tändstift varannan kvart.
du vet att för mycket olja kan få en hoj att skära väl?
vattenpumpen kan skära ihopp likaså oljepump. kylaren kan spricka drev kan gå sönder kedjan kan hoppa/gå av. punktering el haveri. Sjärtklåda. ja mycket kan gå fel.
Man kör på för fan. Ni lär få en jävla upplevelse =)
kanske överdrev.. men asså varför skulle en cylinder skära bara för att man är ute och kör? om dom inte ligger å tok kör så håller väll sakerna lika länge som annars,, annars så kan dom ju faktiskt ta en skvätt olja i tanken för att vara på den säkra sidan, bara dom har rena och fina filter, och kollar över grejjerna innan så tror jag att det går lika bra på en 2 taktare som på 4 takt
har jag sagt att dom ska ha i 10%?... menar att man kan ta i 1 % mer. om man vet att detta blir en lång dag idag och om man ska ligga länge på motorvägen så kan hojjen gött ha sig en skvätt olja
Lite gammalt inlägg kanske, men....Den håller nog lika bra som mito.
Jag och en polare körde nästa 40 mil en dag i somras, han på en Varadero och jag på Miton. Vi var nog ungefär lika rangliga efteråt, han var öm i arslet occh jag i knäna.så lång hojsemester som du har tänkt dig så är väl yamaha tdr eller varadero bäst och du kan ju säga till din kompis me mito att byta hoj om han ska me för han kommer antagligen aldrig orka åka längre sträckor utan att vila
Ägaren skulle jag gissa påLite gammalt inlägg kanske, men....
Nej, Miton har lite mindre effekt, lite annan utväxling etc... Det är dock inte det jag tänker på, utan allt dåligt jag har hört om GG. Om detta sedan beror på hoj eller ägare kan inte jag avgöra, men det är ju långt ifrån alla som slipper problem med sin GG
Säkert sant...Ägaren skulle jag gissa på
Hur många MF:s är det inte som köper GG och sedan sköter den som en moppe?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |