Prova gult visir, allt blir ljust på kvällen.Hej!
Hur gör ni som har mörka visir på kvällen? Har köpt en hjälm med mörkt visir och tycker att man ser så jäkla dåligt på kvällarna. Och nej, ett klart visir inte aktue
Toppen. Ska kika på det. Letar även rätt på den andra tråden och ser om jag kan hitta något matnyttigt där, tackÑu kör jag fotokromatiskt visir själv som alltså bara är mörkt när det är soligt/ljust men det som folk med mörka visor brukar gör är att antingen köra med öppet visir på kvällen eller ha med ett extra klart visir.
Var precis en annan tråd här från en dude som ville ha en hjälm med mörkt yttre visor och nedfällbart klart inre visir men det hjälper ju inte dig som redan har en hjälm.
Och pendlingshjälmen är en såndär apful äventyrshjälp med keps, men jävlar vad det är skönt när man pendlar 10 mil i motljus enkel väg. Båda hållen.
Extraplus för bra nick!Köp inte ett blått spegelvisir från Shoei för att se cool ut. För mörkt på kvällen, för ljust för direkt solljus (som ett par vanliga solglasögon fixat)
Varför är ett klart visir inte aktuellt? Det förstår jag inte.Hej!
Hur gör ni som har mörka visir på kvällen? Har köpt en hjälm med mörkt visir och tycker att man ser så jäkla dåligt på kvällarna. Och nej, ett klart visir inte aktuellt
Förstod det på TS svar tidigare att det helt och hållet är en utseendefråga. Genomsnittsanvändaren på gubbhoj.com tänker nog lite annorlunda dock.Varför är ett klart visir inte aktuellt? Det förstår jag inte.
Jag har ett klart visir med en 2 cm bred tejp i överkant. Funkar när solen bländar. Man vinklar ner huvudet en aning. Stör inte alls, hjälper mycket.
Jag ville inte ha solvisir senast jag bytte hjälm. Hittade ingen utan som passade så de blev en med. Jäklar vad skönt det är. Ibland är det jobbigt ljus ute. Klar skillnad när man fäller solvisiret. Att köra i 50 och nedåt med visir uppe och solvisir nere. Det fläktar skönt men skyddar ändå mot flygfän och skit.
Annars åker jag med bägge visiren nere och då skyddas solvisiret mot insekter. Solvisiret behöver sällan göras rent.
Knappen för att fälla och spaken för att lyfta upp solvisiret sitter på vänster sida. En del har en spak uppepå hjälmen. Verkar sämre.
Nu kanske det inte finns tunnlar där ni åker med solvisir slår solglasögon och mörka visir.
Jag tänkte det och skrev Fåfänga? Men raderade det.Förstod det på TS svar tidigare att det helt och hållet är en utseendefråga. Genomsnittsanvändaren på gubbhoj.com tänker nog lite annorlunda dock.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |