Behöver verkligen råd av er killar!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Herregud..

Saken är inte så komplicerad; du kör ju bana med bil. En nyare sporthoj är som en nyare sportbil. En nyare "nybörjarhoj" är som en nyare Volvo. Det går alldeles utmärkt att köra för fort/köra ihjäl sig med båda. Du har bara mindre marginaler på sporthojen, allt går fortare. Kan du hantera det? Det kan bara du svara på.

Jag själv föredrar såväl sportbilar som sporthojar. Kör jag lite för fort emellanåt? Helt klart. Men det betyder inte att jag känner att jag behöver köra om på insidan i 200 km/h, jaga trafikljus på Kungsgatan eller köra mot rött på slangen.

Använd insidan så ska det nog gå bra.

IronMike

Guest
Men verkligen jag har inte känt mig mogen tidigare med körning och temperament förran nu! Så jag tycker det är aldrig försent att prova på nytt och börja njuta fullt ut?!!

Börja med ngt neutralt.. jag skrev ett långt inlägg i början av tråden.

Satsa på en 1000cc, och börja lugnt. Köp ingen 600, dom är förjävligt hetsiga..svåra att åka fort med som nybörjare. Förstår inte ens varför man väljer en sån till gatåkning, när dess karraktär hör hemma på bana. Köp en 1000cc men lugnare temperament, och tare chill.

Förslagsvis, en honda: typ 954 eller 929. Välj bort R1, om vi räknar effekt upp till 2004 årsm. Från 04 kom den med mer effekt..och modellen innan håller ingen vidare kvalitet.

Om jag va du skulle jag börja med en 954, den är inte extre, du sitter bra och du kan lära dig att använda den mer och mer...

:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...