MadDog skrev:*Vad drar din hoj???
MD
Min gamla (1996) zx6r sörplade i sig dryga litern när man låg på lite.. men då hade inte den helt orginal bestyckning.
R1:an har jag ingen aning om ännu men gissningsvis runt 0.75.
MadDog skrev:*Vad drar din hoj???
MD
Allex skrev:Hornet har ju CBR motor så jag säger...0,6liter vid normalkörning (drar på till och från)
Förmodlingen mer om man ska stressa motorn hela tanken!
Fick soppatorsk i helgen, det var spännande(ska aldrig mer testa hur långt man kommer på reserven hehe)
brukar kunna köra 250km/tankning, knepigt att fylla i hornet tank, när man tror att den är full så finns det egentligen mer att trycka i
Det stämmer rätt bra, min slickar i sig runt 0,7 l/mil på landsväg och strax överOlleR6 skrev:Min R6 -00 (förknasare) drar 0.6l vardagskörning (4-6000varv med pådrag under accelerationssträckor) och 1-1.2l bankörning (när man ligger mellan 6000-16000 med merparten av tiden över 8000)
har en daytona 600 triumph 065å085 beroende hur man kör!!! men varför undrar du?????MadDog skrev:Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as u a few more questions"
Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.
*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?
Sporthoj.com rockar fett
MD
Bobster skrev:har en daytona 600 triumph 065å085 beroende hur man kör!!! men varför undrar du?????
ok ! tänkte att det kanske var avgörande vilken hoj du skulle välja? då e det ju bara små slantar man snackar om ! det va la du som funderade lite på tt600,? du skall prova att köra daytona 600 den har bra försäkring som tt:n tycker den e jävligt trevlig med grym väghållning och balans! trevlig midsommar allihop!!!!MadDog skrev:Bara frågar mig för eftersom jag inte känner någon som kör sporthoj så frågar jag här...
Kör Pegaso själv och landsvag drar den 0,53l/milen och stadskörnin har jag inte testat men det borde inte bli så mycket mer.
MadDog skrev:Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as u a few more questions"
Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.
*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?
Sporthoj.com rockar fett
MD
CorbenDallas skrev:Måste bara fråga varför man bryr sig? Även om soppan är dyr så är det väl ändå inte en faktor som avgör köp hurvida cykeln är törstig eller ej? Eller du menar allvar med den där frågan?
Bensin får kosta för köra måste man. Vad ska man annars med MC till? Det är bara o tanka o blunda.
hornet oskar skrev:undrar om det var något knas med min motor ? den gick bra som fan men den drog ruggit med soppa! den lilla tanken och den dåliga framfjädringen är det som horneten har fått kritik för och det är det enda som är kasst med tyckte jag i alla fall!
fazerfun skrev:Har en FZ6 Fazer -04 som drar runt 0,6 och 0,8 när det går undan lite mer. Mina Devil kolfiber slipon tror jag inte påverkar förbrukningen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|