Bensinkran läcker, lönt att laga?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Konstigt,det funkar när jag klickar på den.
KTM 640 var det till iallafall 51107004000 385:-

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Konstigt,det funkar när jag klickar på den.
KTM 640 var det till iallafall 51107004000 385:-
Jag kollade på min 625 och då finns den inte. Men dett ju samma. Men 385 är mer än 140 och KTM är väl Kina i vilket fall. Eller Indiskt.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Läcer kranen mycket? Kranen på min KLR läckte lite från vredet då jag köpte den och den stått ett längre tag så jag köpte en repsats till kranen. Men sex år senare ligger den repsatsen kvar i lådan med KLR delar då kranen slutade läcka då jag började använda hojen.

För nåt år sen fuktade den då man vred om reserven men efter att kört pö reserven så var den tät vid tankningen så nu försöker jag vrida om till reserv nån gång per år vrida om på på reserv och pri läget, misstänker att packningen krymper då den blir torr och sväller och tätar av bensinen.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Läcer kranen mycket? Kranen på min KLR läckte lite från vredet då jag köpte den och den stått ett längre tag så jag köpte en repsats till kranen. Men sex år senare ligger den repsatsen kvar i lådan med KLR delar då kranen slutade läcka då jag började använda hojen.

För nåt år sen fuktade den då man vred om reserven men efter att kört pö reserven så var den tät vid tankningen så nu försöker jag vrida om till reserv nån gång per år vrida om på på reserv och pri läget, misstänker att packningen krymper då den blir torr och sväller och tätar av bensinen.
Kan ju vara så. Den har legat i en låda i nåt år.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...