Med tanke på vad bensinen kostar per liter så är det nog läge för oss svenskar att göra något åt saken! Kan man det? Ja det kan man! Kolla på länken, och sprid!
http://www.zatzy.com/attachments/all...bensinkrig.pdf
Stå upp för din åsikt och gör något åt saken!
men vem tankar på Statoil eller Preem? de är ju svindyrt där!
Jag tankar bara på Jet eller Volvos "Tanka" stationer sen MÅNGA år tillbaka.
har i hänt att jag har stänkt i nån liter på Preem i NT å nån liter på Statoil i Norrtälje, men de gångerna kan räknas på 1 hand.
Vi får ALLTID höra av bolagen att oljan kostar si och så per barrel, och därför måste det höjas. Men hur mycket sänker dom sedan när oljepriset sjunker???
Vi är fetlurade, och dessutom så dumma att vi tror att det är staten
Mad MaxOrdet "bensinkrig" får mig osökt att tänka på filmen Zoolander...
då kanske du ska fundera snart vad du ska ta med och var du ska..
innom ett par å så kan du nog räkna med 17 kr..
Varför är skatten så hög på bränsle då? för varje 10krona går 8:a kronor ungefär till skatt?
Fint att ha etanolbil i dessa dagar. Bränslekostnad: 8 kr/mil
Blandtanka era bensinbilar med 30% E85 så kommer ni iaf ner på 12 kr/liter.
...Hur mycket mer drar det inte med etanol då??
Som så många har sagt, bara att gilla läget man blir rövknullad hur man än gör.
Du har provat ser jag, testa med 30% (i bilen) och återkom med den otroliga förbrukningsökningen.
Du menar att vi kan påverka till den grad att kasta ut alla idioter med invandrarbakgrund som blockerar vägen för hederliga svenskar?efter detta kan vi påverka så mycket mer som invandrar politiken och resten av allt som sköts dåligt med en fet käftsmäll så statsministern fredde o resten av packet svimmar av.
Vilka familjehushåll nöjeskör bil?Jag tycker gott att priserna kan höjjas, och då tänker jag mest för miljöns skull. Så länge folk kan ut och nöjjes köra.
Räknar man med momsen hamnar vi på ca 60% skatt idag. Oljeproducenternas prishöjningar har gjort att punktskatternas andel av priset sjunkit eftersom de är absoluta och inte relativa. Vi får tillfälligt släppa fokus från favorithatobjektet #1 (svenska politiker) och övergå till favorithatobjekt #2 (icke-svenskar... och mer specifikt icke-svenskar från mellanöstern).Varför är skatten så hög på bränsle då? för varje 10krona går 8:a kronor ungefär till skatt?
Det beslutades den 22 april, och införs den 1 juli i år. EU:s energiskattedirektiv styr vad och hur flygbränsle får/skall beskattas, och det ur miljöperspektiv totalt lobotomerade resultatet blir i stora drag att allt flygbränsle för privat bruk beskattas medan allt flygbränsle för kommersiellt bruk även i fortsättningen är skattefritt. Det senare styrs bl.a. av Chicagokonventionen, som skrevs 1947 när miljöhänsyn inte var på modet. Jag skulle gissa att både den miljövårdande effekten och den ökade skatteintäkten i och med beskattningen blir rätt... begränsad.Näää, bort med bränsleskatt för fordon, inför bränsleskatt på flygbränsle istället!
Vi får tillfälligt släppa fokus från favorithatobjektet #1 (svenska politiker) och övergå till favorithatobjekt #2 (icke-svenskar... och mer specifikt icke-svenskar från mellanöstern).
Kan vi inte hata norrmännen istället? Dom torde ju också vara insyltade ...
Strängt taget är det nog ganska många som delar på skulden för att priset stigit så kraftigt de senaste åren. Ett par miljarder asiater som vill börja köra bil är en anledning, sakta ökande oro över den begränsade tillgången en annan, irakkriget en tredje, råolja som hett spekulationsobjekt för hela den rika västvärlden en fjärde...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|