Bensinkrig!!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Det är denna filen som har cirkulerat via e-post sista tiden. Sprid gärna!

OBS! Ladda hem filen, döp sedan om den från .txt till .pps för att den ska fungera!

Bifogat

• Bensinkrig 1 .txt
    75 KB · Visningar: 47

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Med tanke på vad bensinen kostar per liter så är det nog läge för oss svenskar att göra något åt saken! Kan man det? Ja det kan man! Kolla på länken, och sprid!

http://www.zatzy.com/attachments/all...bensinkrig.pdf

Stå upp för din åsikt och gör något åt saken!

men vem tankar på Statoil eller Preem? de är ju svindyrt där!
Jag tankar bara på Jet eller Volvos "Tanka" stationer sen MÅNGA år tillbaka.
har i hänt att jag har stänkt i nån liter på Preem i NT å nån liter på Statoil i Norrtälje, men de gångerna kan räknas på 1 hand.

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Jag tycker gott att priserna kan höjjas, och då tänker jag mest för miljöns skull. Så länge folk kan ut och nöjjes köra. Ta bilen och handla ist för att ta cykeln och liknande så är soppan för bilig.

Smakar det så kostar det.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
men vem tankar på Statoil eller Preem? de är ju svindyrt där!
Jag tankar bara på Jet eller Volvos "Tanka" stationer sen MÅNGA år tillbaka.
har i hänt att jag har stänkt i nån liter på Preem i NT å nån liter på Statoil i Norrtälje, men de gångerna kan räknas på 1 hand.

Din lilla snåljåp! :D

Säg att det skiljer 50öre/L (om det ens hänt) så sparar du 30spänn på en tank förutsatt att du lyckas få ner 60L. Jag skulle inte orka åka runt halva stan för att tanka för några öre billigare. Man tar första bästa station, ser nöjd ut eftersom man sparat både tid och energi!

Just ja, klubbkort hit och dit går bort. Det resulterar bara i tonvis av reklam i postlådan och en extra räkning att betala. Det orkar man såklart inte med när man kan betala med vanliga bankkortet.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vi får ALLTID höra av bolagen att oljan kostar si och så per barrel, och därför måste det höjas. Men hur mycket sänker dom sedan när oljepriset sjunker???

Vi är fetlurade, och dessutom så dumma att vi tror att det är staten

Varför är skatten så hög på bränsle då? för varje 10krona går 8:a kronor ungefär till skatt?

Dessutom är det moms på procentsatserna så det blir hela tiden 25% mer än vad staten anger att den ska höjas.

Näää, bort med bränsleskatt för fordon, inför bränsleskatt på flygbränsle istället!
Vore ju lämpligare.. eller "bränsleskatt" på brunkolsel som "gröna Sverige" glatt importerar från polen/estland etc

//håkan

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror 27:- per liter blir skitbra.
Finns det inget subventionerat alternativ kommer inflationen amortera mina lån, kommer det subventionerade alternativ byter jag till det och åker billigt.

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Fint att ha etanolbil i dessa dagar. Bränslekostnad: 8 kr/mil

Blandtanka era bensinbilar med 30% E85 så kommer ni iaf ner på 12 kr/liter.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Varför är skatten så hög på bränsle då? för varje 10krona går 8:a kronor ungefär till skatt?

Hellre att dom tar ut skatten på soppan än lönen! Nu har man ju iaf en chans att påverka hur mycket man vill betala i skatt, för det är ju ingen hemlighet att pengarna måste komma in nånstans..

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Fint att ha etanolbil i dessa dagar. Bränslekostnad: 8 kr/mil

Blandtanka era bensinbilar med 30% E85 så kommer ni iaf ner på 12 kr/liter.

Eller pissa i tanken, de blir åxå billigt:D
Hur mycket mer drar det inte med etanol då??
Som så många har sagt, bara att gilla läget man blir rövknullad hur man än gör.

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
KTM 640 SM Prestige
kan fatta att alla hatar höga priserna men vill man verkligen få bukt på allt detta så funkar det inte att bara bojkotta 2 bolag, själv jobbar jag på en privatägd bensinstation. Skulle folk bojkotta oss skulle vi gå i konkurs, är det verkligen det du vill eller?ta död på egenföretagare? man kanske måste inrikta sig mot staten också skatten tar typ 60-70% av bensinkostnaderna ungeför... (kan ha fel men läste något sådant)

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Du har provat ser jag, testa med 30% (i bilen) och återkom med den otroliga förbrukningsökningen.

Förutsätter att du menar min avatar?!
Ja provade att ställa upp laddtrycket och
sänka soppatrycket.......:yoparty
Bensin har ju blivit så dyr, de gäller ju att spara där man kan:D

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
efter detta kan vi påverka så mycket mer som invandrar politiken och resten av allt som sköts dåligt med en fet käftsmäll så statsministern fredde o resten av packet svimmar av.
Du menar att vi kan påverka till den grad att kasta ut alla idioter med invandrarbakgrund som blockerar vägen för hederliga svenskar? :yoparty

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag tycker gott att priserna kan höjjas, och då tänker jag mest för miljöns skull. Så länge folk kan ut och nöjjes köra.
Vilka familjehushåll nöjeskör bil? :va
Räknar man med momsen hamnar vi på ca 60% skatt idag. Oljeproducenternas prishöjningar har gjort att punktskatternas andel av priset sjunkit eftersom de är absoluta och inte relativa. Vi får tillfälligt släppa fokus från favorithatobjektet #1 (svenska politiker) och övergå till favorithatobjekt #2 (icke-svenskar... och mer specifikt icke-svenskar från mellanöstern).:)
Näää, bort med bränsleskatt för fordon, inför bränsleskatt på flygbränsle istället!
Det beslutades den 22 april, och införs den 1 juli i år. EU:s energiskattedirektiv styr vad och hur flygbränsle får/skall beskattas, och det ur miljöperspektiv totalt lobotomerade resultatet blir i stora drag att allt flygbränsle för privat bruk beskattas medan allt flygbränsle för kommersiellt bruk även i fortsättningen är skattefritt. Det senare styrs bl.a. av Chicagokonventionen, som skrevs 1947 när miljöhänsyn inte var på modet.:rolleyes: Jag skulle gissa att både den miljövårdande effekten och den ökade skatteintäkten i och med beskattningen blir rätt... begränsad.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Vi får tillfälligt släppa fokus från favorithatobjektet #1 (svenska politiker) och övergå till favorithatobjekt #2 (icke-svenskar... och mer specifikt icke-svenskar från mellanöstern).:)

Kan vi inte hata norrmännen istället? Dom torde ju också vara insyltade ... :tungan

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Kan vi inte hata norrmännen istället? Dom torde ju också vara insyltade ... :tungan
:D :D

Strängt taget är det nog ganska många som delar på skulden för att priset stigit så kraftigt de senaste åren. Ett par miljarder asiater som vill börja köra bil är en anledning, sakta ökande oro över den begränsade tillgången en annan, irakkriget en tredje, råolja som hett spekulationsobjekt för hela den rika västvärlden en fjärde...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Men om alla måste tanka på Jet, Hydro och Shell, betyder inte det att efterfrågan ökar där och därmed priserna :va

:rolleyes:

:D :D

Strängt taget är det nog ganska många som delar på skulden för att priset stigit så kraftigt de senaste åren. Ett par miljarder asiater som vill börja köra bil är en anledning, sakta ökande oro över den begränsade tillgången en annan, irakkriget en tredje, råolja som hett spekulationsobjekt för hela den rika västvärlden en fjärde...

Jävla Asiater, komma här och köra bil som en annan västerlänning! Stryk ska dom ha :mad:

Last edited:

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Dansk jävlarna är säkert inblandade... Mina undersökningar har visat att ända sen Gustav Vasa tiden har dom planerat ngt, this is it!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln