Bensinpris

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
tanka hojen idag.... 1 liter 98 oktan= 11,18!!!!!
men 10,38 betalar jag efter rabatt=)

får vi inte göra en ansträngning och samla ihop alla här på sorthoj.com, åka till sthlm och göra en fransman... dvs demostrera lite.
typ åka upp till riksdagshuset länma över lite listor, sedan stå och tokvarva och BÖÖÖÖRAN så vi fyller riksdagen med blårök... :D
sen kan vi väl dra vidare till försäkrinsbolagen medans vi ändå är i sthlm :hihi

är det någon som är på??? :hihi
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Jag tankade i söndags för 9.17:- :yoparty
Det får väl anses vara helt okej.

/M
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
bissmark skrev:
Ska väl också tilläggas att SJ inte pysslar med godstransporter.
De sysslar endast persontrafik :fakta
Green Cargo kör godset.. eller hur..?
Men varför fördjupa sig i petitesser? Hur många här vet tex att SJ inte äger ett lok, en vagn eller ens en jvgstn längre??
Ibland måste man förenkla.
Lastbilar kör över natten från Malmö till Stockholm. "SJ" ("med järnväg") kan behöva en vecka...
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Kahobe skrev:
Lastbilar kör över natten från Malmö till Stockholm. "SJ" ("med järnväg") kan behöva en vecka...

Jobbar extra på cargonet i gbg. Vi skickar lastbilstrailrar (även flak, containrar, tankar och skit) på tåg över natten.. Kom med den innan 19,30 på kvällen så är den vart du vill på morgonen!


Bensinpris: Som vanligt så ligger UnoX i Kode bra till. 9,17 just nu. Macken ligger 1,5km från E6,an så det borde ni pendlare tänka på!
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Enkelt, när väl alla kör etanolbilar höjer man skatten på etanol. Kallar det för alkoholskatt, eller nått.
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag tycker vi ska köra som USA, att priserna på varor ser man momsfritt och sedan får man räkna ut skatten själv...då skulle svenska folket fatta att vi betalar så otroligt mycket skatt på allt...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
zpeppy skrev:
Jag tycker vi ska köra som USA, att priserna på varor ser man momsfritt och sedan får man räkna ut skatten själv...då skulle svenska folket fatta att vi betalar så otroligt mycket skatt på allt...

Är det skitsvårt att räkna ut det som det är idag?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Zeb_Macahan skrev:
I Jönköping kostar en liter 95 9.31 och med min rabatt blir det 9.11/liter

Dieseln under 9 kronor och etanolen 6.75

Tacka ST1 för det www.st1.se

//jaG
Till min glädje ser jag att de bygger ST1 i Linköping också, alldeles vid Max som man besöker ibland ;) så man får hoppas att det blir priskrig här också då. :banana
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Om man flyttar till Kuwait eller rent av Iran så har man billiga bensinkostnader :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
hållundan skrev:
Och sand i skorna. :fakta

Du har inte vatt i Iran. De har asfalt.
Sanden finns vid stranden till sjöarna.
Om du vill kan du köra upp till bergen o åka skidor om du tröttnar på att sola.

Maten är skitbillig oxå och tröttnar man så finns det McDonald´s med. :tummenupp

Sen är deras guldpris fan så mycket lägre än vårt ovanpå allt.
Varför flyttar inte alla dit o köper guld till sin flickvän o kör hoj året runt?
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Mavve skrev:
Du har inte vatt i Iran. De har asfalt. --- Varför flyttar inte alla dit o köper guld till sin flickvän o kör hoj året runt?

Kanske man skulle åka sig till Iran i sommar då? Blir en lagom semester. Synd bara att jag köpte en R-hoj istf nån slags ökenkryssare. Undrar om det är svårt att få visum och tillstånd och vad det nu är som behövs.. Hade du varit där verkar det som?
 

FreddaGädda

Guest
Hittar Sverige ingen olja i östersjön att borra fram kanske vi kan hitta alternativa sätt. Vi kan använda oljan polska tankers läcker ut när dom går på "petterssons grund" utanför gotland t.ex
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top