Du ser helt rätt och de är dessutom eldriva allihop
De är mina
Eldrivna Varför, och varför har du så många? Nu blev jag nyfiken. Egna byggen?
Du ser helt rätt och de är dessutom eldriva allihop
De är mina
Eldrivna för att de e väldigt billigt att köra max 3 kr milen i el.Eldrivna Varför, och varför har du så många? Nu blev jag nyfiken. Egna byggen?
...Pyroeffekt...
...nån som har har koll på vilka krafter man kan förbereda sig på att väggarna och taken kommer få i gjutskedet...
Fogband kallade vi sånt om du talar om ett gummiliknande material med längsgående rillor.Vi la ett band som vi tryckte ner halvvägs i plattan innan den stelnat, sen när vi gjöt 20 cm klack på platten så täcktes andra halvan. Bandet ska även expandera i betongen.
Vet dock inte vad bandet hette
Fogband kallade vi sånt om du talar om ett gummiliknande material med längsgående rillor.
Men de nutida experterna talar om svällband, bentonit och annat. Används klassiska fogband inte längre?
Tänkte på gnistregnet när Dina "polacker" skar armeringen
Betongen väger ca 2.5 ton/m3. Dessutom tillkommer lite vikt från dynamisk last när Du pumpar dit den, vi brukar räkna 15%.
Så - dimensionera formen för 0.12 m * 2 500 kg/m3 * 1.15 = 345 kg/m2. Man ska inte underskatta behovet av reglar och stämp när man tjafsar med valvgjutning...
En sak till, skicka i betongen i lugn takt, en form kan ge sig även om den är väl reglad och stämpad. Underskatta inte heller vikten av en bra vibrohantering, dina "polacker" är ju billiga i drift så stressa inte.Tänkte på gnistregnet när Dina "polacker" skar armeringen
Betongen väger ca 2.5 ton/m3. Dessutom tillkommer lite vikt från dynamisk last när Du pumpar dit den, vi brukar räkna 15%.
Så - dimensionera formen för 0.12 m * 2 500 kg/m3 * 1.15 = 345 kg/m2. Man ska inte underskatta behovet av reglar och stämp när man tjafsar med valvgjutning...
...tror det slutar med ett plockepinn där nere med reglar som går kors o tvärs
...Tips från en som sett ett helt hiss-schakt på 5 våningar förstöras på grund av klantig gjutning i kombination med snålhet vid formbeställningen. Det blev billigt att såga schaktkanterna raka...
Mmm, nu är jag väl egentligen mer för den prefabricerade typen av betong men visst finns det ett antal exempel i min minnesbank på liknande lärdomar, t ex ett hyggligt antal kasserade vinkelväggar som i stället fick användas som kostsam stödmur...
Vafan, inte en enda bit maskeringstejp nånstans?Va fan inte en enda kommentar på hela dagen nä då får jag väl jobba vidare o ta mer bilder då
Va fan inte en enda kommentar på hela dagen nä då får jag väl jobba vidare o ta mer bilder då
Har du nån länk på de som gick snett?
Nej, men det var en plyfaform som gav sig så att det blev en "bula" på den delen som gjöts vertikalt i en fabrik (där gjuts väggar liggande på formbord).
Det upptäcktes i egenkontrollen, man gjöt nya väggar till kunden och de kasserade komponenterna används nu som stödmur vid fabrikens grusficka
Kom igen nu, inte tappa suget - fler bilder emotses av Din Fritzl-grop. De Du hitintills lagt upp ser finfina ut
byggtrådar som denna livar upp en tråkig arbetsdag i den digitala saltgruvan
Keep up the good work
Ett rent nöje att se på när andra arbetar och sliter så det kan jag alltid stå till tjänst med!Trevligt att de e fler som följer bygget
Stärker motivationen lite
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |