Ett rent nöje att se på när andra arbetar och sliter så det kan jag alltid stå till tjänst med!
Håller helt med *arbetsledare*
Ett rent nöje att se på när andra arbetar och sliter så det kan jag alltid stå till tjänst med!
Heja, då ser vi fram emot "nästan-live"-rapporter från ormgropen under dagen
snacka om "nästan" live
...blir det inte för sent så lägger jag upp lite bilder
Fame costs...
Ingen sa väl att det är lätt att hinna med små "byggjobb" vid sidan av ordinarie kneg, plikter och åtaganden?
Ta det lugnt och lägg upp bilder när Du kan...
och dessutom ser man vad som händer med formen under gjutningenDet ser ju riktigt bra ut. Tänker Du fortfarande gjuta väggar och valv i en etapp? Jag skulle annars tro att det är betydligt enklare med formrivning om Du gjuter väggen i en separat etapp, dessutom känns det gött att förankra valvformen i riktiga betongväggar...
Pjåååååååår rejsing!4: I brist på bättre så får denna tejp duga (mavve)
Det ser ju riktigt bra ut. Tänker Du fortfarande gjuta väggar och valv i en etapp? Jag skulle annars tro att det är betydligt enklare med formrivning om Du gjuter väggen i en separat etapp, dessutom känns det gött att förankra valvformen i riktiga betongväggar...
och dessutom ser man vad som händer med formen under gjutningen
Pjåååååååår rejsing!
Tanken är att gjuta allt i ett svep...
...Jag tänker lite att det borde vara bättre att gjuta allt i ett svep för då har man jämnt tryck över hela
Det går säkert bra men var försiktig med stighöjden bara. De stående reglarna i väggformen kommer dessutom att bära vertikallast från valvbetongen så lägg lite extra omsorg på deras förankring i formplyfan för att förhindra knäckning i vek riktning
Varför har du lagt svällbandet mitt i formen?
Bra svar!Det finns ju lite olika faktorer att ta hänsyn till när det gäller placering av svällband:
Mina 2p
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |