Beroende av vad?
tillägg:
Man VÄLJER inte en sjukdom.
När man väljer och tillåter sig själv förkasta delar eller hela sitt liv p.g.a någon enskild sak så har man inte "fått en sjukdom", man har valt att förkasta sitt liv.
tillägg:
När man väljer och tillåter sig själv förkasta delar eller hela sitt liv p.g.a någon enskild sak så har man inte "fått en sjukdom", man har valt att förkasta sitt liv.
Men det kanske kan skapas/bli en sjukdom? (Filosofi...)tillägg:
tillägg:
Om man skulle tvinga i någon nån drog under en viss tid så att denne bli beroende, är DET då en sjukdom? Har sättet man får beroendet på betydelse för om det är en sjukdom eller inte..?
Jag kan inte riktigt bestämma mig för nån åsikt just nu, men slänger ut en fråga jag kom att tänka på.
Om man skulle tvinga i någon nån drog under en viss tid så att denne bli beroende, är DET då en sjukdom? Har sättet man får beroendet på betydelse för om det är en sjukdom eller inte..?
tillägg:
en massa text...
Mycket text...
Som sagt man väljer inte en sjukdom, ett beroende är så jävla självförvållat som det kan bli.
Om nån som är beroende kommer och beklagar sig och kallar det för sjukdom så har de iaf inte ett dugg medlidande från min sida.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |