Hur mycket har någon byggt om hojen för att det ska vara mer än en halvtimmes pyssel att sätta dit ett par blinkers?
Tog max 20 minuter och 10 minuter och plocka bort. Så helt klart inget större problem att fixa om man vill
Det kan inte ta mycket längre än att åka till besiktningen att koppla i ett par miniblinkers när du ändå är vid hojen?
Vänta några dagar så tar det snart bara 2 minuter. Då kan du göra det när du står i kön till BesiktningshallenÄven jag undrar hur du kan misslyckas med att klämma in ett tio minuters jobb innan en besiktning o
Menar du att det inte är normalt beteende att ha ett fordon utspritt över besiktningsställets parkering?Vänta några dagar så tar det snart bara 2 minuter. Då kan du göra det när du står i kön till Besiktningshallen
Jo, kom igen! Har man sagt A får man säga B. Det är sen gammalt.Efter den tredje besiktningen får man bara köra en vecka (don't ask me how I know).
Vänta några dagar så tar det snart bara 2 minuter. Då kan du göra det när du står i kön till Besiktningshallen
Vad är det som är stort i detta?Det här är stort, för jag tror faktiskt att du precis har postat bildbevis på att du är den enda här på Sporrt Hoj som faktiskt har en packbox....
Du skriver ju att du tänker besikta en olaglig hoj för att köpa dig tid eller rent av lägga ut pengar på två besiktningar. Att ifrågasätta detta är knappast moralpanik.
Även jag undrar hur du kan misslyckas med att klämma in ett tio minuters jobb innan en besiktning och därmed spara pengarna för en extra besiktning...? Ska du ta hojen från Norge till besiktningsstationen så att du anländer på minuten till en bokad tid, eller vad är det frågan om...?
Det är inte packboxar i moderna gafflar på hojar, utan radialtätningar. Men det du hittat där ser lite vagt ut som en packbox istället. Alatalo brukar påpeka att det inte heter packbox lite då och då.Vad är det som är stort i detta?
Tycker det där ser bra ut - bara kolla så att du inte klämmer någon slang/kabel om där skulle finnas någon. Då var min bedömning på 2000:- för lösa ben inte så fel. Vem gör jobbet?Så nu har jag beställt bättre begagnade blinkershållare från en tysk handlare där bilderna på lättklädda tjejer var större än bilderna på produkten jag beställde (får se vad som levereras till mig nu, hoppas på blinkers).
Jag har också lagt ned en del tid på kolla hur man byter packningar, men fått en offert på 2300 där de fixar båda dämparna åt mig så jag lämnar in dom där, om jag skulle göra det själv hade det kostat mig minst 800 kr och då håller jag på med pvc rör.
Dock skall jag montera av dämparna själv o vad tror ni om denna hållare när jag tar bort dämparna/framdäcket? Jag kommer också släpa in en stor Sten o sätta spännband runt den så den också drar ned motorcykeln bak. Vidare sätter jag en domkraft med en planka under oljetråget som lyfter upp. Jag har också nästan tömt tanken för få ned vikten.
Vad är det som är stort i detta?
Ser ut som det är centralstöd på den. I så fall är det väl bara att lägga 1-2 plankor under centralstödet och tynga ner där bak.Så nu har jag beställt bättre begagnade blinkershållare från en tysk handlare där bilderna på lättklädda tjejer var större än bilderna på produkten jag beställde (får se vad som levereras till mig nu, hoppas på blinkers).
Jag har också lagt ned en del tid på kolla hur man byter packningar, men fått en offert på 2300 där de fixar båda dämparna åt mig så jag lämnar in dom där, om jag skulle göra det själv hade det kostat mig minst 800 kr och då håller jag på med pvc rör.
Dock skall jag montera av dämparna själv o vad tror ni om denna hållare när jag tar bort dämparna/framdäcket? Jag kommer också släpa in en stor Sten o sätta spännband runt den så den också drar ned motorcykeln bak. Vidare sätter jag en domkraft med en planka under oljetråget som lyfter upp. Jag har också nästan tömt tanken för få ned vikten.
Kenneths mc Göteborg, jäkligt trevligaTycker det där ser bra ut - bara kolla så att du inte klämmer någon slang/kabel om där skulle finnas någon. Då var min bedömning på 2000:- för lösa ben inte så fel. Vem gör jobbet?
Ja jag grunnade lite på oljetråget lämplighet, tror jag avstår detPrecis som Ulvhamne säger, en gammal och sur forummedlem spammar då och då om att det är farligt med läckande packboxar eftersom reservhandskar, tältpinnar och stormkök då kan flyga på mötande trafikanter.
Sedan dyker du upp med bildbevis på en hoj konstruerad efter andra världskriget som faktiskt har tätningselementet packbox. För det är precis så tätningselementet packbox ser ut - en låda som packas full med tätningssnöre, tills det inte läcker…
För övrigt vill jag avråda dig från att lyfta hoj under oljetråg. Lyft under ramen istället. Fler än ett oljetråg har bucklats eller spruckit av konstiga lyft.
Jomen - absolut bäst i stan. Lärde känna Kenneth redan på 70-talet när han jobbade på Hondaservice, nu när han är borta har hans grabb tagit över. Han (o resten av personalen) är lika bra.Kenneths mc Göteborg, jäkligt trevliga
Svarar mig själv, skrikdämpareb verkar sitta ovanpå bromsbeläggen, så jag får pilla dit denNu har jag fått av däcket o skärmen. Detta vart betydligt mer krångligt än jag räknat med, jag tror jag höll på 1,5 timme, då fotade jag o dokumenterade allt. Givitvis när däcket vart av så ramlade först något som ser ut som ett skrikdämpare plötsligt loss från okhållaren, imorgon lossar jag själva dämparna, borde vara vara totalt 8 bultar o sedan loss. Men vi får se.
Skrikdämparen fattar jag inte vart den skall sitta, längst upp till höger i bild
En avskrapare eller kolvstångstätning som börjat läcka har redan fått skador i form av sprickor i tätningsytan - sådant går inte att "laga". Däremot kan man stryka på någon form av mjukgörare som gör att en tätning inte åldras så snabbt. Sprickor i gummit uppstår när mjukgöraren diffunderar ut ur detaljen (vilket pågår under detaljens livstid).Alltså har någonsin snake oil fungerat? Vet att det finns folk som tror på Omega tex, men finns det några som helst bevis på att det funkar?
Omega funkar till vissa radialtätningar (packboxar ) t.ex bakre vevaxeltätning på Volvos vitmotorer, hydrualcylindrar. Det är ingen evighetslösning men det kan hålla tätt några år till.Alltså har någonsin snake oil fungerat? Vet att det finns folk som tror på Omega tex, men finns det några som helst bevis på att det funkar?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |