Best of Hamrén

Vandraren

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Hoj
1987, Honda CBR1000F
kan bara säga att om inte han var under utbildning så kan de fan inte vara höga krav på polishögskolan nu för tiden :p

Haha, nej troligtvis inte. Och ändå är det skrämmande många som misslyckas och tar ut sin ilska på allt och alla iklädda rollen som dörrvakt.

Hellpig

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Hoj
Såld!
Tycker Hamrén påminner om den gamle trotjänaren "Pistol-Håkan", löjtnant vid i11 med förkärlek till reglementet (framför normalt liv). Fy f.. för såna människor. Det är ju tragikomiskt att läsa om men mest tragiskt.

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Triumph 675
Från vilka "källor" har du hört detta? och varför skulle han slutat fara runt i trafiken då? Karln lever ju enbart för att bötfälla alla trafikanter, så om detta är sant så måste han ju sitta bakom sitt skrivbord och skaka av bötfällarabstinens.

Säkra källor inom poliskåren...

Har du mekat ihop Hyndan så du kan köra i sommar?

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Säkra källor inom poliskåren...

Har du mekat ihop Hyndan så du kan köra i sommar?

Ja men då så, om han nu sitter uppe på stationen i Solna så är det ju bara ett par hundra meter för mig att åka dit och lägga en fuck you börnis utanför.

Hyndan väntar på att toppen ska komma tillbaka från lite ventilinslipning mm, borde vara tillbaka nästa vecka, sen är det bara att smälla ihop motorn och sparka in fanskapet i ramen igen.

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Pratade med en Bumse i går kväll i samband med crusingen i stan och ställde frågan om Hamren, han sa att Hamren inte kör hoj längre och sitter bakom skrivbordet numera.

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
haha, läst hela tråden ikväll. Säger bara vilken hjälte haha

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
kallas effektivisering, han sitter med bilregistret och skicka ut bot:ar till SportHojs ägare direkt från kontoret bara för att man äger en.

:D

Blir jobbigt för hamren att kolla vem som äger min hoj :D när jag skrotade hojen i paprena o borrade bort ramnumret häromdagen på ramen :D o kastade åt helvete ID numret i skoga :tuttar

Bild kommer imon :yoparty

Jag är på tok för övervakad, måste bytta blodgrupp, bräna bort fingravtryckena o slänga alla mina ID handligar o radera bort mig från alla sidor :rolleyes:

Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Blir jobbigt för hamren att kolla vem som äger min hoj :D när jag skrotade hojen i paprena o borrade bort ramnumret häromdagen på ramen :D o kastade åt helvete ID numret i skoga :tuttar

Bild kommer imon :yoparty

Jag är på tok för övervakad, måste bytta blodgrupp, bräna bort fingravtryckena o slänga alla mina ID handligar o radera bort mig från alla sidor :rolleyes:

Får mig att tänka på en viss låttext :D

[YOUTUBE-ID]xF4VWV0gUck[/YOUTUBE-ID]

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Får mig att tänka på en viss låttext :D

[YOUTUBE-ID]xF4VWV0gUck[/YOUTUBE-ID]

Helt okej musik :)

Alldeles för övervakad, så nu ser det ut så här på hojen, vet att jag sänkte värdet med minst 20k men det skiter jag fulständigt i :tuttar

Jag är inte klar med hålet, för det är ju lager där inne så nu ska jag lägga igen hålet :)

Ni får tycka vad ni vill men man gör ju vad man vill med sina egna prylar, det såg man på körvin eller hur han heter när han kapa sönder ramen för att få extra luft :yoparty

Funderar på det samma, jag vill okså ha extra luft, tycker ni man ska sätta kapen i ramen för extra luft o lättning :tungan

Last edited:

Sparrow

Retard MC
Gick med
4 May 2011
Hoj
Kawa ZX6R -99
Tycker Hamrén påminner om den gamle trotjänaren "Pistol-Håkan", löjtnant vid i11 med förkärlek till reglementet (framför normalt liv). Fy f.. för såna människor. Det är ju tragikomiskt att läsa om men mest tragiskt.

Hellre ökänd än okänd! :Rockbanan

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Hamrén är en sann hjälte.
Han stoppade vid tillfälle min kompis som arbetar på pikéten för fortkörning på ringleden.
Han som körde ca170kmh i en civil men dock polisens X5 iförd uniform och ballaklavaluva, ser en MC-polis som vinkar in dom till vägrenen.
Dom stannar och får se den nitiske sheriffen som lunkade upp längs sidan av bilen. Vevade ner rutan och får höra. "jaha! det gick visst lite fort här"
Piketpolisen bakom ratten svarar "vi är Piketen på tjänsteärende och har bråttom, var är det? brinner det?"
Hamrén "Jag vet vilka ni är, men ni körde för fort. Iså fall så ska det finnas ett (nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men det är ordern på att dom har ett tjänsteärende) vilket det inte gör"
"Vi jobbar inte riktigt så!" svarar Piketpolisen. och får förklara för Sheriffen hur piketen jobbar..
Hamrén- "Vänta här, jag ska slå och se att er bil är ok" Börjar gå till sin MC.
Piketbefälet i bilen. "Vilken idiot, nu kör vi"

ensam kvar i vägrenen stod Sheriff Hamrén. Tänk att få ha varit en fluga på väggen vid det tillfället.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hamrén är en sann hjälte.
Han stoppade vid tillfälle min kompis som arbetar på pikéten för fortkörning på ringleden.
Han som körde ca170kmh i en civil men dock polisens X5 iförd uniform och ballaklavaluva, ser en MC-polis som vinkar in dom till vägrenen.
Dom stannar och får se den nitiske sheriffen som lunkade upp längs sidan av bilen. Vevade ner rutan och får höra. "jaha! det gick visst lite fort här"
Piketpolisen bakom ratten svarar "vi är Piketen på tjänsteärende och har bråttom, var är det? brinner det?"
Hamrén "Jag vet vilka ni är, men ni körde för fort. Iså fall så ska det finnas ett (nu kommer jag inte ihåg vad det heter, men det är ordern på att dom har ett tjänsteärende) vilket det inte gör"
"Vi jobbar inte riktigt så!" svarar Piketpolisen. och får förklara för Sheriffen hur piketen jobbar..
Hamrén- "Vänta här, jag ska slå och se att er bil är ok" Börjar gå till sin MC.
Piketbefälet i bilen. "Vilken idiot, nu kör vi"

ensam kvar i vägrenen stod Sheriff Hamrén. Tänk att få ha varit en fluga på väggen vid det tillfället.

:rofl Hamrén är kompromisslös som en gräsklippare, lika för alla, ingen mannamån!

Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Fick ett mail för snart 2 månader sedan från en kille som råkat ut för hamrén, dock inte på hoj men det är en sjuk historia iaf.
Glömde att jag skulle lagt ut berättelsen här, men bättre sent än aldrig.

Tjena

Läste på sporthoj.com er tråd om Hamren. Jag är själv inge hojåkare men bor i Solna /Frösunda och har nyligen råkat ut för Hamren igen, så han sitter inte längre bakom skrivbord så ni vet.
Den idioten ringde upp mig förra veckan per telefon på arbetet och påtalade att han sett mig köra min bil ett par dar tidigare i Frösunda…jag sa..jasså det har du??…varför stoppade du inte mig då?
Det hade han ingen bra förklaring på men sa att jag hade tonade rutor fram och kommer att få ett förläggande om ombesiktning skickat till mig. Jag började undra om det var nån som skojade och
Sa att han kunde vara vem f-n som helst, och jag tänker inte göra nåt åt min bil alls. Då blev han förbannad och frågade om jag trodde han ljög och att jag skulle vara glad att jag inte fick böter.
Då började jag lacka ur och sa att jag inte tänker göra något alls och ifrågasatte hans polisbeteende & att jag inte ville prata med honom något mer…han sa skarpt då… fixa din bil jävligt fort för han lägger in det i datan nu och nästa gång nån ser mig skulle jag få böter….jag så då bara hej då!
Igår dök det jävla pappret upp…jag åkte direkt till Solna polisstation och gjorde en anmälan mot hans ” väldigt konstiga sätt” att stoppa någon någon per telefon ett par dar efter han nu sett min bil (inte sett mig köra)???

Polisen befälet på Solna polisstation beklagade hans beteende och tog emot min skriftliga anmälan och sa…detta är inte förenligt med sedvanligt polisarbete och att man absolut inte för göra så här + nämnde också att han var den enda som bötfällt sin egen mamma och han inte längre tjänstgjorde i Solna (förflyttad), tydligen ökänd inom polisen också!!

Jag inväntar nu om & vad åklagaren sen gör…jag skall få papper hemskickat på min polisanmälan inom kort.

Så ni vet…Hamren kör ute igen…akte er…ASG!!!!

Jag skriver och informerar nu detta till dig/ Er så ni vet.

Mvh. Lack Solna kille

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Fick ett mail för snart 2 månader sedan från en kille som råkat ut för hamrén, dock inte på hoj men det är en sjuk historia iaf.

HAHAHA jävla cp hamren!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Han kommer ju va värre sin sista tid....

Är det inte nån fimpat han fett me bil eller hoj?, ja skulle aldrig stanna - inte ens fast soppan skulle ta slut

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)

Bötfällt sin egen mamma? haha jävlar han har verkligen ingen gräns

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Han kommer ju va värre sin sista tid....

Är det inte nån fimpat han fett me bil eller hoj?, ja skulle aldrig stanna - inte ens fast soppan skulle ta slut

Vad spelar det för roll om du kör ifrån honom? Läs tråden.
Hamrén har sedan mååånga år tillbaks anammat principen om ägaransvar. Han tar kontakt med dig när du är hemma och pustar ut. Han är före sin tid :D

Last edited:

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
YZ 250 F
Klockren läsning, Har garvat arslet av mig senaste 2 timmarna. Underbart! Hoppas nästan att jag hinner ut på vägarna och stöta på denne "underbare" (?) man innan han slutar. Vore ju optimalt att ha en historia att berätta :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring