Bestulen Igen. Grrrr

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
granted79 skrev:
TDF 229
ser ni den så präja av asen av vägen........ hoppas bara jag hinner få en ny hoj innan sommaren e slut..... klarar inte hela utan hoj!! :(

Numret är uppskrivet, som sagt en bild vore bra om du har ngn. Håller :tummenupp att du inte får krångel med försäkringsbolaget nu och att det löser sig snabbt.

TDF 229 är det hojens eller bilens reg-nr :va
 
Last edited:

granted79

Guest
2fast4hjo skrev:
Numret är uppskrivet, som sagt en bild vore bra om du har ngn. Håller :tummenupp att du inte får krångel med försäkringsbolaget nu och att det löser sig snabbt.

TDF 229 är det hojens eller bilens reg-nr :va


det e hojens nr! tack så mycket alla ni!
känns hårt som fan faktiskt just nu..... men som sagt det e bara materiella saker...d går ju o ersätta!
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
granted79 skrev:
det e hojens nr! tack så mycket alla ni!
känns hårt som fan faktiskt just nu..... men som sagt det e bara materiella saker...d går ju o ersätta!

presis, men samtidigt vet man inte hur dem har behandlat hojen.., många kunder som får tillbaka sina bilar efter stöldturne vill inte ha tillbaka dem p.g.a. att man inte vet hur dem har kört med den.., men vi får hoppas att hojen hittas och är i bra skick..
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
exiteme skrev:
Med tanke på att man kan bli ihjälsparkad för att man säger åt folk att inte pissa i andras portar, förstår jag att granted79 inte lade sig i. Det är inte hans jobb, utan polisens...

ja du har nog rätt, men man hade ju blivit utom sej av raseri om det hänt mej
min första tanke hade nog INTE varit att ringa munkarna i alla fall
 

granted79

Guest
red_ninja skrev:
ja du har nog rätt, men man hade ju blivit utom sej av raseri om det hänt mej
min första tanke hade nog INTE varit att ringa munkarna i alla fall


jo men dom var 3 st vad ska jag göra med mina 73 kg.... tro fan att jag blev arg men tänkte att det e nog dumt o gå ut o "prata" med dom...
men jag d jag e mest arg o besviken över det är polisens agerande.... trodde till 110% att dom skulle stoppa dom efter ett par km eller nåt men icke!
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Kan ju räcka med att skrika som en dåre i sånna situationer... :6surkart eller en bjässe till hund skulle ju också vara bra,som kan se farlig ut på kommando och då drar dom nog illa kvickt.Ahh hoppas det löser sig för dig nu :)
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag hade iallafall ställt mig och vrålat som innåthelvete... Från säkert avstånd, då ska du se att dom avbryter sitt illdåd illa kvickt, när lampor börjar tändas lite omkring...

Fan ta snutarna, vad i helvete!! Skjut sönder däcken, kalla på förstärkning eller vad som helst... Så pass proffesionella tjyvar som dessa kommer ju bara fortsätta och fortsätta och fortsätta...

Hoppas det går bra nu då!!
 

KamikazeR1

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Hishult
Hoj
Yamaha-R1
Ja, man undrar ju mest vad ni har för snutar där uppe.
Det som nämndes innan om Ferrarin som blev prejad hände i mina hemtrakter. Det var inte bara en Ferrari utan två som försökte köra ifrån snuten. Efter en jakt genom "halva" södra Sverige så lyckades de preja den ena och den andra hittades på en banträff i Falkenberg. Där kan man snacka om snutar som inte ger upp. Men nu var det ju iofs fortkörare och inte riktiga banditer.

Var din hoj helförsäkrad?
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Tragiskt.... kanske GBG-länsman ska komma till huvudstaden och lära sig lite "jaga folk i varierande fordon" , för här släpper dom inte taget i första laget...speciellt inte med sin specialtrimmade Volvo 850 / det gröna eländet :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Eller kanske MC-konstapel Hamrén ska åka iväg på litet "tjänsteärende" i GBG och "rensa" upp lite?
 

GuBe2

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Himla secondhand :-/
.
SAAATAAAN !!! VA INI HELVETE FÖRBANNAD JAG BLIR !!!! :mad: :censored :mad: :mad: JÄVLARRRRRR !!!!!!

De e fan så jag får svårt att andas ..

Det är väldigt jobbigt att skriva dethär...
Minnena kommer tillbaka...

Kan säga att jag vet hur det känns ...

Om nån undrar så fundera över varför jag inte har nån hoj som avatar ...



"granted79" - det viktigaste nu är att du får ersättning från försäkringsbolaget - att det inte strular där.

Bilens reg.-nr. bör polisen kunna upplysa om.
För att få fatt på :censored , är det väl viktigare med bilens nr. än hojens ?.
( Hojen vore väl konstigt om den hittades m rätt plåt ? - Om den hittas hel överhuvud taget. - Om den hittas alls. ).


Har för mig att om inte hojen kommit till rätta efter en månad så har du rätt att få ersättning.


Hoppas det bästa för dej .

Mvh.
´ G ´


Gud hjälpte mig ; så jag inte stötte på tjyvarna när jag hade vapen - - - för då skulle jag gjort mej olycklig ( jag skulle inte kunnat hejda mej )
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
För jävligt att man inte får ha sina grejor ifred, bl.a. :mad: !
Håller utkik här i sta'n, men som nån skrev; det är väl föga chans att hojen syns till igen...
/F.
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
granted79 skrev:
jo men dom var 3 st vad ska jag göra med mina 73 kg.... tro fan att jag blev arg men tänkte att det e nog dumt o gå ut o "prata" med dom...
men jag d jag e mest arg o besviken över det är polisens agerande.... trodde till 110% att dom skulle stoppa dom efter ett par km eller nåt men icke!

Säger bara: Skaffa dig ett vapen. å tveka inte nästa gång.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Innan man dömer polisen för hårt i det här, utan att veta särskilt mycket om jakten, så bör man väl kanske tänka på att en van är rätt svår att stoppa. Inget man direkt petar av vägen om man sitter i en v70.
Men tycker ändå de borde kunnat följa efter på håll, och kallat på backup.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
oFFkeFF skrev:
Innan man dömer polisen för hårt i det här, utan att veta särskilt mycket om jakten, så bör man väl kanske tänka på att en van är rätt svår att stoppa. Inget man direkt petar av vägen om man sitter i en v70.
Men tycker ändå de borde kunnat följa efter på håll, och kallat på backup.


förstärkning & spikmatta .. svårare än så är det inte
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
wonderwizard skrev:
förstärkning & spikmatta .. svårare än så är det inte

Synd att det inte var du som jagade dem, den här tråden är bara för lustig, folk gapar som galna babianer utan att veta nånting om jakten......
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det är snudd på att polisen ska få stå för ersättning för hojen.
De kommer till platsen med banditerna kvar och lyckas inte stoppa dom.
De följer efter en stor och tung van och lyckas inte hänga med.

Det stavas tjänstefel...
Hoppas att det finns en bra förklaring.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Oförlåtligt.
Det var väl inte kul att jag eftersom det inte var fortkörare...
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
När du fått förklaring från konstaplarna (om du får nån) kan du inte lägga ut den här ? skulle va kul å höra!!

Har du eller polisen inte deras regg nr!?

Fast ärligt talat kunde du inte gjort nått mer själv!!??

Kan bara tänka vad jag själv skulle gjort!!
Och har gjort när jag fick inbrott! "tog hand om dom" och serverade dom till länsman, eller rättare sagt så kom länsman för att nån annan nyfiken hadde ringt o skvallrat att jag "pratade" förstånd med dom.Tyvär så släppte länsman dom och sa att jag inte fick göra så för då kunde jag få ...........:mad:
Likförbannat så tog man dom med handen i kakburken och sedan ska asen skyddas :huvet
Länsman var åtminstonde såpas försående att dom förstod varför jag hadde "diskutionen" med dom. :hihi Fick tyvär inte riktigt "pratat" fördigt med dom :( Fast jag tror inte dom gör om det samtidigt som det skapade ett visst ryckte att det inte var nått bra ställe att bryta på :D

Visst faan e det tråkigt att man inte får ha sina surt förvärvade prylar i fred
utan att nån djävla kak tjyv ska dit o pilla.

Hoppas du hadde försäkring åtminstonde! Självrisk, väntan och va utan hoj e inte så dj..... kul det heller
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top