Bestulen Igen. Grrrr

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Jag blir inte förvånad av polisens agerande......tyvärr :(

Polisen i Sverige klarar inte av grövre kriminalitet och har aldrig gjort det enligt min mening!! Det daltas åt H_vete för mycket... råkar de få fast nån dåre så får vedebörande inget straff att tala om....

Nä inför direktavvisning och dödsstraff så försvinner rötäggen och behöver inte "matas" med en massa skattepengar i tid o evighet!!
:fakta

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kostet78 skrev:
Polisen i Sverige klarar inte av grövre kriminalitet och har aldrig gjort det enligt min mening!! Det daltas åt H_vete för mycket... råkar de få fast nån dåre så får vedebörande inget straff att tala om....

Nu är det ju tyvärr inte polisen som bestämmer straffen, tyvärr och tack o lov, beror lite på situation och tillfälle. Det är åklagarna som inte tar tag i allt, och till viss del polisen som inte har tid att utreda ordentligt.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Sniper skrev:
Du har rätt 140 km/h är fortkörning, jag har inga backspeglar på hojen
så jag brukar lägga mig på 140 för att slippa sitta och glo bakåt hela tiden,
kommer polisen i fatt förväntar jag mig att dom stoppar och ger mig böter
för jag kört för fort vilket är ok.
Men nu kommer dom med en civil bil och ligger ca 5m bakom, och ligger på
det avståndet ända upp i ca 170 i en bra stund innan man visar att man
är en polispatrull. Är inte det att provoser fram en fortkörning :fatta!
Varför inte bara släppa gasen en aning och släppa förbi bilen nästa ggn istället för att gasa så slipper du oroa dig för att det är civilpolis?

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
sharpedge skrev:
Varför inte bara släppa gasen en aning och släppa förbi bilen nästa ggn istället för att gasa så slipper du oroa dig för att det är civilpolis?

så brukar ja göra.. då får man sig en titt på vad de e för nån, sen kör man om ...

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Hoztic skrev:
Man får ju hoppas att ingen blev utbränd...
85 miljoner, det får man en hel del lärare, sjuksköterskor, asfaltslagningar osv för...

Inse hur mycket glass det hade blivit för 85mille!!! :)

85 mille till glass och en var åt alla som besöker SH.com!! :banana

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
crashtestdummy skrev:
så nästa val väljer vi något BLÅTT :tummenupp då kanske det blir lite mer ordning och reda med ett fungerande rättsväsende (...)

Du är allt naiv du. Inbillar du dig att reinfeldt & co ska rätta upp 40 år av nedgång över en natt?

Rösta blankt! Rött, Grönt och Blått suger. Gamla kvarlevor av ideologier för länge sedan ihopblandade till en spygrön sörja av politisk korrekthet och parti-intriger. Ungdomar, ideal och framtidsanda har blivit ersatta med lättja, prestige, intriger och 40-talistfjanterier ackompanjerat av BigBrotherLinda i den kvalitativa kvällspressen, till exempel allas våran AftonHoran! :rolleyes: :näsblod :arsele

Sniper

Guest
sharpedge skrev:
Det gör jag i normala fall,men denna gången hade jag ingen regskylt på hojen
pga ombyggd bakände,vilket dom borde stoppa mig för,dom retade sig säkert på de och ville sätta mig riktigt i skiten,i stället fick dom bara se ett finger
och så fick dom veta att hojen rör på sig bra mycket mer än deras audi a6..
Inget jag är stolt över men dom tiggde om de..

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
R.Lehtipalo skrev:
Du är allt naiv du. Inbillar du dig att reinfeldt & co ska rätta upp 40 år av nedgång över en natt?

Rösta blankt! Rött, Grönt och Blått suger. Gamla kvarlevor av ideologier för länge sedan ihopblandade till en spygrön sörja av politisk korrekthet och parti-intriger. Ungdomar, ideal och framtidsanda har blivit ersatta med lättja, prestige, intriger och 40-talistfjanterier ackompanjerat av BigBrotherLinda i den kvalitativa kvällspressen, till exempel allas våran AftonHoran! :rolleyes: :näsblod :arsele

vad skulle en blankröst generera? jag håller med om att politiken har blivit för vindkänslig, så fort någon yppar något i pressen så har alltid den utfrågade politikern ett korrekt svar och därigenom sumpar 5 års arbete för någon annan. kostsamt och ineffektivt är det. när fram för politiker som vågar stå för vad dom har lovat och inte vänder kappan efter hur vinden. men grunden till mitt tidigare inlägg var att borgarna vill satsa på just polisen.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
crashtestdummy skrev:
vad skulle en blankröst generera? jag håller med om att politiken har blivit för vindkänslig, så fort någon yppar något i pressen så har alltid den utfrågade politikern ett korrekt svar och därigenom sumpar 5 års arbete för någon annan. kostsamt och ineffektivt är det. när fram för politiker som vågar stå för vad dom har lovat och inte vänder kappan efter hur vinden. men grunden till mitt tidigare inlägg var att borgarna vill satsa på just polisen.

Det var en politiker i Kramfors som för några år sen yttrade frasen: "Lyssna på väljarna? Nej, sånt populistiskt kraffs ska vi inte pyssla med!" :4skrika

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
crashtestdummy skrev:
vad skulle en blankröst generera?

Svar: En röst på inget av partierna, eftersom alla deras agendor är ren smörja.

Tror du att man kan komma åt kriminaliteten genom att ha en stark polismakt med större resurser? Jag rekommenderar lite läsning i ämnet istället för att köpa billig blå propaganda!

Åtgärder som dom blå föreslår är ofta en snabb "fix" på ett mer grundläggande samhällsproblem. Ofta tilltalar sådana "fixar" folk i allmänhet, men vid närmare eftertanke och studier medelst psykologi, beteendevetenskap, kriminologi, etc.. Kommer man snart till insikt att det inte fungerar. Varken här uppe i det "röda" norrland med liten kriminalitet eller i det "blåa" stockholm med relativt hög kriminalitet. Eller för den delen över pölen i ultra-höger-landet med våld, vapen, poliser och nästan-industri-fängelser överfyllda med afroamerikaner.

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
R.Lehtipalo skrev:
En röst på inget av partierna, eftersom alla deras agendor är ren smörja.

Tror du att man kan komma åt kriminaliteten genom att ha en stark polismakt med större resurser? Jag rekommenderar lite läsning i ämnet istället för att köpa billig blå propaganda!
jag menar inte att polisen ska åka runt och dumma sig som dom gjorde i dokumentären fr. söderort. men nog fasen vill jag att polisen kommer om man ringer.
du som har så revolutionerande lösningar som blankröstning i ditt partipoiltiska tänkande, hur vill du hantera det faktum att polisen många gånger inte kommer alls när folk ringer om inbrott, stölder etc? lägga ner mer närpolissstationer och avskaffa vardaglig kontakt med polisen helt?

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Har för mig att polisen hellre tar små brott än stora då detta skulle skrämma upp folk. Blir en liten snorunge haffad 10ggr för snatteri, inget cykellyse, ingen cykelhjälm osv... så kommer han antagligen tänka sig för innan han rånar den lokala matbutiken!

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
crashtestdummy skrev:
lägga ner mer närpolissstationer och avskaffa vardaglig kontakt med polisen helt?

Jag menar att det ska sluta att slappas på polisstationerna. Prioriteringar ska göras över dom befintliga resurserna. Effektivisering och rationalisering är orden! Ärenden ska följas upp och efteråt utvärderas. Att poliserna ska patrullera och visa sig bland folk håller jag helt med dig om, vilket dom i dagsläget är för bekväma för att orka göra.

Som det är nu har sverige en stor polismakt sett per capita. En bunt med fikabenägna wannabe-machograbbar som innerst inne är skraj för banditer, vilka dom ska bekämpa. Mer stålar och resurser hjälper inte. Men generellt tänker människor så här:

Mer resurser åt polisen ger mindre brott. Tyvärr är det inte så!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
R.Lehtipalo skrev:
Jag menar att det ska sluta att slappas på polisstationerna. Prioriteringar ska göras över dom befintliga resurserna. Effektivisering och rationalisering är orden! Ärenden ska följas upp och efteråt utvärderas. Att poliserna ska patrullera och visa sig bland folk håller jag helt med dig om, vilket dom i dagsläget är för bekväma för att orka göra.

Som det är nu har sverige en stor polismakt sett per capita. En bunt med fikabenägna wannabe-machograbbar som innerst inne är skraj för banditer, vilka dom ska bekämpa. Mer stålar och resurser hjälper inte. Men generellt tänker människor så här:

Mer resurser åt polisen ger mindre brott. Tyvärr är det inte så!
inte alltid, men nog tror jag att polisen kan utföra mer jobb om dom har råd att återanställa alla civilanställda och fokusera sig på att vara ute på fältet, istället för att sitta och skriva rapporter till varandra.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
tycker att svenska polisen e så jävla löjliga... de enda dom gör e att ge sig på fortkörare o andra trafikbrott, men struntar typ i stölder o inbrott..
Dom ger sig på massa skitsaker ist för att ta dom riktiga brottslingarna..
har tex blivit stannad av en snutbil för att ha cyklat på trotoaren på en enkelriktad gata :va ja menar va e de för jävla skitsak att bry sig om..

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Min uppfattning är ganska lika. Känns som om den svenska polisen är lite tam. Fast o andra sidan, så fort dom gör nåt fel, då blir dom hängd i media ist. tex. är ju om dom jagat en brottsling, och som sedan blåste av vägen och dog, är det polisens fel? Enligt media är det ju utan tvekan så....... Så man har ju lite sympati med dom på den fronten iaf.

Jag blev av med mina fälgar till bilen härom veckan (bilen stod på tegelstenar en tors morgon :X), ringde snuten och sa vad som hänt... "mjo, okey... vi har noterat det, ska skicka det vidare .... ... " så där lagomt entusiatiskt. Sen inget mer. Men när jag nämnde att tjuvarna lämnat efter sig fälgkors, domkraft och en väska... då vart det en jekla fart. Typ 10 min så hade dom hämtat det.... Frågan som dök upp i min skalle va, "behövde dom det till nåt loppis" :va Hade jag hållit käften hade jag haft en fet domkraft till salu iaf, för nå mer från polisen har jag inte hört sen dess :huvet

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
iuridae skrev:
Min uppfattning är ganska lika. Känns som om den svenska polisen är lite tam. Fast o andra sidan, så fort dom gör nåt fel, då blir dom hängd i media ist. tex. är ju om dom jagat en brottsling, och som sedan blåste av vägen och dog... är det polisens fel? Verka som så i media.....

Blev av med min fälgar till bilen härom veckan oxå (bilen stod på tegelstenar en tors morgon :X), ringde snuten och sa vad som hänt... "mjo, okey... vi har noterat det, ska skicka det vidare .... ... " så där lagomt entusiatiskt. Sen inget mer. Men när jag nämnde att tjuvarna lämnat efter sig fälgkors, domkraft och en väska... då vart det en jekla fart. Typ 10 min så hade dom hämtat det.... Frågan som dök upp i min skalle va, "behövde dom det till nåt loppis" :va Hade jag hållit käften hade jag haft en fet domkraft till salu iaf, för nå mer från polisen har jag inte hört :huvet

HAHAHAHA! :tummenupp du skulle behållt domkraften o sålt den o tjänat en hacka :D

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
iuridae skrev:
Jag blev av med mina fälgar till bilen härom veckan (bilen stod på tegelstenar en tors morgon :X), ringde snuten och sa vad som hänt... "mjo, okey... vi har noterat det, ska skicka det vidare .... ... " så där lagomt entusiatiskt. Sen inget mer. Men när jag nämnde att tjuvarna lämnat efter sig fälgkors, domkraft och en väska... då vart det en jekla fart. Typ 10 min så hade dom hämtat det.... Frågan som dök upp i min skalle va, "behövde dom det till nåt loppis" :va Hade jag hållit käften hade jag haft en fet domkraft till salu iaf, för nå mer från polisen har jag inte hört sen dess :huvet

Dom kanske hade glömt grejerna på natten, och blev glad för att du påminnde dom? :hihi

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
crashtestdummy skrev:
inte alltid, men nog tror jag att polisen kan utföra mer jobb om dom har råd att återanställa alla civilanställda och fokusera sig på att vara ute på fältet, istället för att sitta och skriva rapporter till varandra.

Jag tror inte att anställa fler individer som förbrukar pengar ur vår statliga, gemensamma kassa, är vidare bra. Det är bättre att se till så att folk har kvalificerade jobb och kvalitativ utbildning, så det finns möjligheter istället för att behöva leva på bidrag, brott, småskojeri och låta apatin breda ut sig för alla andra som inte orkar bry sig.

Så nedskärningar i polismakten, avskaffa landstingen och generellt rationalisera i offentlig sektor. Ska vi som land klara oss i konkurrensen från Asien och dom f.d. öststaterna är det bäst vi schnäpper upp oss några hack, istället för som mig, sitta och skriva överflödiga inlägg på SH. :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln