Bestulen Igen. Grrrr

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
crashtestdummy skrev:
vi har inte valt polis, vi har valt fram en politisk missär bestående av både komunister och trädkramare som valt att avprioriterat rättsväsendet. så nästa val väljer vi något BLÅTT :tummenupp då kanske det blir lite mer ordning och reda med ett fungerande rättsväsen, samt mindre bidrag så folk inte behöver betala alla sina pengar i skatt och därav bli beroende av bidragen som då återigen framtvingar höjda skatter osv osv. moment22..

word

/Nicholas
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
iuridae skrev:
(...)Enligt media är det ju utan tvekan så....... Så man har ju lite sympati med dom på den fronten iaf.

Gillar man inte möjligheten att bli granskad offentligt så kanske man ska byta jobb? Ingen tvingar Harry H att vara polis! Gör H.H. en tabbe och har ihjäl någon ska han tamejfan granskas i minsta detalj. Det minsta vi kan kräva är en poliskår som själv följer lagar och regler och inte godtyckligt utfärdar lämpliga "straff".

Jag tycker det är alldeles för mycket "synd" om folk nu för tiden. Knarkare, tjyvar, poliser, hustrumisshandlare, hustruar som stannar hos misshandlare, etc. etc.. När ska folk lära sig att ta ansvar för sitt handlande och göra aktiva fria val i personligt utvecklande riktning?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
morlock skrev:
Ett ord är per definition 16 bitar, annars är det ett dubbelt ord; dword. :7peta

Nix, inte på en 32-bitars arkitektur! :7peta
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
GuW skrev:
Läs om läs rätt!
Han låg redan på 140, men dom låg bakom och trissade tills han körde så fort att kortet skulle ha rykt.

Okej, jag har läst det igen. Så istället undrar jag: hände detta i Sverige? Ryker inte körkortet om man håller 30km/h över hastighetsgränsen? (110+30=140?) Vilka högre hastighetsgränser finns det att överstiga som bara ger böter vid 30+? :va

Bara en tanke, eftersom "Sniper" skrev att polisen provocerade fram en fortkörning bara för att kunna ta kortet
 

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
GSXR-1000 K6
Polisen drar ju oftast av lite på hastigheten, samt att hastighetsmätarna oftast visar något för fort..så ligge han i 140 kansek det motsvarar 136 på polisens instrument :banana
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
R.Lehtipalo skrev:
...Jag tycker det är alldeles för mycket "synd" om folk nu för tiden. Knarkare, tjyvar, poliser, hustrumisshandlare, hustruar som stannar hos misshandlare, etc. etc..
Du glömde sporthojsägare som ställer sina nya, dyra, lättsnodda ögonstenar på öppen gata.

R.Lehtipalo skrev:
...När ska folk lära sig att ta ansvar för sitt handlande och göra aktiva fria val i personligt utvecklande riktning?
Det undrar jag också. När ska sporthojsägare inse att det inte går att ha en hoj ståendes på gatan. Det räcker inte med att skylla på tjuven som tog den och Polisen som inte lyckades ta fast honom. Det finns en till person inblandad och det är ägaren själv. Det är varje hojägares ansvar att se till att de gör det mesta möjliga för att undvika att deras hoj blir snodd.


Missförstå mig inte nu. Det är jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jättesynd om alla sporthojsägare som får sina hojar snodda, jag sympatiserar verkligen med dem och deras förlust. Tjuvar är bajs och polisen kan säkert göra ett bättre jobb i vissa fall. MEN! Bara för att man är den som blir drabbad betyder det inte att man själv undgår att bära en del av ansvaret. Jag kan inte förså hur man kan ställa en GSXR1000 -02 på öppen gata över natten fastlåst endast med skivbromslås eller kättingar och hänglås. Det är som att be om problem. Visst, tjuvar borde inte finnas men nu finns de och de kommer alltid att finnas, de har funnits i alla tider. Dyra hojar borde förvaras bakom lås och bom varje sekund de inte används. Har man inte möjlighet att förvara sin dyrgrip på ett säkert sätt bör man allvarligt överväga att skaffa en, om inte annat för försäkringspremiernas skull.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Teddy skrev:
Det undrar jag också. När ska sporthojsägare inse att det inte går att ha en hoj ståendes på gatan..

Hur fan bär du dig åt när du åker ner på stan och fikar?
När du går på bio?
När du hälsar på hemma hos folk som inte har garage?

Vad är nästa steg vi ska acceptera?
Att det inte går att ha en bil på gatan?
Att man inte kan bo i en lägenhet/hus som inte har galler för fönsterna och minst tre lås?

Skärp dig, om jag har låst min motorcykel med tändningslåset så betyder det att jag inte vill att någon annan ska köra iväg med den, har jag dessutom låst den med ett skivbromslås har jag verkligen försökt, IOM att jag har gjord det omöjligt att rulla iväg den, sen att det finns högmotiverade skurkar som med diverse knep snor hojen ändå, det ska inte jag behöva acceptera.

Mitt försäkringsbolag kräver att jag låser tändningslåset och skivbromslåset om jag lämmnar hojen ute, dom tycker att jag har gjort tillräckligt, givetvis ställer jag in hojen i garaget när jag är hemma, men det innebär ju bara att bilen får stå ute istället, så då ber jag alltså om att få den stulen enligt samma logik?
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
iuridae skrev:
Min uppfattning är ganska lika. Känns som om den svenska polisen är lite tam. Fast o andra sidan, så fort dom gör nåt fel, då blir dom hängd i media ist. tex. är ju om dom jagat en brottsling, och som sedan blåste av vägen och dog, är det polisens fel? Enligt media är det ju utan tvekan så....... Så man har ju lite sympati med dom på den fronten iaf.

Jag blev av med mina fälgar till bilen härom veckan (bilen stod på tegelstenar en tors morgon :X), ringde snuten och sa vad som hänt... "mjo, okey... vi har noterat det, ska skicka det vidare .... ... " så där lagomt entusiatiskt. Sen inget mer. Men när jag nämnde att tjuvarna lämnat efter sig fälgkors, domkraft och en väska... då vart det en jekla fart. Typ 10 min så hade dom hämtat det.... Frågan som dök upp i min skalle va, "behövde dom det till nåt loppis" :va Hade jag hållit käften hade jag haft en fet domkraft till salu iaf, för nå mer från polisen har jag inte hört sen dess :huvet

Efter som förmodligen ingen kommer att höra av sig och göra anspråk på prylarna så borde dom väll bli dina efter 3 månader enligt hitte gods nånting..... Har dom ingen dom kan knyta dom till så........... ev finger avtryck och foto på prylarna kan dom väll spara om dom har lust.
 

granted79

Guest
Teddy skrev:
Du glömde sporthojsägare som ställer sina nya, dyra, lättsnodda ögonstenar på öppen gata.


Det undrar jag också. När ska sporthojsägare inse att det inte går att ha en hoj ståendes på gatan. Det räcker inte med att skylla på tjuven som tog den och Polisen som inte lyckades ta fast honom. Det finns en till person inblandad och det är ägaren själv. Det är varje hojägares ansvar att se till att de gör det mesta möjliga för att undvika att deras hoj blir snodd.


Missförstå mig inte nu. Det är jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jättesynd om alla sporthojsägare som får sina hojar snodda, jag sympatiserar verkligen med dem och deras förlust. Tjuvar är bajs och polisen kan säkert göra ett bättre jobb i vissa fall. MEN! Bara för att man är den som blir drabbad betyder det inte att man själv undgår att bära en del av ansvaret. Jag kan inte förså hur man kan ställa en GSXR1000 -02 på öppen gata över natten fastlåst endast med skivbromslås eller kättingar och hänglås. Det är som att be om problem. Visst, tjuvar borde inte finnas men nu finns de och de kommer alltid att finnas, de har funnits i alla tider. Dyra hojar borde förvaras bakom lås och bom varje sekund de inte används. Har man inte möjlighet att förvara sin dyrgrip på ett säkert sätt bör man allvarligt överväga att skaffa en, om inte annat för försäkringspremiernas skull.




så jag ska inte skaffa en gixxer för att jag inte har fått ett garage av min bostadsförening då menar du? :kocko
så det e mitt fel att nån idiot inte kan se skillnad på mina o hans saker?
Fan man blir ju upprörd över det inlägget ,jag menar man måste väl kunna låsa fast sin hoj utanför sin lägenhet med alla möjliga lås utan att några as ska komma o tjyva den eller!!?
Men du har väl rätt då jag tar på mig hela skulden för att MIN hoj blev stulen!!!!!!!!!! :fatta!
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Fan man blir ju upprörd över det inlägget ,jag menar man måste väl kunna låsa fast sin hoj utanför sin lägenhet med alla möjliga lås utan att några as ska komma o tjyva den eller!!?

I en perfekt värld ja. Men tyvärr är det inte det inte en sådan vi lever i. Ställer du Sukan på gatan försvinner den förr eller senare.

Det måste man vara medveten om och jag tror att det var det Teddy menade.
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
så jag ska inte skaffa en gixxer för att jag inte har fått ett garage av min bostadsförening då menar du? :kocko
så det e mitt fel att nån idiot inte kan se skillnad på mina o hans saker?
Fan man blir ju upprörd över det inlägget ,jag menar man måste väl kunna låsa fast sin hoj utanför sin lägenhet med alla möjliga lås utan att några as ska komma o tjyva den eller!!?
Men du har väl rätt då jag tar på mig hela skulden för att MIN hoj blev stulen!!!!!!!!!! :fatta!

Teddy har faktiskt en poäng.....visst får du köpa, men då DU är en större risk än den som har sin hoj inom lås & bom (garage kostar) alltså bör DU egentligen betala mer i premie. Skulden är självklart boven men som sagt man kan göra det svårt och svårare för tjuven. Med ditt resonomang kan man ju lika väl bara ställa hojen olåst eftersom det är ju din och ingen annans........tyvärr funkar inte verkligheten så. Själv har jag 1,5mil till garaget...va gör inte för att få ha hojen ifred, alternativet skulle då va att flytta ut på vischan då.

/
 

granted79

Guest
Nysse skrev:
Teddy har faktiskt en poäng.....visst får du köpa, men då DU är en större risk än den som har sin hoj inom lås & bom (garage kostar) alltså bör DU egentligen betala mer i premie. Skulden är självklart boven men som sagt man kan göra det svårt och svårare för tjuven. Med ditt resonomang kan man ju lika väl bara ställa hojen olåst eftersom det är ju din och ingen annans........tyvärr funkar inte verkligheten så. Själv har jag 1,5mil till garaget...va gör inte för att få ha hojen ifred, alternativet skulle då va att flytta ut på vischan då.

/


vadå med mitt resonemang kan jag lika ställa hojen olåst????
så du menar att jag istället ska åka o ställa den hos mina päron o gå två kilometer varje dag jag ska till jobbet o när jag kommer hem ställa den där o promenera mitt i natten när man e trött o så?!
fan jag måste väl kunna få ställa den vid min lägenhet där jag bor utan några problem om man låser fast skiten riktigt..... men säg gärna att d e mitt fel jag skiter i vilket.... trött jag blir!!!!!
Har man inget annat fordon så e man inte så sugen på o vandra varenda gång man ska ut med hojen,annars kan väl nån ge mig en bil så e ju det problemet löst!!??
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
vadå med mitt resonemang kan jag lika ställa hojen olåst????
så du menar att jag istället ska åka o ställa den hos mina päron o gå två kilometer varje dag jag ska till jobbet o när jag kommer hem ställa den där o promenera mitt i natten när man e trött o så?!
fan jag måste väl kunna få ställa den vid min lägenhet där jag bor utan några problem om man låser fast skiten riktigt..... men säg gärna att d e mitt fel jag skiter i vilket.... trött jag blir!!!!!
Har man inget annat fordon så e man inte så sugen på o vandra varenda gång man ska ut med hojen,annars kan väl nån ge mig en bil så e ju det problemet löst!!??

Jag citerar Teddys tidigare inlägg som jag håller med om:

Missförstå mig inte nu. Det är jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jätte-, jättesynd om alla sporthojsägare som får sina hojar snodda, jag sympatiserar verkligen med dem och deras förlust. Tjuvar är bajs och polisen kan säkert göra ett bättre jobb i vissa fall. MEN! Bara för att man är den som blir drabbad betyder det inte att man själv undgår att bära en del av ansvaret. Jag kan inte förså hur man kan ställa en GSXR1000 -02 på öppen gata över natten fastlåst endast med skivbromslås eller kättingar och hänglås. Det är som att be om problem. Visst, tjuvar borde inte finnas men nu finns de och de kommer alltid att finnas, de har funnits i alla tider. Dyra hojar borde förvaras bakom lås och bom varje sekund de inte används. Har man inte möjlighet att förvara sin dyrgrip på ett säkert sätt bör man allvarligt överväga att skaffa en, om inte annat för försäkringspremiernas skull.

Slut citat.

/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top