Bestulen Igen. Grrrr

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Klass 3 lås i all ära men ska man ha hojen parkerad i stöldbenäget område eller risk för stöld så är det enda som hjälper är 3 saker:
1. Parkera hojen inom 100 meter där du sover/arbetar
2. Installera larm som ylar med 150db
3. Ha miniatyrgevär med kikarsikte och 15 skott mag. bredvid köksfönstret

Se bara till och sikta nedanför magen, det är som i cs när du träffat ett skott så rör dom sig långsammare i några sekunder och du kan i lugn och ro placera in flera skott.
Happy Hunting!
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Paroxyst skrev:
(...)
3. Ha miniatyrgevär med kikarsikte och 15 skott mag. bredvid köksfönstret
(...)

Prickskytte medelst luftgevär kanske, kulorna kan man spetsa med lite LSD eller andra lämpliga hallucinogener, så man får sig en show efter fullträffen! Eller möjligen peppra banditerna med paintballbössan som man laddar med djupfrysta färgkulor! :hihi

Glöm inte att föreviga med kameran och posta på SH.com!
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Paroxyst skrev:
Klass 3 lås i all ära men ska man ha hojen parkerad i stöldbenäget område eller risk för stöld så är det enda som hjälper är 3 saker:
1. Parkera hojen inom 100 meter där du sover/arbetar
2. Installera larm som ylar med 150db
3. Ha miniatyrgevär med kikarsikte och 15 skott mag. bredvid köksfönstret

Se bara till och sikta nedanför magen, det är som i cs när du träffat ett skott så rör dom sig långsammare i några sekunder och du kan i lugn och ro placera in flera skott.
Happy Hunting!

Prickskytte medelst luftgevär kanske, kulorna kan man spetsa med lite LSD eller andra lämpliga hallucinogener, så man får sig en show efter fullträffen! Eller möjligen peppra banditerna med paintballbössan som man laddar med djupfrysta färgkulor!

Glöm inte att föreviga med kameran och posta på SH.com!

Tjaa....kanske inte så dumt men om man efteråt går ut och kollar tjyven och upptäcker att det är din kusin som bara skulle titta till din hoj.......


/
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Nysse skrev:
Tjaa....kanske inte så dumt men om man efteråt går ut och kollar tjyven och upptäcker att det är din kusin som bara skulle titta till din hoj.......
/

.. Med "huvudnyckel", kapskiva och en svart van nära tillhands? :rolleyes:
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
jag fattar inte hur vissa kan tycka att det är delvis ägarens fel om man får nåt stulet!?! man ska ju fan kunna parkera vart man vill bara man har rimligt skydd på hojen(styrlås,skivbromslås å ev larm!) det är är ju pga att många har börjat "acceptera" att den här typen av brott sker som det inte blir nå bättre,lättare att lägga över ansvaret på ägaren än att lösa problemet med att vissa inte kan se skillnad på mitt å ditt! man undrar ju vad nästa steg blir då,kanske man får skylla sig själv för att man inte hade livvakt när man gick på konsum å vart rånad eller skylla sig själv att man vart mördad när man gick hem från stan istället för att köpa en bandvagn att åka i!man ska aldrig acceptera brott å man ska hata alla som håller på med sånt å på andra sett stödjer det genom bla häleri!om alla hade den inställningen,främst då politiker så skulle man säkert komma tillrätta med detta,allt för många som är likgiltiga nu!
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
superbeast skrev:
jag fattar inte hur vissa kan tycka att det är delvis ägarens fel om man får nåt stulet!?! (...)

I en ideal värld behöver man inte ens en nyckel på cykeln sin! En fråga; låser du lägenheten när du åker till jobbet, skolan eller kompisar? En fråga till, täcker din försäkrning för ett "inbrott" om du glömmer att låsa lägenheten?

Klart det är ett delat ansvar eftersom vi lever i ett samhälle med delar av befolkningen som är kriminella, eller hur? Men det går alltid att drömma sig bort och se saker i antingen vitt eller svart!
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
R.Lehtipalo skrev:
.. Med "huvudnyckel", kapskiva och en svart van nära tillhands? :rolleyes:

Edit: Missade tyvärr ironin!!! För de va de väl?!

:rofl Jo..om du ser nån svart van nästa gång kan du ju lika bra bomba dom direkt va fan, dom är säkert tjuvar.....varför vänta på att dom ska "hälsa på"

Förstår nån resonomanget?

Hur tror du tjuvar ser ut egentligen? Dom finns och kommer tyvär alltid finnas.
Det som du beskriver.......brukar det inte vara över på en minut,ska man då sitta uppe hela nätterna och vänta på att dom kommer då?

/
 
Last edited:

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
jo det gör ja,å det är för att ja tycker att det är "rimligt skydd" ja menar är det låst borde folk fatta att man inte vill att nån ska komma in!gentemot att lämna på vidgavel!
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
R.Lehtipalo skrev:
I en ideal värld behöver man inte ens en nyckel på cykeln sin! En fråga; låser du lägenheten när du åker till jobbet, skolan eller kompisar? En fråga till, täcker din försäkrning för ett "inbrott" om du glömmer att låsa lägenheten?

Klart det är ett delat ansvar eftersom vi lever i ett samhälle med delar av befolkningen som är kriminella, eller hur? Men det går alltid att drömma sig bort och se saker i antingen vitt eller svart!

:tummenupp

/
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
superbeast skrev:
jo det gör ja,å det är för att ja tycker att det är "rimligt skydd" ja menar är det låst borde folk fatta att man inte vill att nån ska komma in!gentemot att lämna på vidgavel!

Som jag har fattat det så är det i samhället, just nu, i princip omöjligt att ha en cykel stående på gatan, utan att bli av med den! Antingen gillar man läget, eller får se sin cykel stulen.

I Tokyo hade cykeln fått stå där utan att bli stulen. I Finland troligen också. Men i större städer/orter i Sverige så funkar det inte så. Likgiltigheten bland människor, poliser, etc. här i Sverige gör att sånt här händer. :död
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
R.Lehtipalo skrev:
Som jag har fattat det så är det i samhället, just nu, i princip omöjligt att ha en cykel stående på gatan, utan att bli av med den! Antingen gillar man läget, eller får se sin cykel stulen.

I Tokyo hade cykeln fått stå där utan att bli stulen. I Finland troligen också. Men i större städer/orter i Sverige så funkar det inte så. Likgiltigheten bland människor, poliser, etc. här i Sverige gör att sånt här händer. :död
det är ju precis det ja säger. men det är väl bättre att sträva efter en förbättring än att bara acceptera att det är så?hårdare tag mot kriminella både från allmänhetens sida och från makthavarnas!
 

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Ort
stockholm
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Salig skrev:
Hm, har för mig att jag såg en artikel om hur Polisen hade prejat en Ferrari 360 av vägen för en tid sedan. Eller så kanske föraren i 360:n somnade under den långsamma jakten :va

Hmm ja jag hängde av snuten med min Primera GT så jag har inte så mycket förtroende för att dom ska hinna ikapp nån som inte vill stanna.

men det är ju surt att dom inte klarar att göra nåt åt det , har inte dom pistoler :va tycker väl att dom kan skjuta däcken innan dom kom iväg eller?
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
superbeast skrev:
det är ju precis det ja säger. men det är väl bättre att sträva efter en förbättring än att bara acceptera att det är så?hårdare tag mot kriminella både från allmänhetens sida och från makthavarnas!

.. Så till dess att vi alla lever i ett bättre Sverige får man låsa grejerna ordentligt, täcka över dom, larma och om möjligt ställa i ett garage över natten, eller?

Sen att komma till rätta med problemen med att försöka åtgärda med fler poliser och "tuffare tag" anser jag vara fel väg. Bättre är det att förändra vad som gått snett i samhället under Sosse-40-talist-vanstyret som har gett oss robban(robinson,aschberg), aftonbladet, kass TV, Prozac, Losec, Dragan&co, hedersmord och andra tydliga tecken på nedgång och förfall. :zpy

Ska man bygga en bra kåk räcker det inte bara med snygga takplåtar och bjärta färger på ytan. Huset ska stå på en solid grund också. Vi borde lära oss mer av Finnar, Tyskar och Japaner och inte tro att vi Svenskar är så DJÄVLA duktiga hela tiden. :7peta
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
superbeast skrev:
det är ju precis det ja säger. men det är väl bättre att sträva efter en förbättring än att bara acceptera att det är så?hårdare tag mot kriminella både från allmänhetens sida och från makthavarnas!

Jag håller med dig......men om du har råttor i källaren som knaprar på dina ostar, låter du osten ligga framme när du har satt ut fällor och lagt ut gift?

/
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag ska bygga på lite rakblad/fiskekrokar på min hoj...Trevlig överaskning när man sätter sig eller bara pillar.
 

Richard C

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV 1000 R-03
:fatta!Hur faan kan du stå och titta på utan uch göra nåt annat än att ringa snuten och sen tro att dom ska fixa det åt DIG. Var det bra på tv eller?
Var du rädd att bli kallad fula saker?

granted79 skrev:
min mc blev stulen IGEN nu men denna gången såg jag tjuvarna klippa av cykelstället o lasta min bebis i bagagen!
ringer polisen dom kommer o ställer sig två meter framför asen när dom sitter i bilen,asen trycker plattan i mattan o drar ifrån snuten med en cheva transporter men en hoj o tre as i, polisen följer efter 10 meter bakom men blir ifrånkörda av en van o polisen har en trimmad v70..... dom hängde på en mil sen sa polisen att det var för kurviga vägar o att dom hade tappat bort dom... :kocko dom får ju i helvete lära sig o köra bil!!!!!!!!
så nu e min hoj säsong över innan den har börjat!
vill bara TACKA dom jävla asen som snodde den att jag hoppas att ni får grymt mkt pengar för min gixxer 1000 02.
tack tack tack :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Richard C skrev:
:fatta!Hur faan kan du stå och titta på utan uch göra nåt annat än att ringa snuten och sen tro att dom ska fixa det åt DIG. Var det bra på tv eller?
Var du rädd att bli kallad fula saker?

Kan förstå att han inte gick ut mot 3 man själv och dom har en bil full av verktyg och tror att dom ska säga förlåt och sen ställa ner hojen och åka därifrån som om inget har hänt.

Om han nu gått ut och dom dragit upp tex ett par knivar och kanske en kofot(eller värre, Vapen) kanske det varit en R.I.P tråd här istället .... Men jag antar att du hade "Lärt dom en läxa" och sen ringt polisen :tummenupp
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
R.Lehtipalo skrev:
.. Så till dess att vi alla lever i ett bättre Sverige får man låsa grejerna ordentligt, täcka över dom, larma och om möjligt ställa i ett garage över natten, eller?

Sen att komma till rätta med problemen med att försöka åtgärda med fler poliser och "tuffare tag" anser jag vara fel väg. Bättre är det att förändra vad som gått snett i samhället under Sosse-40-talist-vanstyret som har gett oss robban(robinson,aschberg), aftonbladet, kass TV, Prozac, Losec, Dragan&co, hedersmord och andra tydliga tecken på nedgång och förfall. :zpy

Ska man bygga en bra kåk räcker det inte bara med snygga takplåtar och bjärta färger på ytan. Huset ska stå på en solid grund också. Vi borde lära oss mer av Finnar, Tyskar och Japaner och inte tro att vi Svenskar är så DJÄVLA duktiga hela tiden. :7peta
jo det gör man ju!men att gå så långt som att säga att det är ägarens fel är ju bara idiotiskt.har man låst ordentligt så har man gjort tillräckligt tycker jag,alla har ju inte möjligheter som garage osv,ska man då avstå saker bara för att klåfingriga jävlar inte kan låta bli dom,tycker inte jag iaf!ett av felen är väl just att det prioriteras på fel områden i många fall bla att det dras in på polis å andra sociala inrättningar!
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Richard C skrev:
:fatta!Hur faan kan du stå och titta på utan uch göra nåt annat än att ringa snuten och sen tro att dom ska fixa det åt DIG. Var det bra på tv eller?
Var du rädd att bli kallad fula saker?
det är väl just det polisen är till för eller har ja fel?men då kanske man kan ringa dig istället när det händer nåt då för du verkar ju jävligt tuff,tel nr?
samhället har ju visat i många fall vad som händer med den som skyddar sin egendom,råkar oftast värre ut än vad brottslingen gör :kocko
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
superbeast skrev:
jo det gör man ju!men att gå så långt som att säga att det är ägarens fel är ju bara idiotiskt.(...)

Ägaren bär ansvar för att försvåra för tjyvar. Så visst är det så att han har en del i ansvaret att han ser till så att hans cykel blir lätt/svår att själa!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top