Bestulen Igen. Grrrr

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Håller med vissa här på forumet.Tror knappt det är sant men å andra sidan så är förtroendet för bängen minimalt så jag får väl utgå från att du snackar allvar.

Håller med ngn tidigare om att inte riskera liv och whatnot för en pryl.
ingen mer än tjackarna och bängen vet ju vad som hände.
chevalirarna hade ju naturligtvis tjålat kärran och kanske va ute villkorligt.
Långa straff att vänta vid torsk och lite påbackning vid smitning och våldsamt motstånd så vad säger att inte tjackarna prejade skiten ur volvon.
en cheva med 3-400 kilos last är ju ingen lätt match menar jag.
Bängen erkänner ju aldrig ett underlag så slutsatserna får man dra själv.

Nu efter stölden så får du (den drabbade) glädjas åt att din hoj troligen gör att någon som krashat halvförs eller raceåkare som vurpat får åka vidare på din bekostnad.I värsta fall ovannämnda samt att ngn ruthless tjänar en hacka dessutom.

Skulle inte förvåna mig,eller många andra om prylarna snart är i ngn forumanvändares ägo snart/redan.Vågar sätta mina cojones på att tjuven alt
snubben som köper grejorna/hojen finns med i vägverkets register.Han/hon står som ägare på en likadan hoj som din.

Om ovanstående teori spricker så sätter jag resten av mina organ på beställningsjobb österifrån.Ok jag vet,kliche`,Det kan ju faktiskt va en svenne som tjålar å säljer dit.inte det vanliga som nämns här.Men faktum är ju att mkt hamnar åt det väderstrecket.

I vilket fall som helst så lider jag med dig.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Tråkigt och se att så många faktiskt tycker att den drabbade ska känna del i skulden. Oavsett händelse och sannolikhet är det ju fortfarande den som begår brottet som är skyldig!!!!

Och som tidigare sagts, man kan alltid göra mer.....så det argumenetet är för ihåligt. Att jag sedan verkligen gör mer när jag har möjlighet för att anpassa mej till verkligheten är irrelevant för skuldfrågan.

IMHO
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
R1 wannabe skrev:
Tråkigt och se att så många faktiskt tycker att den drabbade ska känna del i skulden. Oavsett händelse och sannolikhet är det ju fortfarande den som begår brottet som är skyldig!!!!

Och som tidigare sagts, man kan alltid göra mer.....så det argumenetet är för ihåligt. Att jag sedan verkligen gör mer när jag har möjlighet för att anpassa mej till verkligheten är irrelevant för skuldfrågan.

IMHO

Håller med fullständigt .Skulle skrivit det själv om jag inte haft john blund bredvid mig.

För övrigt måste jag tillägga att du borde sitta mer bakåtlutad när du slangar.
Det ser coolare ut(viktigt)och det blir lättare att hitta en skön balanspunkt.
Bli inte sne nu.Konstruktiv kritik. Peace!!!!!
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
granted79 skrev:
för jag har ingen bil o bussen lär ju ta för lång tid.... :tungan
dom var tre st o en utav dom var två ggr mig o jag e ju inte mästare i ultimate fighting eller nåt så jag e nog inte så bra på o slåss..... :(

hadde du inget annat hämma som du kunde skrämma dom med .. tänk liiiite ?
:va :va
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
MEN BERÄTTA FÖR MIG VAD JAG SKULLE GJORT DÅ!!!!!!!!!
HAR JU FÖR HELVETE INGET GARAGE!!!!!!!1


Samma sak som du gör på vintern kanske!?

Alltså....jag tror ingen är ute efter att fördömma dig men du frågar hur du skulle ha gjort.

Om du har din dyra fina sporthoj parkerad på gatan för att kunna komma till jobbet kanske du skall köpa nått billigt och inte lika attraktivt som pendlar hoj och ha din sporthoj i säkert förvar.
Eller ta dig till jobbet som du gör på vintern
Du står ju i kö till garage så det lär ju lösa sig framöver men till dess så är det inte konstigt att hojen blir stulen när du parkar den på gatan även om det i grund och botten är tjuvens fel och inte ditt.
Visst kan den bli stulen även från garaget men är den väl inlåst bakom lås & bom och kanske även med larm så kan du väl kanske inte kunna göra mycket mer. Troligtvis kommer någon annan bli av med sin likadan dyra fina sporthoj som någon har parkat på gatan.....


Hoppas det löser sig, jag lider med dig. Jag bara försöker förklara min åsikt men det verkar som du och nån till tar det som ren skär kritik.

Frågan var väl vad du kan göra för att förhindra stöld inte vad andra ska göra?

Trvlig helg/
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
granted79 skrev:
MEN BERÄTTA FÖR MIG VAD JAG SKULLE GJORT DÅ!!!!!!!!!
HAR JU FÖR HELVETE INGET GARAGE!!!!!!!1


Du skulle inte behöva göra nått mer....för det e väl rätt BEJSIK ATT det jag INTE rår om det rör jag inte, men det är ju tyvärr så i dagens samhälle att det e förbannat svårt att skilja på ditt och mitt , och sen e det ju såååå synd om dom kriminella ( tjyvdjävlarna ). :fatta! :kocko Nää det finns för lite cevilkurage i det svenska samhället verkar det som , alla håller sej på sin kant och törs inte stöta sej med nån annan.

ALLA borde ha ett basebollträ av aluminium som man kan tillrättavisa :hihi alla " element med "

Make my day touch my bike :yoparty
 

granted79

Guest
Nysse skrev:
Samma sak som du gör på vintern kanske!?

Alltså....jag tror ingen är ute efter att fördömma dig men du frågar hur du skulle ha gjort.

Om du har din dyra fina sporthoj parkerad på gatan för att kunna komma till jobbet kanske du skall köpa nått billigt och inte lika attraktivt som pendlar hoj och ha din sporthoj i säkert förvar.
Eller ta dig till jobbet som du gör på vintern
Du står ju i kö till garage så det lär ju lösa sig framöver men till dess så är det inte konstigt att hojen blir stulen när du parkar den på gatan även om det i grund och botten är tjuvens fel och inte ditt.
Visst kan den bli stulen även från garaget men är den väl inlåst bakom lås & bom och kanske även med larm så kan du väl kanske inte kunna göra mycket mer. Troligtvis kommer någon annan bli av med sin likadan dyra fina sporthoj som någon har parkat på gatan.....


Hoppas det löser sig, jag lider med dig. Jag bara försöker förklara min åsikt men det verkar som du och nån till tar det som ren skär kritik.

Frågan var väl vad du kan göra för att förhindra stöld inte vad andra ska göra?

Trvlig helg/



ja min dyra fina sporthoj som du kommenterar hela tiden... ska man inte få köra vilken hoj man vill nu också eller?
Men det e lugnt jag ska köpa mig en ÄNNU dyrare i FINARE sporthoj nu!!! :hihi :hihi
så om en vecka ska jag hämta den.... kul va?!!
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
Bestulen Igen. Grrrr

--------------------------------------------------------------------------------

min mc blev stulen IGEN nu men denna gången såg jag tjuvarna klippa av cykelstället o lasta min bebis i bagagen!
ringer polisen dom kommer o ställer sig två meter framför asen när dom sitter i bilen,asen trycker plattan i mattan o drar ifrån snuten med en cheva transporter men en hoj o tre as i, polisen följer efter 10 meter bakom men blir ifrånkörda av en van o polisen har en trimmad v70..... dom hängde på en mil sen sa polisen att det var för kurviga vägar o att dom hade tappat bort dom... dom får ju i helvete lära sig o köra bil!!!!!!!!
så nu e min hoj säsong över innan den har börjat!
vill bara TACKA dom jävla asen som snodde den att jag hoppas att ni får grymt mkt pengar för min gixxer 1000 02.
tack tack tack

granted79 skrev:
ja min dyra fina sporthoj som du kommenterar hela tiden... ska man inte få köra vilken hoj man vill nu också eller?
Men det e lugnt jag ska köpa mig en ÄNNU dyrare i FINARE sporthoj nu!!! :hihi :hihi
så om en vecka ska jag hämta den.... kul va?!!




Jamen dåså! Grattis! Du får köpa vilken hoj du vill, hur dyr eller fin som du vill, men du verkar bara inte riktigt fattat min poäng.
Kommer du i fortsättningen parkera den på gatan över natten med styr & skivbromslås?

/
 

granted79

Guest
Teddy skrev:
Fråga inte Nysse, fråga alla andra klass 7-ägare som betalat den om de tycker att det är lika kul.



betalat min nya hoj mena du?
isf varför ska jag fråga dom.... jag betalar 1200 i månaden i FÖRSÄKRING ifall nåt sånt här händer
 

Jedda

Lathet är uppfinnarens största idéspruta
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Strömsholm
Hoj
Hopp igen med ny motor å allt
R.Lehtipalo skrev:
Du är allt naiv du. Inbillar du dig att reinfeldt & co ska rätta upp 40 år av nedgång över en natt?

Rösta blankt! Rött, Grönt och Blått suger. Gamla kvarlevor av ideologier för länge sedan ihopblandade till en spygrön sörja av politisk korrekthet och parti-intriger. Ungdomar, ideal och framtidsanda har blivit ersatta med lättja, prestige, intriger och 40-talistfjanterier ackompanjerat av BigBrotherLinda i den kvalitativa kvällspressen, till exempel allas våran AftonHoran! :rolleyes: :näsblod :arsele


Undrar vem fan det är som ä naiv.... rösta blankt!!! Väx upp för h-vete
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Slangan skrev:
Håller med fullständigt .Skulle skrivit det själv om jag inte haft john blund bredvid mig.

För övrigt måste jag tillägga att du borde sitta mer bakåtlutad när du slangar.
Det ser coolare ut(viktigt)och det blir lättare att hitta en skön balanspunkt.
Bli inte sne nu.Konstruktiv kritik. Peace!!!!!
Inga problem. Jag vill ha kritik för att kunna bli bättre :tummenupp
Fast jag måste säga att anledningen "det ser coolare ut" är viktigare än att hitta balanspunkten :)
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
betalat min nya hoj mena du?
isf varför ska jag fråga dom.... jag betalar 1200 i månaden i FÖRSÄKRING ifall nåt sånt här händer

Det gör många andra oxå som betalar minst lika mycket.........men som andvänder sunt förnufft och inte blir av med sin hoj "lika ofta".
Vem/vilka är då med och betalar din hoj?

Edit: du gömde svara på frågan:
Kommer du i fortsättningen parkera den på gatan över natten med styr & skivbromslås?

/
 
Last edited:

gamlabettan

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
götet
Hoj
zx9r och en gammal cb900-82
kassa snutar!

granted79 skrev:
min mc blev stulen IGEN nu men denna gången såg jag tjuvarna klippa av cykelstället o lasta min bebis i bagagen!
ringer polisen dom kommer o ställer sig två meter framför asen när dom sitter i bilen,asen trycker plattan i mattan o drar ifrån snuten med en cheva transporter men en hoj o tre as i, polisen följer efter 10 meter bakom men blir ifrånkörda av en van o polisen har en trimmad v70..... dom hängde på en mil sen sa polisen att det var för kurviga vägar o att dom hade tappat bort dom... :kocko dom får ju i helvete lära sig o köra bil!!!!!!!!
så nu e min hoj säsong över innan den har börjat!
vill bara TACKA dom jävla asen som snodde den att jag hoppas att ni får grymt mkt pengar för min gixxer 1000 02.
tack tack tack :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

Blev av med min Blackbird igår kväll!.RIP! :huvet (har haft den en månad och hade precis satt på splitter nya däck!så jag lider med dej!

jag såg snuten jaga en biltjuv vid centralen igbg för 10 år sedan,då jag själv hade blivit av med en fin bil precis ,så jag deltog i jakten på skoj,,,,,,snuten tappade bort dem ,men inte jag fastän jag låg bakom snuten!och jag hade en 740 surturbo....suck.....ps tror det eller ej men inatt stal ngndjävel :kocko min BLACKBIRD utanför porten!!!....VARFÖR=sommaren är förstörd... :kocko ...
 

granted79

Guest
Nysse skrev:
Det gör många andra oxå som betalar minst lika mycket.........men som andvänder sunt förnufft och inte blir av med sin hoj "lika ofta".
Vem/vilka är då med och betalar din hoj?

Edit: du gömde svara på frågan:


/


men d handlar väl inte om sunt förnuft.... vad e det du inte förstår med att jag inte har nån annanstans o ställa den på???? är det svårt o få in?
ja jag kommer ställa den där men jag ska gjuta ner en ring i asfalten som man låser fast den i o det lär dom ju inte få upp om dom försöker!
rätta mig om jag har fel men d verkar som du e lite avis på dom som har FINARE o DYRARE sporthojar,är det så?
 

granted79

Guest
gamlabettan skrev:
Blev av med min Blackbird igår kväll!.RIP! :huvet (har haft den en månad och hade precis satt på splitter nya däck!så jag lider med dej!

jag såg snuten jaga en biltjuv vid centralen igbg för 10 år sedan,då jag själv hade blivit av med en fin bil precis ,så jag deltog i jakten på skoj,,,,,,snuten tappade bort dem ,men inte jag fastän jag låg bakom snuten!och jag hade en 740 surturbo....suck.....ps tror det eller ej men inatt stal ngndjävel :kocko min BLACKBIRD utanför porten!!!....VARFÖR=sommaren är förstörd... :kocko ...


JA det e för jävligt! dom borde fan avlivas dom jävla grisarna :4skrika
jag får ta mig ett nytt banklån nu o köpa mig en ny så länge tills jag får F-pengarna tillbaka!klarar inte hela sommaren utan hoj!
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
du får skaffa dig ett Suzukikapell.
det är vad mitt försäkringsbolag kräver, klass-tre-lås och suzukikapell.
:3freak
nä fram för mer resurser till lagens män, och stoppa alla bidrag samt sänk eller slopa arbetsgivaravgifterna så att tjuvarna måste och framför allt KAN gå till jobbet på dagarna, och då sedemera måste sova på nätterna.
så lätt är det. För dom amöborna som fortfarande stjäl trots jobb, så har jag då kopplat en truppmina12 till min cykel. :tummenupp
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
granted79 skrev:
men d handlar väl inte om sunt förnuft.... vad e det du inte förstår med att jag inte har nån annanstans o ställa den på???? är det svårt o få in?
ja jag kommer ställa den där men jag ska gjuta ner en ring i asfalten som man låser fast den i o det lär dom ju inte få upp om dom försöker!
rätta mig om jag har fel men d verkar som du e lite avis på dom som har FINARE o DYRARE sporthojar,är det så?


Hej igen,

Du verkar ha fattat poängen lite eftersom du ska gjuta ner en ring i asfalten som man låser fast den i. Skulle du i forsättningen ställa den som du i tidigare fall gjort skulle de va brist på "sunt förnuft" och jag förmodar att du även står i kö för garage. Om alla har "sunt förnuft" skulle premien vara mycket billigare, speciellt på eftertracktade sporthojar. Nu menar jag inte att man ska gå till överdrift (typ på resa eller vid fiket mm.) utan på den adress man till stora delen förvarar sin hoj. Skulle det vara krav från FB att den skall alltid vara inlåst vid parkering skulle vara en praktisk omöjlighet. Om du/alla skulle behandla hojen som den vore helt oförsäkrad så skulle nog man ha mer "sunt förnuft" för det finns en hel del trafikförsäkrade klass7 hojar som har betydligt bättre stöldskydd än hel/halv försäkrade hojar. Att den är försäkrad betyder inte att den har bättre stöldskydd utan bara att alla andra försäkrade klass7 hojar är med och hjälper dig med förlusten.

Nej..jag är inte avis utan tycker det är tråkigt det som händer och har en försäkrad klass7 hoj så jag är med och betalar. Jag har haft "turen" att bara blivit av med 1 hoj på 23års hojkörning men som efter lite efterforskning kom tillrätta.

Hoppas du har bättre "tur" i fortsättningen, skulle va trevligt med en premie sänkning!

/
(Kloka människor kan byta uppfattning .........)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top