Bestulen Igen. Grrrr

granted79

Guest
Mr Gixxer skrev:
När du fått förklaring från konstaplarna (om du får nån) kan du inte lägga ut den här ? skulle va kul å höra!!

Har du eller polisen inte deras regg nr!?

Fast ärligt talat kunde du inte gjort nått mer själv!!??

Kan bara tänka vad jag själv skulle gjort!!
Och har gjort när jag fick inbrott! "tog hand om dom" och serverade dom till länsman, eller rättare sagt så kom länsman för att nån annan nyfiken hadde ringt o skvallrat att jag "pratade" förstånd med dom.Tyvär så släppte länsman dom och sa att jag inte fick göra så för då kunde jag få ...........:mad:
Likförbannat så tog man dom med handen i kakburken och sedan ska asen skyddas :huvet
Länsman var åtminstonde såpas försående att dom förstod varför jag hadde "diskutionen" med dom. :hihi Fick tyvär inte riktigt "pratat" fördigt med dom :( Fast jag tror inte dom gör om det samtidigt som det skapade ett visst ryckte att det inte var nått bra ställe att bryta på :D

Visst faan e det tråkigt att man inte får ha sina surt förvärvade prylar i fred
utan att nån djävla kak tjyv ska dit o pilla.

Hoppas du hadde försäkring åtminstonde! Självrisk, väntan och va utan hoj e inte så dj..... kul det heller





polisens förklaring var att dom hade tappat bort dom på en kurvig väg... :huvet .
dom hade hittat bilen dom stulit den i o det var falskplåtar på den o hojen var borta.... :död
Men an glad nyhet e ju att FB inte bryr sig om ifall jag tar mig ett nytt lån o köper mig en ny hoj dom sa det att d har inte vi med att göra,men hittar vi den o kan reparera den så gör vi det..... tror inte dom kommer hitta den o jag måste ha en hoj nuuuuuu..... orkar inte vänta mer!
jag hade ju halvförsäkring på den så d ska inte vara nåt problem o få tillbaks pengarna fast det e andra hojen nu som blir stulen för mig... :3freak
Man undrar ju om det e folk som e ute efter en jhu!!??
Tack iaf för alla snälla saker ni skrivit!
Ska nog ta o köpa mig en tårgas pistol eller nbåt så man kan försvara sin egendom.... :rolleyes:
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Polisens agerande i det här fallet måste vara tjänstefel. Jag hoppas du gör allt för att få klarhet i varför polisen agerade som de gjorde. I det "civila" livet talar man med vederbörandes närmaste chef. Gör så även här. Om du inte ids hålla på med det själv så rekommenderar jag dig att ta hjälp av någon. Men du måste gå till botten med det här. Det är hur jävla upprörande som helst att läsa hur det gått till!

Hur märklig Svensk lagstiftning än kan te sig så har man faktiskt rätt att skydda sin egendom. Det problem som troligtvis kommer att avhandlas om ärendet hamnar i rätten är om du, som skyddar din egendom, har brukat mer våld en vad nöden kräver. Ja, om så skulle vara fallet, då får du kontakta Leif Silbersky :tummenupp
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Najde skrev:
Inte för at chevor är slöa, men att polisen inte kan följa efter är ju löjligt!

Har du inte fattat att det är lättare och roligare att jaga och haffa entusiaster med tillhörande sporthojar, än att riskera liv och hälsa genom att jaga våldsbenägna tjyvar?

Sensmoralen är att nästa gång som Harry H vill tuffa till sig för att du har busat, vrid den till stoppet och bli väg-anarkist. :yoparty

Undra om jag inte läste någonstans att andelen poliser per capita är ovanligt stor i Sverige. Frågan är vad dom gör? Nytta? Knappast! :va
 

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Näset
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Det låter onekligen lite märkligt att de tappar bort vanen på kurvig väg, och utan att ha några fakta i målet kan man ändå betänka att säkerhetsaspekten alltid måste vara närvarande. Att trycka av en van med vanlig bil är inte helt enkelt, och det är dessutom inte riskfritt. Poliser är givetvis som vem som helst, familj och barn mm. Att tjänstgöra som polis innebär inte att ständigt riskera liv och lem även om jobbet givetvis innebär ökade risker. Poliser försöker oftast minimera riskerna, följa lagen men ändå utföra sitt arbete på ett tillfredsställande sätt.

Precis som trådskaparen valde att inte ingripa (sannolikt mycket klokt), väljer poliser emellanåt att inte konfrontera kriminella i alla situationer. Vid pågående rån där förövarna har automatvapen eller kulsprutepistoler håller sig den vanlige polisen på avstånd. 9 mm pistol och tunn skydssväst är inte mycket att sätta emot. Jag tror dock inte att detta var skälet till att polisen tappade bort dessa tjuvar, utan det berodde säkerligen på andra omständigheter. Att de valde bort detta jobb för innebandy eller gå av passet eller andra orimliga förslag är inte ens lönt att kommentera vidare. Att tappa bort en van under pågående jakt kan sällan/aldrig bli tjänstefel, däremot att fullfölja en jakt under vissa omständigheter.

Lider givetvis med dig som blivit av med hojen, och hoppas att allt löser sig snabbt och till det bästa!
 

Sniper

Guest
granted79 skrev:
min mc blev stulen IGEN nu men denna gången såg jag tjuvarna klippa av cykelstället o lasta min bebis i bagagen!
ringer polisen dom kommer o ställer sig två meter framför asen när dom sitter i bilen,asen trycker plattan i mattan o drar ifrån snuten med en cheva transporter men en hoj o tre as i, polisen följer efter 10 meter bakom men blir ifrånkörda av en van o polisen har en trimmad v70..... dom hängde på en mil sen sa polisen att det var för kurviga vägar o att dom hade tappat bort dom... :kocko dom får ju i helvete lära sig o köra bil!!!!!!!!
så nu e min hoj säsong över innan den har börjat!
vill bara TACKA dom jävla asen som snodde den att jag hoppas att ni får grymt mkt pengar för min gixxer 1000 02.
tack tack tack :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko
Lider med dig! Polisen e ju konstig tjuvar i en van kan dom inte hänga på,
jag körde på motorvägen i ca 140 då kommer där upp en svart audi A6
och trycker mig i röven,när jag har ökat till 170 och legat på det i ca 2 km
då börjar det blinka i rutan på audin,jag ökar lagom och dom hänger på
till ca 260 km/h och gör allt för att få mig att stanna, det gorde jag inte.
När dom själv provoserar fram en fortkörning så dom kan dra in ett körkort
då jävlar kan dom gasa. Vad ska man säga Suck för ordingsmakten...
I dessa två fallen i alla fall...
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
Sniper skrev:
Lider med dig! Polisen e ju konstig tjuvar i en van kan dom inte hänga på,
jag körde på motorvägen i ca 140 då kommer där upp en svart audi A6
och trycker mig i röven,när jag har ökat till 170 och legat på det i ca 2 km
då börjar det blinka i rutan på audin,jag ökar lagom och dom hänger på
till ca 260 km/h och gör allt för att få mig att stanna, det gorde jag inte.
När dom själv provoserar fram en fortkörning så dom kan dra in ett körkort
då jävlar kan dom gasa. Vad ska man säga Suck för ordingsmakten...
I dessa två fallen i alla fall...

Om jag har för mig rätt så är väl 140 km/h detsamma som fortkörning? Hur kan det då vara brottsprovokation om du höll denna hastighet redan från början? Bara nyfiken på å veta...
 

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Stulna hojen.
Bra att det löser sig för dig :tummenupp

En annan fråga då om ovanstånde hastigheter, finns det inte en så kallad max gräns i hastighet som ordningsmakten ska följa för att inte framkalla onödig fara osv?
Förr hörde man 160km hur stämmer det?
Våran alldeles egna MC konstapel eller någon annan kanske ligger inne med fakta?

Jaga efter o pressa en hoj i 260kmt verkar ju knappast rellevant till brottet hur som hellst!! Dom kanske såg tillfälle att testa sin nya "leksak"
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
NoLimit skrev:
Om jag har för mig rätt så är väl 140 km/h detsamma som fortkörning? Hur kan det då vara brottsprovokation om du höll denna hastighet redan från början? Bara nyfiken på å veta...

Läs om läs rätt!
Han låg redan på 140, men dom låg bakom och trissade tills han körde så fort att kortet skulle ha rykt.

Det här hände mig och mina kompisar i somras, bilen framför oss låg på 115, vi låg på lämpligt avstånd bakom, bilen ökade mjukt till 130, vi tappade till bilen framför, bilen saktade in till 100,90,85, då blinkade vi och körde om, och la oss på 115, bilen la sig tätt bakom den siste av oss, med alldelens för lite avstånd, vilket fick den killen att vilja öka, men eftersom våran första motorcykel övningskörde, så fick han bestämma hastigheten, så vi gick allihopa ut i vägrenen istället och släppte förbi, då såg vi i högra bakre sidofönstret deras prydligt upphängda polisjackor...

Hade vi inte haft en kille längst fram som bromsade gruppen så hade nog reaktionen blivit vid första omkörningstillfället att stampa ner två och krana ur ordentligt en stund, då hade dom ju fått en sån där hemsk film på fortkörande MC idioter att visa upp...

Nu kommer säkert flera personer att påpeka att polisen inte får göra så, näe, men vi får ju ÅAS inte köra 115 på 110 väg heller...

(edit) Dom körde om oss precis vid en infart till en rastplats, så vi vek in och fikade, annars kanske vi hade blivit stoppade för dom 115, men det tvivlar jag på
 
Last edited:

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Jag kommer o tänka på filmen "American History X" tycker de är ett bra exempel om hur man ska bete sig när tjuvarna försöker sno bil/mc......

För er som inte sett den så kan ja berätta ungefär hur killen gör...han går ut och pangar ner tjuvarna sedan så ber han en av tjuvarna bita i trottoarkanten...sedan hoppar han på tjuvens nacke....
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Mr Gixxer skrev:
En annan fråga då om ovanstånde hastigheter, finns det inte en så kallad max gräns i hastighet som ordningsmakten ska följa för att inte framkalla onödig fara osv?

Allt beror, AFAIK, på omständigheterna vid varje specifikt tillfälle. Ett läge är inte det andra likt, med tanke på sikt, väglag, annan trafik etc. Det låter inte rimligt med en fast gräns.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
crashtestdummy skrev:
Enl uppgifter så åtgår 25-30% av polisens resurser i Stockholm till att eskortera högdjur i alla riktningar.
Låter inte orimligt när man sett fyra polisbilar fyllda med folk eskortera ngn höjdare till Arlanda.
Tänk på att våra medborgare valt att ha en sådan polis vi har, glöm inte det nästa gång hojen blir stulen..
Bidragen anses viktigare än poliser....
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Kahobe skrev:
Enl uppgifter så åtgår 25-30% av polisens resurser i Stockholm till att eskortera högdjur i alla riktningar.
Låter inte orimligt när man sett fyra polisbilar fyllda med folk eskortera ngn höjdare till Arlanda.
Tänk på att våra medborgare valt att ha en sådan polis vi har, glöm inte det nästa gång hojen blir stulen..
Bidragen anses viktigare än poliser....

vi har inte valt polis, vi har valt fram en politisk missär bestående av både komunister och trädkramare som valt att avprioriterat rättsväsendet. så nästa val väljer vi något BLÅTT :tummenupp då kanske det blir lite mer ordning och reda med ett fungerande rättsväsen, samt mindre bidrag så folk inte behöver betala alla sina pengar i skatt och därav bli beroende av bidragen som då återigen framtvingar höjda skatter osv osv. moment22..
 

Sniper

Guest
NoLimit skrev:
Om jag har för mig rätt så är väl 140 km/h detsamma som fortkörning? Hur kan det då vara brottsprovokation om du höll denna hastighet redan från början? Bara nyfiken på å veta...
Du har rätt 140 km/h är fortkörning, jag har inga backspeglar på hojen
så jag brukar lägga mig på 140 för att slippa sitta och glo bakåt hela tiden,
kommer polisen i fatt förväntar jag mig att dom stoppar och ger mig böter
för jag kört för fort vilket är ok.
Men nu kommer dom med en civil bil och ligger ca 5m bakom, och ligger på
det avståndet ända upp i ca 170 i en bra stund innan man visar att man
är en polispatrull. Är inte det att provoser fram en fortkörning :fatta!
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
och du var? 16år?
skärp till er!

zpeppy skrev:
Jag kommer o tänka på filmen "American History X" tycker de är ett bra exempel om hur man ska bete sig när tjuvarna försöker sno bil/mc......

För er som inte sett den så kan ja berätta ungefär hur killen gör...han går ut och pangar ner tjuvarna sedan så ber han en av tjuvarna bita i trottoarkanten...sedan hoppar han på tjuvens nacke....
 

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Hoztic skrev:
Man får ju hoppas att ingen blev utbränd...
85 miljoner, det får man en hel del lärare, sjuksköterskor, asfaltslagningar osv för...

Räkna man på en vanlig sjuksköterske lön, så får man väl 200 st heltids anställda i ett år. För ett möte.... :3freak
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Jag håller ögonen öppna! Helt otroligt att polisen inte syr in sånna dära :fatta! .... nå väl! Hoppas det löser sig med försäkringen å grejer bara!

mvh Mar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
iuridae skrev:
Räkna man på en vanlig sjuksköterske lön, så får man väl 200 st heltids anställda i ett år. För ett möte.... :3freak

Jepp, eller kanske få polisen att jaga hojtjuvar? :tummenupp
Det är ju några möten per år dessutom!
Jag bor i södra stockholm och går förbi globen/hovet/söderstadion ibland när det är match, det ser ut som en krigszon, det kryllar av poliser, hästar, bilar osv. Undrar just hur många miljoner det kostar oss varje gång en skock kändiskåta spännisar spelar fotboll och alla "fans" ska slåss och ha sönder allt dom ser, antingen för att deras lag vann, eller för att deras lag förlorade... :kocko
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Kan inte någon maila polisen och fråga vad som hände, och även passa på att fråga hur det är möjligt att bli jagad genom hela sverige för en fortkörning medans en stöld kan rinna mellan fingrarna på dom...?? :kocko

Men det finns ju snälla och duktiga poliser också! :tummenupp


En insändare till valfri stor dagstidning kanske skulle ligga bra?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top