bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Obelastad lär du just hinna lyfta trotteln innan du tvingas släppa för att inte "övervarva" så det blir nog lite galet, dock är det väl i alla fall bra att du kan tomvarva upp till 7000 rpm utan choke och att motorn dör då finns det ju lite hopp.Uppfattat, ja känns som jag närmar mig. Nej de är jag som släppt där vid 7000 inga tecken på att bludders eller liknande bara att glasrutorna på garaget skakar och öronen håller på att ramla av.
Tack för tipsen!
Sen är det inte alltid så kul att testköra speciellt där jag bor då jag har dåliga vägar, jag har planer på att bygga en simpel bromsbänk just för att kunna för att bara kunna bromsa och få motstånd. Har hört läst om dom som bromsat på en blöt hyvlad planka, spänt fast hojen och låtit bakdäcket slira på plankan med vattenslang som blöte, det går däck men det blir billigare att byta däck an att lämna in och bänka. Som sagt detta är vad jag hört läst inget jag testa själv.
Jag har faktiskt aldrig bestyckad om vakuumförgasare. Jar bara läst mig till att man ska börja med högfarten för dessa.
Okej, men tycker det borde vara samma på mekanisk trottelgasare, lågfartskretsen är ju ganska lika utformade skillnaden är ju ett gasspjäll och vakuumlyft av trotteln mot att man lyfter trotteln direkt med vajern.