Betalar ni Tv-Licens?

Betalar du / någon i ditt hushåll Tv-licens?

• Antal röstningar
    0

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Pröjsar gärna för att ha två kanaler relativt rena från alla dessa förbannade, totalt hjärndöda jävla realytisåphelveten. "Extrem fettsugning", "klaustrofobiskt fyllo", "extremt rivande av ditt hus", "gissa om vi gör bort dig ditt pucko", "hur många partnerbyten kan vi få till" och allt vad skitprogrammen heter som pumpas ut från 3:an 4:an 5:an och Z-tv suger gigantiska elefantballar.
När det mest intellektuellt stimmulerande i programmet är reklamen för bindor känns det som om fördummningen har nåt sin kulmen.

Bojkotta skit-TV och stöd public service.

gladh

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Pröjsar gärna för att ha två kanaler relativt rena från alla dessa förbannade, totalt hjärndöda jävla realytisåphelveten. "Extrem fettsugning", "klaustrofobiskt fyllo", "extremt rivande av ditt hus", "gissa om vi gör bort dig ditt pucko", "hur många partnerbyten kan vi få till" och allt vad skitprogrammen heter som pumpas ut från 3:an 4:an 5:an och Z-tv suger gigantiska elefantballar.
När det mest intellektuellt stimmulerande i programmet är reklamen för bindor känns det som om fördummningen har nåt sin kulmen.

Bojkotta skit-TV och stöd public service.

gladh

Varför kan man inte göra det valfritt, betala för det du vill ha helt enkelt? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
gladh skrev:
Du vet, jag tror ju på detdär ordet "Solidaritet". :D

gladh

Jo, jag vet... Men, jag förstår inte vad solidaritet har med tv-tittande att göra, gå ut med en Amnesty bössa och gör lite nytta istället för att titta på:

"Bög fixar torp i skog i Örebro"
"Snubbe med krulligt hår och gul kavaj rapporterar väder samtidigt som en het brud gör det två kanaler bort"
"Rysk operett" (endast lördagkvällar)

EDIT: En Amnestybössa är alltså inte ett vapen att hota förvirrade solidaritetsskummisar med, det är en typ av tiggarbössa som samma solidaritetsskummisar går runt och terroriserar hederligt folk med.

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har alltid betalt när jag har haft TV (har dock bara projje nu utan mottagning). Tycker svt/sr har de överlägset bästa samhälls-, natur- och kulturprogrammen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ska man tolka pollen som en indikation om att avgiften hade kunnat vara hälften så hög ifall alla gjorde rätt för sig? :gnissla

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Markus skrev:
Varför kan man inte göra det valfritt, betala för det du vill ha helt enkelt? :va

Precis exakt! Jag vill inte att min bilskatt ska betala norrlandsvägar jag aldrig kör på. Jag vill inte heller att min bensinskatt ska användas till socialbidrag åt fyllon i Rosengård.

Men vaddå, det är ju valfritt. Man betalar ingen TV-licens om man inte vill. Vill man inte betala skatt jobbar man svart. Vill man inte jobba alls men vill ha pengar trots det, rånar man banker eller stjäl andras motorcyklar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
andersbrink skrev:
Precis exakt! Jag vill inte att min bilskatt ska betala norrlandsvägar jag aldrig kör på. Jag vill inte heller att min bensinskatt ska användas till socialbidrag åt fyllon i Rosengård.

Men vaddå, det är ju valfritt. Man betalar ingen TV-licens om man inte vill. Vill man inte betala skatt jobbar man svart. Vill man inte jobba alls men vill ha pengar trots det, rånar man banker eller stjäl andras motorcyklar.

Jaha, jag som trodde det var en avgift - ej valfri, men du menar alltså att det är en skatt? Jag tycker att viss verksamhet skall vara finansierad med offentliga medel, dit hör kanske inte tv-tittande eller serietidningsläsande. Din jämförelse spårar ut än mer när du börjar snacka om att sno motorcyklar etc.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Ja än så länge har det betalats dubbelt i hushållet men snart ska man flyga ur boet och då är det inte så säkert som fattig student - om man ens har kvar tvn :gnissla

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
En del saker är tycker jag är fullständigt galna och en av dem sakerna är tv-licens. TV-mottagaren behöver jag primärt för att se på paraboltv och då med piratkort förstås. Mina många radiomottagare har jag för att lyssna på reklamfinansierade radioprogram och där betalar jag redan ett högt pris genom att lyssna på reklamen. Och ja, jag är sniken och har kommunistskräck, men jag betalar inte. Tänkte faktiskt betala en gång men blev stoppad av frun. :)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det riktigt intressanta kommer när det analoga nätet släcks och många hushåll som mitt, med 2-3 tvapparater bara kommer kunna se en kanal i taget.
OM man nu inte köper flera boxar, vilka förmodligen knappt kommer kosta ngt alls :rolleyes: :mad:
DET ser jag som det verkliga problemet, jag har i alla år betalat min avgift lydig som man är. :huvet
Kommer då radiotjänst att skänka mig alla dom boxar jag behöver?!
Jävla ideer rent ut sagt att släcka det analoga nätet utan att ha sett till att grundutbudet kommer kunnas ta in i alla mottagare UTAN box!!
Hörde ngn höjdare sitta och skryta med vilka möjligheter det digitala nätet kommer att öppna upp för, på frågan om just detta med att folk i allmänhet har fler än en tv, svarade han bara att det inte var ngt problem.
Man kan ju köpa flera boxar.
Han hostar förmodligen 1000 lappar ur fickorna, det gör inte jag.
//Tobbe

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...