Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Rutan kostade drygt 600 för mig. Det är ju inte mitt problem om du tycker de är för billiga. Vill du betala överpriser så varsågod!

Är du så korkad att du tror att de inte tar vinst på priset? Större delen är vinst skulle jag tippa på och då mer än 50%

Det är inte reservdelar eller mc-försäljning dom går runt på, det är 70-80% verkstan som drar in kulorna. Varför skulle det annars kosta 1000:-/Tim att pilla med hojen om dom gjorde 50%+ på allt dom sålde? Då hade vi nog haft fler som säljer skit med den marginalen :)

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Du underskattar nog både hur mycket dom tjänar på utrustning och delar, framför allt lite dyrare sådan, och hur lite dom tjänar på verkstan.

Som regel kan man förutsätta att när de har utförsäljning till halva priset på "förra säsongens" utrustning tjänar de fortfarande pengar.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Du förstår uppenbarligen inte vad man skriver.

Inte du heller.

Antagligen för att du skriver en sak men menar något helt annat och eftersom du inte förklarar vad du menar och istället räknar med att alla är tankeläsare så får du leva med missförstånd och sura miner.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Du underskattar nog både hur mycket dom tjänar på utrustning och delar, framför allt lite dyrare sådan, och hur lite dom tjänar på verkstan.

Som regel kan man förutsätta att när de har utförsäljning till halva priset på "förra säsongens" utrustning tjänar de fortfarande pengar.

När ja praktisera efter mc-utbildningen såg inte läget ut så, de är visserligen 8år sedan och det sker ju utveckling överallt så jag ska inte skriva i sten att mitt påstående stämmer. Men verkstan var en mc-handlares hjärta för iaf 8-10år sedan :)

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Antagligen för att du skriver en sak men menar något helt annat och eftersom du inte förklarar vad du menar och istället räknar med att alla är tankeläsare så får du leva med missförstånd och sura miner.

Står klart och tydligt vad jag menar, men jag kan ta en gång till om du vill?

Ett företag kan inte gå runt om man säljer varor för 50% av det utsatta priset och ger bort andra produkter gratis, om man inte redan har överpriser på sinda ordinarie priser.

Enda anledningen till att du ger detta företag tummen upp är för att du har fått saker gratis.

Smagatusk

Guest
Snart dags att byta rubrik på den här tråden till "hur gör man som MC-handlare för att få nöjda kunder?" :)

Precis. Jävla kumbaya-stämning det blev...

Jag har också en solskenshistoria:

För många år sedan hade jag en GMC Typhoon. Jag bodde då på landet, och från mitt fönster hade jag utsikt över ett antal åkrar. Mellan dessa åkrar gick en smal, asfalterad väg som under en snöstorm blev helt osynlig. Jag såg direkt när en bil körde fast eftersom det var mörkt. Jag tog GMC:n och körde ut och bärgade dem en efter en under en hel kväll. En av dem var en tjej som hade hamnat lite på tvären halvvägs ner i diket. I stormen skrek jag till henne "du är den tredje nyknullade tjejen jag hjälper ur diket ikväll!"
Hon svarade skrikandes "jag är inte nyknullad!"
Jag tog sats och replikerade "du är inte uppe ur diket än!!!"

Allt är sant utom de tre sista raderna.

Förlåt för OT.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Precis. Jävla kumbaya-stämning det blev...

Jag har också en solskenshistoria:

För många år sedan hade jag en GMC Typhoon. Jag bodde då på landet, och från mitt fönster hade jag utsikt över ett antal åkrar. Mellan dessa åkrar gick en smal, asfalterad väg som under en snöstorm blev helt osynlig. Jag såg direkt när en bil körde fast eftersom det var mörkt. Jag tog GMC:n och körde ut och bärgade dem en efter en under en hel kväll. En av dem var en tjej som hade hamnat lite på tvären halvvägs ner i diket. I stormen skrek jag till henne "du är den tredje nyknullade tjejen jag hjälper ur diket ikväll!"
Hon svarade skrikandes "jag är inte nyknullad!"
Jag tog sats och replikerade "du är inte uppe ur diket än!!!"

Allt är sant utom de tre sista raderna.

Förlåt för OT.

Det är sånt här man gräver längst ner i dessa trådar för att hitta. :rofl

Raderad medlem 51742

Guest
giphy.gif

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Rutan kostade drygt 600 för mig. Det är ju inte mitt problem om du tycker de är för billiga. Vill du betala överpriser så varsågod!

Är du så korkad att du tror att de inte tar vinst på priset? Större delen är vinst skulle jag tippa på och då mer än 50%

skulle du rekommendera dem om du inte fick nåt gratis?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
nej det har jag inte

Ok. Så han har rätt i att han vet varför jag föredrar MC-Kompaniet? Tankeläsning alltså. Vad tänker jag på nu? Patetiskt det här, fel har ni båda två. Jag föredrar inte MC-kompaniet för att jag får rabatt där. Så ni är falska tankeläsare, bluffmakare med andra ord.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
skulle du rekommendera dem om du inte fick nåt gratis?

Jag har inte fått något gratis. Sadeln fick jag med när jag köpte hojen för 110 000 men det kanske är gratis för dig?

Jag skulle rekommendera dem för gott bemötande, bra service och lite strul.

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Jag har inte fått något gratis. Sadeln fick jag med när jag köpte hojen för 110 000 men det kanske är gratis för dig?

Jag skulle rekommendera dem för gott bemötande, bra service och lite strul.

och nästa gång när dem är fullskitna med jobb, din service drar ut på tiden och dem inte har råd att ge dig nåt gratis så kan dem dra åt helvete. eller?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
och nästa gång när dem är fullskitna med jobb, din service drar ut på tiden och dem inte har råd att ge dig nåt gratis så kan dem dra åt helvete. eller?

De var ett jävla gnäll! Kan du inte ta ditt ältande med din mamma istället!?

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Så så, nu lugnar vi ner oss:krama

Slangklämman börjar ju precis få upp farten här, stoppa dom inte nu ;) jag har redan fått fram min poäng i denna tråden så nu kan dom likväl bråka sönder här på slutet :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S