Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Då vart servicen bokad och jag fick rabatt på kläder. Trevligt bemötande och inga krusiduller, och då har jag inte en köpt min hoj där, Första gången jag sätter min fot där :) roligare att ge dom pengar ur min ficka än Bike, helt klart :)

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Corepax. Jag är ändå förvånad att du hållt dig kvar. I tråden hela vägen. Vet en med säkerhet. Säkert fler. Som hamnat i sporthojs-maskineriet. Sen bestämt sig för att aldrig mer besöka detta forum. Vilket är typ. Förståeligt :). Men alla är egentligen goa gubbar. Själv har man fått rutin på grejerna. Jag bryr mig inte nämnvärt. Det är som den där mongo släktingen, man har. Hade det vart en person som man träffa på stan. Hade man aldrig velat ha med den personen o göra. Men i och med att han är släkt. O man hängt sen barnsben. Har man inte det där kritiska ögat. O bara tar personen för vad denne är, på gott o ont. Det är Litegrann samma här :). Skämt o sidå. Jag älskar er alla. Kudos

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Kom hit med ditt tangentbord så jag kan slå väck din punkt-knapp!
:mad:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag handlar inget annat än kläder på frimorna i Göteborg, hojar köper jag på MC-kompaniet. Fick touringrutan till halva priset, fick med ett helt nytt värmesäte när jag köpte den och när jag fick punka för någon månad sedan (mitt egna fel) så fick jag 25% på de nya delarna. :tummenupp

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Corepax. Jag är ändå förvånad att du hållt dig kvar. I tråden hela vägen. Vet en med säkerhet. Säkert fler. Som hamnat i sporthojs-maskineriet. Sen bestämt sig för att aldrig mer besöka detta forum. Vilket är typ. Förståeligt :). Men alla är egentligen goa gubbar. Själv har man fått rutin på grejerna. Jag bryr mig inte nämnvärt. Det är som den där mongo släktingen, man har. Hade det vart en person som man träffa på stan. Hade man aldrig velat ha med den personen o göra. Men i och med att han är släkt. O man hängt sen barnsben. Har man inte det där kritiska ögat. O bara tar personen för vad denne är, på gott o ont. Det är Litegrann samma här :). Skämt o sidå. Jag älskar er alla. Kudos

Finns väll ingen anledning att hoppa av nu när man väl reggat sej och hoppat på? :) och av tidig erfarenhet här verkar de ju som att man måste vara medlem ett tag innan man säger för mycket så man måste ju börja någonstans :)

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Jag handlar inget annat än kläder på frimorna i Göteborg, hojar köper jag på MC-kompaniet. Fick touringrutan till halva priset, fick med ett helt nytt värmesäte när jag köpte den och när jag fick punka för någon månad sedan (mitt egna fel) så fick jag 25% på de nya delarna. :tummenupp

Låter inte alls som ett bra företag om man kan ge dig varor för halva priset, slänga med saker gratis vid köp och ge dig rabatt vid andra tillfällen. Låter mer som att priserna är alldeles för höga från början och att man ger "rabatt" för att det ska se bra ut. Tänk vilka marginaler man har om man kan sänka varor 50%, ge bort varor gratis samt ge rabatt vid andra tillfällen.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Låter inte alls som ett bra företag om man kan ge dig varor för halva priset, slänga med saker gratis vid köp och ge dig rabatt vid andra tillfällen. Låter mer som att priserna är alldeles för höga från början och att man ger "rabatt" för att det ska se bra ut. Tänk vilka marginaler man har om man kan sänka varor 50%, ge bort varor gratis samt ge rabatt vid andra tillfällen.

Du har fel där. Hade inte varit billigare från Tyskland och Lelles var inte ens att tänka på. Faktum är att jag inte har hittat något bättre pris än de jag fick. :fakta

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
trenden verkar vara att om man får saker gratis då är det bra. får man inget gratis så är det skitföretag?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Japp och du har fel. Varorna var inte överpris på från början.

Men du måste väl förstå att ett företag inte kan gå runt om man sänker priset med 50% och slänger med en vara på köpet samt ger 25% rabatt vid ett annat köptillfälle, om man inte kör med överpriser.

Rutan till din hoj (60308965100) kostar normalt runt 1500 kr och den uppvärmda sadel (60307940000) runt 2500 kr, och den fick du med på köpet, och du fick 50% på rutan? Så företaget gav bort minst 3250 kr bara för att man är snäll?

Låter som ett vettigt företagande... eller inte.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Men du måste väl förstå att ett företag inte kan gå runt om man sänker priset med 50% och slänger med en vara på köpet samt ger 25% rabatt vid ett annat köptillfälle, om man inte kör med överpriser.

Rutan till din hoj (60308965100) kostar normalt runt 1500 kr och den uppvärmda sadel (60307940000) runt 2500 kr, och den fick du med på köpet, och du fick 50% på rutan? Så företaget gav bort minst 3250 kr bara för att man är snäll?

Rutan kostade drygt 600 för mig. Det är ju inte mitt problem om du tycker de är för billiga. Vill du betala överpriser så varsågod!

Är du så korkad att du tror att de inte tar vinst på priset? Större delen är vinst skulle jag tippa på och då mer än 50%

Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR

Det är lite av ett företags syfte att gå med vinst...

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Rutan kostade drygt 600 för mig. Det är ju inte mitt problem om du tycker de är för billiga. Vill du betala överpriser så varsågod!

Är du så korkad att du tror att de inte tar vinst på priset? Större delen är vinst skulle jag tippa på och då mer än 50%

Du förstår uppenbarligen inte vad man skriver.

Det är lite av ett företags syfte att gå med vinst...

Inte du heller.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...