Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ja säger då de :) de finns handlare och verkstäder där ute som är värda att ta pengar ur våra plånböcker, sen finns de dom som inte är de :) jag gillar solskenshistorier som ovan !

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ok, en solskenshistoria till då:

Åkte från S-holm mot Norge samma dag som Mälaren Runt förra säsongen. Bakdäcket trasas sönder i höjd med Mariefred. Får bärgning till Sulas MC i Strängnäs. Dom har dock ej lämpligt däck på lager. Efterlyser samtidigt däck akut via sporthoj.com. Ulvhamne hörsammar efterlysningen och åker till Strängnäs och skänker mig ett däck (tack åter igen!). Sulas byter åt mig kostnadsfritt, trots att vi inte har någon tidigare relation, och trots att jag aldrig tidigare satt min fot i butiken. Och därmed räddas min Norgeresa.

Hur fantastiskt är inte detta :)?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Lyfter gärna fram Honda MC-center i Karlstad (www.hojgaraget.com) om det skall exemplifieras med serviceminded personal:

Köper en begagnad hoj av dem i juni, får skicket presenterat per telefon och högupplösta bilder på mejlen. Varenda repa redovisades, skick och innehåll på verktygssats etc. Även sådant som jag knappt hittade när jag letade själv sedan fanns med. Dessutom skickade de hojen mycket professionellt "förpackad" - med laddat batteri, nyservad och körklar.

Efter att besiktningen i augusti visat ett dålig framhjulslager och ojämna bromsskivor säger de åt mig att lämna in hojen på en verkstad, så fixar de allt utan kostnad för mig. De beställer originaldelar (SKF, Brembo) och skickar till mig så att jag kan lämna in den där jag bor. De ringer till och med och beklagar att en del var restad hos Brembo, men att de ordnat så att det skickas från Finland där delen fanns.

Det är service, och förutom detta har bemötandet varit alltigenom trevligt.

Läser ni detta, så ta åt er! :tummenupp

(och det var inte ens en Honda jag köpte...)

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Efter att besiktningen i augusti visat ett dålig framhjulslager och ojämna bromsskivor

(och det var inte ens en Honda jag köpte...)

Det vet vi att det inte var Honda:D Det finns aldrig fel på en Honda:)

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Herregud ! Bike, släng er i väggen och läs de här! Så här tar man hand om sina kunder (och även "icke kunder" i vissa fall) när man vill att dom ska komma tillbaka glada i hågen och gladerligen betala för all möjlig skit från servisar till whipes för hjälmen! Och förmodligen släpa med sej både vänner och grannen vid besöket ;)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
oj jäklar. det där låter ju som riktiga klåpar meckar varit i farten. jobbar själv i bilbranchen och fick själv ett roligt klagomål från en kund häromdagen, vi hade gjort servicen medans hon väntade och för det fick vi 5 stjärnor i kundundersökningen, våra kundmottagare hade gjort ett kanon jobb med allt så 5 stjärnor där också. nu kommer det hemska som drog ner vårat betyg såpass att vi i ärendet blev nerdragna i en skamlista "det var dålig signal på wifi

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag hjälpe ett gammalt par som fått bärga sin Saab till oss en fredags-eftermiddag, fem minuter innan vi stängde.
Jag upptäckte att dom fått soppatorsk och att det inte var något fel på bilen i övrigt.
Hällde i 20 liter bensin och sen fick dom betala en halvtimmes felsökning, allt efter arbetstid, då anmälde dom oss till ARN för att vi hällde i 20 liter soppa, det hade ju räckt med 5 liter så dom hade kommit hem.

På riktigt :dummer

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Jag hjälpe ett gammalt par som fått bärga sin Saab till oss en fredags-eftermiddag, fem minuter innan vi stängde.
Jag upptäckte att dom fått soppatorsk och att det inte var något fel på bilen i övrigt.
Hällde i 20 liter bensin och sen fick dom betala en halvtimmes felsökning, allt efter arbetstid, då anmälde dom oss till ARN för att vi hällde i 20 liter soppa, det hade ju räckt med 5 liter så dom hade kommit hem.

På riktigt :dummer

skojar du eller??? det finns ta mig f-n folk till allt dom borde blivit upplysta om att ättestupan funkar fortfarande

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag är inte heller så impad av Bike i götet, mailade dem om det och fick inget svar så... nä.

/R

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
"Tjena, jag är inte impad av er."

Inget svar, faaaaan vad dåligt!

Skickat från min G8231 via Tapatalk

Jag omformulerar detta till "vad mailade du dom om? Tråden?" Svaret på denna fråga får avgöra om ironin var nödvändig eller inte :p

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Hoj
Honda 500 AF
Nästa "solskenshistoria" (bara för att ytterligare få oss hojförare att känna att det trots allt finns hopp!)

Tibro MC-service!
De annonserade en 5 år gammal/begagnad V-Strom som jag var intresserad av - men det är jääla långt att åka till Tibro bara för att titta och provköra en hoj, så jag ringde och frågade om skicket på den. Pratade med Örjan som sa att "den ser ut som ny i mina ögon. Det enda som gör att den ser begagnad ut är ett litet märke på framskärmen."
Hojen hade rullat endast 479 mil så jag bokade tågbiljett och slet med mig körutrustning och tog mig till Tibro.
Väl där möts jag av engagerad säljare (Örjan) som visade hojen och märket på framskärmen (som knappt gick att urskilja) och beklagade sig lite för det...
Jag provkörde inte ens hojen, betalade (och sa att andra MC-firmor begär ca. 5-8 k mer än vad du gör, varpå Örjan skämtsamt säger "ajdå, då har jag ju sålt den för billigt till dig :lol") och bjöds på fika och trevligt snack om cross och gamla tider och allt möjligt. Ingen stress, ingen press, allt frid och fröjd. Dessutom var motorn nyservad...
:tummenupp

Den hemfärden var en av de bästa turer jag gjort - vilken go känsla i kroppen att ha gjort en bra affär hos en trevlig handlare, som bjöd på service och var riktigt serviceminded! :)

/H

Raderad medlem 51742

Guest
Snart dags att byta rubrik på den här tråden till "hur gör man som MC-handlare för att få nöjda kunder?" :)

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
"Tjena, jag är inte impad av er."

Inget svar, faaaaan vad dåligt!

Skickat från min G8231 via Tapatalk
Nix, jag skickade ett mail som såg ut ungefär såhär
"Hej,

Jag köpte en motorcykel, följande tycker jag att ni gjorde fel ni bör nog kanske se över era rutiner

mvh"

Noll respons. Nu bor ju jag iofs i Sthlm men hänger en del på västkusten så det händer att jag kollar på prylar när jag är där men jag kommer inte åka till Bike.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jaså du gör så.....jag brukar faktiskt sätta på frun istället för under sommaren hinner jag inte alls med det:3freak Så under den tidsperioden laddar jag upp skiten till höst och vinter:) På våren vilar jag inför sommaren:hihi

Skulle ju kunna testa det.... vart bor du?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad