Nästa "solskenshistoria" (bara för att ytterligare få oss hojförare att känna att det trots allt finns hopp!)
Tibro MC-service!
De annonserade en 5 år gammal/begagnad V-Strom som jag var intresserad av - men det är jääla långt att åka till Tibro bara för att titta och provköra en hoj, så jag ringde och frågade om skicket på den. Pratade med Örjan som sa att "den ser ut som ny i mina ögon. Det enda som gör att den ser begagnad ut är ett litet märke på framskärmen."
Hojen hade rullat endast 479 mil så jag bokade tågbiljett och slet med mig körutrustning och tog mig till Tibro.
Väl där möts jag av engagerad säljare (Örjan) som visade hojen och märket på framskärmen (som knappt gick att urskilja) och beklagade sig lite för det...
Jag provkörde inte ens hojen, betalade (och sa att andra MC-firmor begär ca. 5-8 k mer än vad du gör, varpå Örjan skämtsamt säger "ajdå, då har jag ju sålt den för billigt till dig
") och bjöds på fika och trevligt snack om cross och gamla tider och allt möjligt. Ingen stress, ingen press, allt frid och fröjd. Dessutom var motorn nyservad...
Den hemfärden var en av de bästa turer jag gjort - vilken go känsla i kroppen att ha gjort en bra affär hos en trevlig handlare, som bjöd på service och var riktigt serviceminded!
/H