Då får vi hoppas på den nya verkstan
Kan ju också hoppas att Bike kanske tar sig en funderare och ser över
sina rutiner så att dom i alla lägen levererar kanonservice vilket ger mer
jobb, på nya hojar borde det ju inte vara något snack annat än att omgående
få ut hojen på vägen igen.
Att inte bjuda på montering av slipon, TS betalade ju gladeligen för sliponet
och hojen men tyckte att han kunde få monteringen på köpet, han ville inte
ha sliponet gratis.
Vad hade Bike tjänat på det?
Dom hade inte fått en negativ tråd på sporthoj, även om många nu tycker
diverse otrevligheter gentemot TS så är det betydligt fler som i tysthet tänker:
"Bike känns lite svåra att ha göra med, får ta mig en funderare om jag ska
handla hoj där".
Dom kanske inte hade fått en positiv tråd ändå men garanterat hade ju TS
pratat mycket gott om Bike med vänner, bekanta och löst folk
som undrat
vart han köpt hojen etc.
Som jag skrev i mitt förra inlägg i början av tråden, tyvärr verkar det
som att hojbranchen många ggr glömmer bort det här med vad kundservice
egentligen innebär och vad det kan ge för positiva effekter.
Kan räkna upp en del egna sämre erfarenheter från blandade butiker: säljare
som står ett par meter ifrån och diskuterar helgens bravader när man står och
diskuterar med frugan vilken hoj hon vill ha, strunta att svara i telefon i 10 minuter
på reservdelsdisken trots att det är tomt med folk i disken, säga rent ut att man
inte har tid att hjälpa till för man slutar snart osv osv.