Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Sedan tycker ja nog många av er andra har en sämre ton än va ja har genom tråden, men de e kuben smaksak :)

Ju mer du skriver desto tydligare blir det. Du ställer dig till tvärs med alla som inte tycker som du. Alla är otrevliga och har fel så länge som man inte står på din sida, det är uppenbart. Förstår Bike.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Börjar det inte bli dags att stänga tråden? Trådstartaren har fått fram sin poäng och stämningen går bara utför...

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Shit vad den här tråden eskalerat :hihi Är det ingen mer än jag som jobbar på dagarna?! :lol

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
På tal om trovärdighet och regdatum, en user som tidigt i tråden gick i tungt försvar av nasaren har lika sent regdatum... Skall dennes trovärdighet också ifrågasättas i så fall?

Självklart ska han gå tillbaka till ÅF med problemet.

Och ÅF har ju givetvis ansvar över att ta emot hojen, felsöka och åtgärda... men vad jag kan läsa har dom ju gjort det.

Vad jag inte kan förstå är vad det hjälper att gnälla på en ÅF hör på nätet? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilken av alla olika anledningar till missnöjdhet som han uppger då det hela tiden ändras.. först va de ju för att det tog tid, sen för att det tog tid trots att det "bara" va soppafilter, sen va det för att han inte fick lånehoj dag 1, sen var det för att han inte fick kompensation osv osv... verkar som att det allra viktigaste i denna tråden var att få fram att denna kunden inte är kung och tyvärr får vänta på sin tur som alla andra som köpt hojar för en kvarts miljon... eller 50.000kr .. eller 100.000kr eller vad man nu gett...

Om ÅF nu betett sig illa så lär det ju inte hjälpa o bete sig illa tillbaka. Frågan är bara när dom skulle ha gjort det då enligt kunden inte hade kontakt från dag 1 till vecka 2. O sen från vecka 2 till att hojen var klar....

Ne, mycke bs som oftast är lätt o skriva på nätet, tror som ovan att sanningen från båda sidor inte riktigt kommit fram...

Detta är bara en tråd för o försöka få ÅF att bli rädda o krypa till kunden o erbjuda något.. lågt enligt mig....

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Börjar det inte bli dags att stänga tråden? Trådstartaren har fått fram sin poäng och stämningen går bara utför...

Stängs tråden så vi alla förlorat här, ska vi inte kunna diskutera och tycka olika utan det blir tjafs? Det är därför forumen dör ut, tyck olika men respektera andras åsikter UTAN att bli personliga. Vad är detta?? :(

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Alltså med tanke på alla dessa spaltmeter med oräkneligt många inlägg från TS börjar jag undra om det inte är någon som trollar lite..

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Ni är fantastiska :p först är man inte trovärdig pga regdatum sedan är man troll för att man är aktiv.. hej och välkommen till sporthoj.com :)

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Ni är fantastiska :p först är man inte trovärdig pga regdatum sedan är man troll för att man är aktiv.. hej och välkommen till sporthoj.com :)

måste sticka in lite här. du har ju uppenbarligen reggat dig på sporthoj för att smutskasta eller utpressa ett företag inte för ditt intresse av sporthoj.com! eller? är du aktiv även i andra trådar? varför skulle du bli nöjd med bike om du fick nåt gratis? om dem har brustit i sin kontakt till dig så har dem väl det oavsett. förstår inte riktigt grejjen. varför ska dem ringa dig om inte hojjen är klar? vet du hur det fungerar vid garantiåtgärder hos en åf? det är ju inte åf som tillverkar hojjen det vet du va? därför vet jag inte varför dem ska kompensera dig. hoppas din nya stackars verkstad slipper några garantijobb med dig som kund

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
De e bara komma in slangklämman :) om du läser hela tråden så får du svar på alla dina påståenden om utpressning och annat ;) jag är ny så har inte hunnit mycket men några andra.. Den verkstan jag går till blir nog kanon nöjd, dom kommer ju tjäna pengar och det är väll bra! Och jag får förhoppningsvis den service jag anser är rimlig! :)

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
De e bara komma in slangklämman :) om du läser hela tråden så får du svar på alla dina påståenden om utpressning och annat ;) jag är ny så har inte hunnit mycket men några andra.. Den verkstan jag går till blir nog kanon nöjd, dom kommer ju tjäna pengar och det är väll bra! Och jag får förhoppningsvis den service jag anser är rimlig! :)

ja och får du inte det ska du ha betalt annars blir det en ny tråd på sporthoj

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
lek med tanken att bike hade tagit in din hoj, du direkt fått en ktm 1290 som lånehoj dem ringt dig dagligen för att uppdatera läget och när du hämtat din fixade hoj fått en service el dyl hade du då reggat dig på sporthoj för att dela med dig av det och rekommenderat bike för alla sporthojjare här?

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Kör ni på med era angrepp :) Jag står för tråden och vet att jag kommer garanterat få det kanon. Hoppas bara inte jag blir polisanmäld för "utpressning". Jag vill ju gärna åka hoj och inte sitta inne ;)

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Då får vi hoppas på den nya verkstan :Bugar

Kan ju också hoppas att Bike kanske tar sig en funderare och ser över
sina rutiner så att dom i alla lägen levererar kanonservice vilket ger mer
jobb, på nya hojar borde det ju inte vara något snack annat än att omgående
få ut hojen på vägen igen.

Att inte bjuda på montering av slipon, TS betalade ju gladeligen för sliponet
och hojen men tyckte att han kunde få monteringen på köpet, han ville inte
ha sliponet gratis.

Vad hade Bike tjänat på det?

Dom hade inte fått en negativ tråd på sporthoj, även om många nu tycker
diverse otrevligheter gentemot TS så är det betydligt fler som i tysthet tänker:
"Bike känns lite svåra att ha göra med, får ta mig en funderare om jag ska
handla hoj där".

Dom kanske inte hade fått en positiv tråd ändå men garanterat hade ju TS
pratat mycket gott om Bike med vänner, bekanta och löst folk :) som undrat
vart han köpt hojen etc.

Som jag skrev i mitt förra inlägg i början av tråden, tyvärr verkar det
som att hojbranchen många ggr glömmer bort det här med vad kundservice
egentligen innebär och vad det kan ge för positiva effekter.

Kan räkna upp en del egna sämre erfarenheter från blandade butiker: säljare
som står ett par meter ifrån och diskuterar helgens bravader när man står och
diskuterar med frugan vilken hoj hon vill ha, strunta att svara i telefon i 10 minuter
på reservdelsdisken trots att det är tomt med folk i disken, säga rent ut att man
inte har tid att hjälpa till för man slutar snart osv osv.

Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
cleaner. då kan jag varmt rekommendera yamahacenter i haninge. bästa stället jag varit på. personligen har jag inga dåliga erfarenheter av någon mc butik och då har jag handlat nya hojjar av ava, mc varuhuset och yamaha center. om du ska ha någon del el dyl rekommenderar jag att inte komma in 1 minut innan stängning för killen eller tjejen bakom disken kanske också behöver hämta barn på dagis, åka och storhandla mm mm precis som alla andra! Hur gör du själv på ditt jobb för att få ihop vardagsbestyren?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...