Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild? :crash:)

Har inga som helst motargument mot den tesen :p

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild? :crash:)

MJ_, köp mitt oanvända Hyosung K&N filter som jag har liggande, du är kanske mitt sista hopp:crash

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
MJ_ skrev:
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?

"Hyosung, horny hotties"
Konstig att man inte sett den reklamen ännu...

Ämnet, typ:

Det som har hänt har hänt. Vad det nu egentligen är som har hänt.

@ TS
Visst är det surt att Bike kunde koppla grepp på dig, och näst intill neutralisera hela historien med att säga att du varit en otrevlig jävel?
Ditt case tappar några pinnhål på det viset, även om jag fullt ut förstår din frustration över en ny hoj som krånglar och därtill avigt bemötande från firman.

Får man komma med ett tips till er alla för att kanske slippa hamna i en liknade sits?

Själv har jag (numer...) hyfsat lång stubin. Jag har sett det mesta, och det tar tid innan jag blir förbannad på allvar.
...men då jäääävlar!!!

Inkompetens, oengagerat bemötande och allmän tafflighet triggar mig mer än vad som är nyttigt för att bibehålla långsiktiga relationer, och jag kan bli riktigt jävla otrevlig - rent verbalt, alltså.
Jag vet om det, och jag tar mig förbi problemet genom att kommunicera skriftligt med den verkstad jag anlitar.

Jag bokar tid per mail, skriver vad som skall göras och vad som INTE skall göras - och sedan rullar det vidare på det viset. Skulle något gå skevt så skriver jag det i samma mail, är det något jag inte i är nöjd med så ligger det också med - tidstämplat och lätt att följa upp i efterhand.

Tre fördelar:

* Jag upplever att jag ofta möts av större respekt av kundmottagaren
(OH FUCK! En sådan jobbig jävel, här gäller det att passa sig)

* Det är svårare att skämma ut sig själv. Ord som skall sättas på pränt väger man automatiskt mer noggrant än det som yttras i hastigt mod under en eskalerande diskussion. Även om man skriver i affekt är så har man ändå möjligheten att vänta en kvart med att klicka "send".

* Det är - när något ändå går snett, otroligt enkelt att göra ett paket av korrespondensen, så är allting klappat och klart: vem som sagt vad, när det är sagt eller lovat, vem som har haft initiativet i ärendet - och vem som har tabbat sig.

Vem skall ha paketet? Tja, i första hand nästa steg i kedjan: platschef / VD för det företag man hamnat i kläm med. Kommer man inte till rätta med det man tycker är fel där så har man ett bra case att dra vidare om man känner för det, och tror man kan åstadkomma något på så vis.

Eller också skiter man i det. Fritt val. Det finns alltid en punkt när det är dags att släppa och gå vidare. Jag upplever att det funkar bättre att kommunicera i skrift med (bil)verkstäder, lackfirmor och andra vardagsgrejer. Lämnar ytterst sällan bort något MC-jobb, men ser ingen anledning att det skulle funka annorlunda.

Mina tankar

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP
Vart tycker du man ska vända sej om man vill få ut till folk att ett företag är dåligt? Ska man leta upp deras adresser och knacka dörr? Eller ska man bara sitta snällt, känna sej dåligt behandlad och inte få ut det till andra? Detsamma gäller givetvis om man upplever något som är bra. Tyvärr är det ju så att man oftast inte säger något om det är bra utan bara när det är dåligt.

Du får bestämma helt själv vart du vill vända dig, men samtidigt får du vara bered på att få kommentarer från medlemmar som inte tycker som du.
Att du kliver in i ett forum och skriver negativa saker skapar tyvärr inte fördelar för dig, då ingen vet vem du är, vad ditt egentliga mål med att vara med i forumet är så tar iallafall jag dig med en nypa salt.
Meningen är inte att vara fientlig mot dig som ny här och har du uppfatta mig som det så ber jag om ursäkt.
Trovärdighet är något som byggs upp eller tror du själv på vad främlingar säger till dig, eller det du läser i blaskan.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
"Hyosung, horny hotties"
Konstig att man inte sett den reklamen ännu...

Ämnet, typ:

Det som har hänt har hänt. Vad det nu egentligen är som har hänt.

@ TS
Visst är det surt att Bike kunde koppla grepp på dig, och näst intill neutralisera hela historien med att säga att du varit en otrevlig jävel?
Ditt case tappar några pinnhål på det viset, även om jag fullt ut förstår din frustration över en ny hoj som krånglar och därtill avigt bemötande från firman.

Får man komma med ett tips till er alla för att kanske slippa hamna i en liknade sits?

Själv har jag (numer...) hyfsat lång stubin. Jag har sett det mesta, och det tar tid innan jag blir förbannad på allvar.
...men då jäääävlar!!!

Inkompetens, oengagerat bemötande och allmän tafflighet triggar mig mer än vad som är nyttigt för att bibehålla långsiktiga relationer, och jag kan bli riktigt jävla otrevlig - rent verbalt, alltså.
Jag vet om det, och jag tar mig förbi problemet genom att kommunicera skriftligt med den verkstad jag anlitar.

Jag bokar tid per mail, skriver vad som skall göras och vad som INTE skall göras - och sedan rullar det vidare på det viset. Skulle något gå skevt så skriver jag det i samma mail, är det något jag inte i är nöjd med så ligger det också med - tidstämplat och lätt att följa upp i efterhand.

Tre fördelar:

* Jag upplever att jag ofta möts av större respekt av kundmottagaren
(OH FUCK! En sådan jobbig jävel, här gäller det att passa sig)

* Det är svårare att skämma ut sig själv. Ord som skall sättas på pränt väger man automatiskt mer noggrant än det som yttras i hastigt mod under en eskalerande diskussion. Även om man skriver i affekt är så har man ändå möjligheten att vänta en kvart med att klicka "send".

* Det är - när något ändå går snett, otroligt enkelt att göra ett paket av korrespondensen, så är allting klappat och klart: vem som sagt vad, när det är sagt eller lovat, vem som har haft initiativet i ärendet - och vem som har tabbat sig.

Vem skall ha paketet? Tja, i första hand nästa steg i kedjan: platschef / VD för det företag man hamnat i kläm med. Kommer man inte till rätta med det man tycker är fel där så har man ett bra case att dra vidare om man känner för det, och tror man kan åstadkomma något på så vis.

Eller också skiter man i det. Fritt val. Det finns alltid en punkt när det är dags att släppa och gå vidare. Jag upplever att det funkar bättre att kommunicera i skrift med (bil)verkstäder, lackfirmor och andra vardagsgrejer. Lämnar ytterst sällan bort något MC-jobb, men ser ingen anledning att det skulle funka annorlunda.

Mina tankar

Det enda Bike tar upp i sitt motargument är den dagen jag hämtar ut hojen. Det står inget om jag var trevlig när den lämnades in, eller att jag kom in och resonerade lugnt och sansat efter 2v. Bara att jag kom in och gapade vid sista mötet när jag hämtade den. Men då vart skadan redan gjord. Men som sagt, man tar bara upp det dåliga och inte de bra, även från deras sida pinpointar man det dåliga. Mitt argument i det hela här är att, och har hela tiden varit, om du lägger ut en kvartsmiljon på så kort tid och visar att du är villig att spendera mer pengar och bygga upp ett trevligt "förhållande" förtjänar man att dom ringer tillbaka när dom lovar och sköter iaf den lilla biten. Jag tycker även att man förtjänar mer än ett soppafilter på 4v på en hoj som slutar fungera efter lika lång tids ägande. Och det jag vill få ut av tråden är att om du är en person som känner samma sak bör du inte gå och köpa din motorcykel hos Bike för där får du inte den servicen även om du är trevlig (till att börja med), eller om du köper fabriksnytt, eller om du köper svindyra tillbehör osv. Dom vill ha dej som kund men dom vill inte göra något för att behålla dej och bygga upp ett fint förtroende.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
"Jag har inte någon accordlön, och har inte betalt för att ta skit. Så jag tappar ingenting på att hjälpa den trevliga kunden istället när där står 20 pers på plan och en skriker & gapar."

Nej, men du tappar i form av att de 20 andra kunderna hör "skiten" som kunden kanske sprider om er som företag - och då kanske du själv inser att några av dem kommer snacka med kompisar och andra om hur du/ni bemöter kunder. Låt vara att kunden är arg/ledsen/förbannad/ dryg...
Det sägs att 1 dålig kundrelation kommer att kräva 15 goda kundrelationer för att återkomma till 0-nivån, så att säga.
Det är alltid företaget som förlorar på att inte vara kundservicevänliga.
Tänk på det.

/H
Företaget ja, inte jag...

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Men som sagt, man tar bara upp det dåliga och inte de bra, även från deras sida pinpointar man det dåliga.

Du anar inte hur väl jag förstår dig, säsongen är för kort för att stå på verkstad - speciellt med ny hoj och i synnerhet för ett absolut skitfel. Själv hade jag inte haft några problem alls att go all Postal i ett liknande läge för typ 10 eller 20 år sedan.

...det är därför jag kommer med ett tips som kanske, kanske kan få dig eller någon annan att slippa hamna i samma sits igen. Det är framtiden man kan påverka, inte historien.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Du får bestämma helt själv vart du vill vända dig, men samtidigt får du vara bered på att få kommentarer från medlemmar som inte tycker som du.
Att du kliver in i ett forum och skriver negativa saker skapar tyvärr inte fördelar för dig, då ingen vet vem du är, vad ditt egentliga mål med att vara med i forumet är så tar iallafall jag dig med en nypa salt.
Meningen är inte att vara fientlig mot dig som ny här och har du uppfatta mig som det så ber jag om ursäkt.
Trovärdighet är något som byggs upp eller tror du själv på vad främlingar säger till dig, eller det du läser i blaskan.

Ja mothuggen är inte konstigt, ni tycker vad ni vill :) men jag förstår inte varför jag måste prata kaffe med dej innan min upplevelse av Bike blir trovärdig? Om du råkar ut för precis samma sak och skriver de här, och jag reggar mej för att säga att jag inte upplever en viss firma som dej. Blir min kommentar om att dom är bra mindre trovärdig då med? Bara för att du varit medlem på ett forum längre så är det du säger mer sant, det låter inte rimligt. Det låter inte rimligt att jag inte är trovärdig bara för att min första tråd är negativ och inte positiv. Det låter heller inte rimligt att jag är mindre trovärdig bara för vi inte suttit och pratat om kaffe innan. Jag förstår om du tagit mej med en nypa salt om jag kom in och sa att Ryssland kommer bomba oss imon, men detta är något annat :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Förstår fortfarande inte vad regdatum har med trovärdighet att göra :) bara för att ni inte blivit dåligt behandlade betyder det inte att jag inte blivit det? Och att skapa tråden för ekonomisk vinning? Jag menar, Bike skiter i mej och denna tråd och jag skiter numera i Bike. Jag kommer aldrig få något av dom, och har aldrig fått något innan heller för den delen. Och det är precis det jag vill få fram, Bike skiter i dej. De enda dom bryr sej om är sitt åtagande som återförsäljare till KTM och där ingår garantiärenden men dom skiter totalt i dej som kund.

Mitt största problem med den här tråden är att jag inte riktigt förstår graden av din upprördhet. Jag kan såklart förstå att du är besviken att hojen slutade fungera efter så kort tid, och jag hade förmodligen känt likadant i det läget. Jag vet dock inte om jag håller med om att du har rätt till extra goodwill från Bike, och jag är ännu mer säker på att det inte är befogat att bli så upprörd när nämnda goodwill uteblir. Det är alltid trevligt med extra gratis bjudsaker, men det är absolut inget man ska räkna med som standard.

Utöver detta kvarstår problemet att de inte hörde av sig till dig så ofta som de sagt och du förväntat dig, men det ser jag heller inte som en anledning till att bli överdrivet upprörd över. Irriterande såklart, men du hade nog mått mycket bättre om du bara accepterade att skit händer.
De svarade ju uppenbarligen åtminstone när du ringde och det är, tyvärr, mer än vad många andra handlare och verkstäder klarar av nu för tiden.

Vi är väl alla olika antar jag och jag hade, som sagt, säkert också varit besviken om jag var i dina skor. Men att starta en tråd och fördöma hela företaget ligger rätt långt ifrån hur mycket jag orkat bry mig.

Nu är det ju så att Bike endast påpekat att de känt sig kränkta av TS pga av att han inte varit tillräckligt artig och Bike har inte på något sätt dementerat händelseförloppet beträffande när var och hur felen åtgärdats så varför ska vi misstro TS angående detta?

Det är väl ganska tydligt att felen inte åtgärdats snabbt nog och sedan har personkemin skurit sig.

Anledningen till att Bike inte dementerad händelseförloppet är väl kanske för att de, precis som jag, inte riktigt anser att felen kunde åtgärdats snabbare. De hade uppenbarligen kunnat vara bättre på kommunikationen, men jag hade troligen låtit det passera utan vidare omsvep om det var jag som var drabbad.

----------
Jag vill vara tydlig med att jag personligen inte har några som helst erfarenheter av varken Bike eller TS, så jag anser mig vara hyfsat opartisk i frågan.

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp
Och du tycker alltså att Hyosung gör helvilda hojar och KTM gör tråkiga hojar?
Det var ironi min vän, vad som upplevs som roligt respektive tråkigt är högst personligt. Jag är övertygad KTM är fina att köra och jag vet att jag tycker Hyos 650 går utmärkt. Inte samma bett i bromsar etc. då det är olika prisklasser på hojarna. Men räcker åt mig. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Varför få ett nej av en kossa, när man kan bli nobbad av en riktig pangbrud? :7peta

Eh, osäker på hur jag tillämpar det på motorcyklar. :va

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Jaha, och här är näste pojk som är kränkt.

Inte det minsta kränkt. Verkar dock som om du är det med tanke på att du kallar mig pojk bara för att jag lägger fram fakta.

Fast den där tråden innehåller inga fakta, bara lösa rykten från någon som inte vill berätta varifrån personen fått informationen. (nyreggad användare för den tråden också om man nu ska lägga nåt värde i det).

Så tyvärr ger det inget svar i den frågan.

Kallar det fakta ner det blev som han/hon skrev och detta innan någon annan tydligen visste om det.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Mitt största problem med den här tråden är att jag inte riktigt förstår graden av din upprördhet.

De är ju inte direkt så jag inte kan sova på nätterna, jag vet att det finns andra som hjälper mej med hojen så det är ingen fara så. Det är inte riktigt meningen här att få fram min upprördhet heller, meningen är att varna andra som anser sej förtjäna lite service efter nyköp och så mycket pengar att inte gå till Bike för det är inte rätt ställe isåfall. Och det är igentligen inte att jag vill ha saker gratis, jag hade velat att dom visade lite goodwill genom att göra något. Som jag sagt tidigare, de hade kanske räckt om dom sa "helvete, vi har inte fullföljt vad vi lovat (kontakt osv) och ber om ursäkt för detta, sedan har de tagit lite tid att få bytt ditt soppa filter men det har vi inte kunnat påverka pga KTM (om så nu är fallet att det tog tid från deras sida?). Men fan, vi ordnar servisen innan du hämtar ut hojen och vi bjuder på oljan i samband med servise (eller mer)". Då hade dom visat lite goodwill, lite engagemang, lite vilja och omtanke för att den inte gick längre än va den gjorde. Det tycker jag inte är mer än rätt. Sen är det dåligt att inte KTM som märke går in och skyndar på och gör sitt, men det lilla kunde Bike ha gjort tycker jag. När sådana små enkla åtgärder uteblir och man inte visar minsta lilla glöd utan bara åtgärdar ett problem och spottar ut den igen utan omtanke för kunden så är dom inte värda kunder. De är trots allt vi som ser till att dom har något att göra på dagarna och vill man inte värna om det på något sätt då kanske man inte ska hålla på me de på dagarna heller?

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
De är ju inte direkt så jag inte kan sova på nätterna...

Uppenbarligen är det ett problem för dig eftersom du inte kan släppa det. Du fortsätter ju skriva dina långa inlägg om hur dåligt Bike har skött ärendet trots att så inte är fallet. Det enda Bike har varit dålig med är kommunikationen. Kanske dags att släppa detta nu och gå vidare?

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Uppenbarligen är det ett problem för dig eftersom du inte kan släppa det. Du fortsätter ju skriva dina långa inlägg om hur dåligt Bike har skött ärendet trots att så inte är fallet. Det enda Bike har varit dålig med är kommunikationen. Kanske dags att släppa detta nu och gå vidare?

Du tycker kanske inte dom har gjort fel, men jag tycker dom är värdelösa när det kommer till att ta hand om sina kunder och motorcyklar för den delen :p Självklart fortsätter jag skriva här sålänge ni andra skriver här. Eller tycker du jag ska dra ner byxorna och låta er som varit medlemmar länge, och som tydligen vet så sjukt mycket mer på grund av just det, fingra lite på ringen? :) Jag står för att man inte bör åka till Bike om man vill ha lite service i ryggen

Opus Dei

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2017
Hoj
Husqvarna 701 SM -17
Du tycker kanske inte dom har gjort fel, men jag tycker dom är värdelösa när det kommer till att ta hand om sina kunder och motorcyklar för den delen :p Självklart fortsätter jag skriva här sålänge ni andra skriver här. Eller tycker du jag ska dra ner byxorna och låta er som varit medlemmar länge, och som tydligen vet så sjukt mycket mer på grund av just det, fingra lite på ringen? :) Jag står för att man inte bör åka till Bike om man vill ha lite service i ryggen

Du har fått hojen reparerad inom skälig tid och du har blivit erbjuden en lånehoj trots att du har en 690 Duke. Vad mer förväntar du dig? Kompensation för att man inte var helt hundra i sin kommunikation med dig? Kompensation för att en ny hoj gick sönder, vilket inte är Bikes fel? Kompensation för att du uppenbarligen var otrevlig mot personalen?

Det jag svarade på ovan gällde "De är ju inte direkt så jag inte kan sova på nätterna..." vilket jag tror att du har för varför annars fortsätt skriva sida upp och sida ner om något som redan är över? Om du inte vill ha med Bike att göra är det fritt fram att låta bli men att upprepa sig på ett forum dag ut och dag in säger mig att jag är benägen att tro på Bike i detta fallet, speciellt när det gäller ditt humör och attityd. Du kan ju uppenbarligen inte släppa något som ligger bakom dig och gå vidare.

Du har ju även startat samma tråd på Hojen.nu.

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
Jag har ingen 690 Duke, jag har haft en 690. Hade jag haft 2 hojar hade jag varit en glad man ;P sedan tycker ja nog många av er andra har en sämre ton än va ja har genom tråden, men de e kuben smaksak :)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...