Men är en Hyosung lika kittlande som KTM?
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
Men är en Hyosung lika kittlande som KTM?
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
MJ_ skrev:Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
Vart tycker du man ska vända sej om man vill få ut till folk att ett företag är dåligt? Ska man leta upp deras adresser och knacka dörr? Eller ska man bara sitta snällt, känna sej dåligt behandlad och inte få ut det till andra? Detsamma gäller givetvis om man upplever något som är bra. Tyvärr är det ju så att man oftast inte säger något om det är bra utan bara när det är dåligt.
"Hyosung, horny hotties"
Konstig att man inte sett den reklamen ännu...
Ämnet, typ:
Det som har hänt har hänt. Vad det nu egentligen är som har hänt.
@ TS
Visst är det surt att Bike kunde koppla grepp på dig, och näst intill neutralisera hela historien med att säga att du varit en otrevlig jävel?
Ditt case tappar några pinnhål på det viset, även om jag fullt ut förstår din frustration över en ny hoj som krånglar och därtill avigt bemötande från firman.
Får man komma med ett tips till er alla för att kanske slippa hamna i en liknade sits?
Själv har jag (numer...) hyfsat lång stubin. Jag har sett det mesta, och det tar tid innan jag blir förbannad på allvar.
...men då jäääävlar!!!
Inkompetens, oengagerat bemötande och allmän tafflighet triggar mig mer än vad som är nyttigt för att bibehålla långsiktiga relationer, och jag kan bli riktigt jävla otrevlig - rent verbalt, alltså.
Jag vet om det, och jag tar mig förbi problemet genom att kommunicera skriftligt med den verkstad jag anlitar.
Jag bokar tid per mail, skriver vad som skall göras och vad som INTE skall göras - och sedan rullar det vidare på det viset. Skulle något gå skevt så skriver jag det i samma mail, är det något jag inte i är nöjd med så ligger det också med - tidstämplat och lätt att följa upp i efterhand.
Tre fördelar:
* Jag upplever att jag ofta möts av större respekt av kundmottagaren
(OH FUCK! En sådan jobbig jävel, här gäller det att passa sig)
* Det är svårare att skämma ut sig själv. Ord som skall sättas på pränt väger man automatiskt mer noggrant än det som yttras i hastigt mod under en eskalerande diskussion. Även om man skriver i affekt är så har man ändå möjligheten att vänta en kvart med att klicka "send".
* Det är - när något ändå går snett, otroligt enkelt att göra ett paket av korrespondensen, så är allting klappat och klart: vem som sagt vad, när det är sagt eller lovat, vem som har haft initiativet i ärendet - och vem som har tabbat sig.
Vem skall ha paketet? Tja, i första hand nästa steg i kedjan: platschef / VD för det företag man hamnat i kläm med. Kommer man inte till rätta med det man tycker är fel där så har man ett bra case att dra vidare om man känner för det, och tror man kan åstadkomma något på så vis.
Eller också skiter man i det. Fritt val. Det finns alltid en punkt när det är dags att släppa och gå vidare. Jag upplever att det funkar bättre att kommunicera i skrift med (bil)verkstäder, lackfirmor och andra vardagsgrejer. Lämnar ytterst sällan bort något MC-jobb, men ser ingen anledning att det skulle funka annorlunda.
Mina tankar
Företaget ja, inte jag..."Jag har inte någon accordlön, och har inte betalt för att ta skit. Så jag tappar ingenting på att hjälpa den trevliga kunden istället när där står 20 pers på plan och en skriker & gapar."
Nej, men du tappar i form av att de 20 andra kunderna hör "skiten" som kunden kanske sprider om er som företag - och då kanske du själv inser att några av dem kommer snacka med kompisar och andra om hur du/ni bemöter kunder. Låt vara att kunden är arg/ledsen/förbannad/ dryg...
Det sägs att 1 dålig kundrelation kommer att kräva 15 goda kundrelationer för att återkomma till 0-nivån, så att säga.
Det är alltid företaget som förlorar på att inte vara kundservicevänliga.
Tänk på det.
/H
Men som sagt, man tar bara upp det dåliga och inte de bra, även från deras sida pinpointar man det dåliga.
Du får bestämma helt själv vart du vill vända dig, men samtidigt får du vara bered på att få kommentarer från medlemmar som inte tycker som du.
Att du kliver in i ett forum och skriver negativa saker skapar tyvärr inte fördelar för dig, då ingen vet vem du är, vad ditt egentliga mål med att vara med i forumet är så tar iallafall jag dig med en nypa salt.
Meningen är inte att vara fientlig mot dig som ny här och har du uppfatta mig som det så ber jag om ursäkt.
Trovärdighet är något som byggs upp eller tror du själv på vad främlingar säger till dig, eller det du läser i blaskan.
Förstår fortfarande inte vad regdatum har med trovärdighet att göra bara för att ni inte blivit dåligt behandlade betyder det inte att jag inte blivit det? Och att skapa tråden för ekonomisk vinning? Jag menar, Bike skiter i mej och denna tråd och jag skiter numera i Bike. Jag kommer aldrig få något av dom, och har aldrig fått något innan heller för den delen. Och det är precis det jag vill få fram, Bike skiter i dej. De enda dom bryr sej om är sitt åtagande som återförsäljare till KTM och där ingår garantiärenden men dom skiter totalt i dej som kund.
Nu är det ju så att Bike endast påpekat att de känt sig kränkta av TS pga av att han inte varit tillräckligt artig och Bike har inte på något sätt dementerat händelseförloppet beträffande när var och hur felen åtgärdats så varför ska vi misstro TS angående detta?
Det är väl ganska tydligt att felen inte åtgärdats snabbt nog och sedan har personkemin skurit sig.
Det var ironi min vän, vad som upplevs som roligt respektive tråkigt är högst personligt. Jag är övertygad KTM är fina att köra och jag vet att jag tycker Hyos 650 går utmärkt. Inte samma bett i bromsar etc. då det är olika prisklasser på hojarna. Men räcker åt mig.Och du tycker alltså att Hyosung gör helvilda hojar och KTM gör tråkiga hojar?
Tillräckligt, varför sukta efter finaste bruden som är pryd när man kan få hennes lite mindre attraktiva polare som är helvild?
Jaha, och här är näste pojk som är kränkt.
Fast den där tråden innehåller inga fakta, bara lösa rykten från någon som inte vill berätta varifrån personen fått informationen. (nyreggad användare för den tråden också om man nu ska lägga nåt värde i det).
Så tyvärr ger det inget svar i den frågan.
Mitt största problem med den här tråden är att jag inte riktigt förstår graden av din upprördhet.
De är ju inte direkt så jag inte kan sova på nätterna...
Uppenbarligen är det ett problem för dig eftersom du inte kan släppa det. Du fortsätter ju skriva dina långa inlägg om hur dåligt Bike har skött ärendet trots att så inte är fallet. Det enda Bike har varit dålig med är kommunikationen. Kanske dags att släppa detta nu och gå vidare?
Du tycker kanske inte dom har gjort fel, men jag tycker dom är värdelösa när det kommer till att ta hand om sina kunder och motorcyklar för den delen Självklart fortsätter jag skriva här sålänge ni andra skriver här. Eller tycker du jag ska dra ner byxorna och låta er som varit medlemmar länge, och som tydligen vet så sjukt mycket mer på grund av just det, fingra lite på ringen? Jag står för att man inte bör åka till Bike om man vill ha lite service i ryggen
Du kan få 200kr.MJ_, köp mitt oanvända Hyosung K&N filter som jag har liggande, du är kanske mitt sista hopp
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |