om du ska ha någon del el dyl rekommenderar jag att inte komma in 1 minut innan stängning för killen eller tjejen bakom disken kanske också behöver hämta barn på dagis, åka och storhandla mm mm precis som alla andra! Hur gör du själv på ditt jobb för att få ihop vardagsbestyren?
Sällan varit in en minut innan stängning för att handla nåt,
mycket väl medveten om jobbet det är att stänga en butik.
Personen som inte kunde hjälpa till var kvar i ca 30 minuter mestadels
sittande med en kaffekopp i handen, det tog personen som väl hjälpte
till efter 20 minuter ca 3 minuter att lösa mitt problem vilket jag
meddelade den första personen (ta fram rätt storlek på hjälm).
Tyvärr visade det sig att rätt storlek för resten av huvudet
gjorde att munnen tog i framtill så det blev ändå
inget köp den dagen.
Nu är detta bara
ett exempel på när servicenivån är lite off.
Finns såklart exempel på hög servicenivå också.
Som när personal på MC-Boden erbjöd sig att vara kvar 45 minuter efter
stängning en lördag för att jag skulle kunna åka hoj på söndagen.
Efter att ha jagat batteri från märsta via sollentuna till två ställen
i uppsala, kommer på att justja mc-boden kanske kan ha, ringer
dom på väg hem till märsta igen., "kom till kungsholmen jag väntar,
är dörren låst, banka på den".
Efter kurs i batteripåfyllning och hur jag bör ladda det och
erbjudande om att komma in med hojen så att dom kan mäta
upp den så att den inte sabbar batteriet så åker
jag hem nöjd och glad och kunde köra hoj på söndagen.
Jag har inte skrivit ett inlägg på Sporthoj om hur tacksam jag var men
några bekanta har köpt lite diverse grejer på mc-boden efter att dom hörde min
erfarenhet.
Jag har inte heller skrivit något negativt inlägg om dom andra tre
butikerna men dom som handlade hade först tänkt att handla på en av dom..
Jadu, hur jag gör på mitt jobb, ser till att kunden är nöjd, alltid
- - - Updated - - -
Tror jag inte
Vill höra mer av nationalskalden.