Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Mister

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2010
Hoj
SV 1000S + F650GS + R1200R + Batbike
personligen har jag inga dåliga erfarenheter av någon mc butik ..

Personligen så har jag många. Och jag är inte ensam om det har jag märkt i tråden. :) Finanskrisen städade bort en del men nu rullar hjulen för fullt igen. De handlare som är bättre än genomsnittet är de som kommer alltid klara sig. Det finns riktigt bra mc butiker också. :)

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Personligen så har jag många. Och jag är inte ensam om det har jag märkt i tråden. :) Finanskrisen städade bort en del men nu rullar hjulen för fullt igen. De handlare som är bättre än genomsnittet är de som kommer alltid klara sig. Det finns riktigt bra mc butiker också. :)

när vi ändå är igång kan du väl nämna några exempel på vad som gjort dig missnöjd.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
när vi ändå är igång kan du väl nämna några exempel på vad som gjort dig missnöjd.

Jag har varit med om att en hojhandlare i sthlm skrev över fel hoj på mig vid köp, sedan tog det någon vecka innan det blev rätt hoj, därpå så tog det ett par veckor innan ming amla hoj som jag lämnat i inbyte skrevs över på dem.
En annan hojhandlare i sthlm lämnade ut en hoj efter service med dubbla mängden olja i motorn, samt en lös hjulbult genom bakhjulet.
När jag tänkte köpa min andra hoj efter att min första ninja blev stulen så var det bara honda i södertälje som ville låta mig provköra något alls när jag shoppade runt efter hojar av de ställen jag besökte i sthlmstrakten. Jag köpte en hoj i Jönköping istället. Mycket trevligare säljare, med bra service.

Jag säger inte vilka de två förstnämnda var, eftersom att det kan strula till sig för vem som helst, och de försökte iaf fixa till besvären... Men... Ja... Det ger ju lite tveksamt intryck.

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Så är det när folk utan kunskap inom mekatronik skall skruva på en komplicerad övermotoriserad tvåhjuling!

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Livsfarlig firma !! :O Jönköping är bra skit, uppväxt strax utanför :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En annan lämnade ut en hoj efter service med dubbla mängden olja i motorn.

Hur märker man detta, dubbel mängd olja ?
Vilken hoj, vilken modell.
För det var väl inte så enkelt att du sedvanligt kollade oljesynglaset och såg det var överfullt när du hämtade hojen ?

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
Jag har varit med om att en hojhandlare i sthlm skrev över fel hoj på mig vid köp, sedan tog det någon vecka innan det blev rätt hoj, därpå så tog det ett par veckor innan ming amla hoj som jag lämnat i inbyte skrevs över på dem.
En annan hojhandlare i sthlm lämnade ut en hoj efter service med dubbla mängden olja i motorn, samt en lös hjulbult genom bakhjulet.
När jag tänkte köpa min andra hoj efter att min första ninja blev stulen så var det bara honda i södertälje som ville låta mig provköra något alls när jag shoppade runt efter hojar av de ställen jag besökte i sthlmstrakten. Jag köpte en hoj i Jönköping istället. Mycket trevligare säljare, med bra service.

Jag säger inte vilka de två förstnämnda var, eftersom att det kan strula till sig för vem som helst, och de försökte iaf fixa till besvären... Men... Ja... Det ger ju lite tveksamt intryck.

oj jäklar. det där låter ju som riktiga klåpar meckar varit i farten. jobbar själv i bilbranchen och fick själv ett roligt klagomål från en kund häromdagen, vi hade gjort servicen medans hon väntade och för det fick vi 5 stjärnor i kundundersökningen, våra kundmottagare hade gjort ett kanon jobb med allt så 5 stjärnor där också. nu kommer det hemska som drog ner vårat betyg såpass att vi i ärendet blev nerdragna i en skamlista "det var dålig signal på wifi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur märker man detta, dubbel mängd olja ?
Vilken hoj, vilken modell.
För det var väl inte så enkelt att du sedvanligt kollade oljesynglaset och såg det var överfullt när du hämtade hojen ?

En GSX1250FA, och motorn tycktes gå lite tungt, och när oljenivån kollades så var det ingen övre nivå synlig i glaset så hojen fick åka in på en verkstad för en snabbkoll där de hällde ur oljan och konstaterade att hojen hade dubbel mängd olja mot va den skulle ha. :gnissla

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men är en Hyosung lika kittlande som KTM? ;)

Jag är glad att jag ökade min allmänbildning genom att googla Hyosung. Mitt tidigare antagande borde dock gå att applicera på båda dessa kittlande märken:

Bikern - "Fan vad det kliar på min pung...".
Doktorn - "Hoppsan, du har nog fått Hyosung...".

Bikern - "Fan vad det kliar på min lem...".
Doktorn - "Hoppsan, du har nog fått KTM...".

God natt.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag är glad att jag ökade min allmänbildning genom att googla Hyosung. Mitt tidigare antagande borde dock gå att applicera på båda dessa kittlande märken:

God natt.

Thomas, jag misstänker att du har glömt att ta din medicin...igen?:7peta:D

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nej, i dessa tider är det dubbel dos som gäller. In i dimman kliver en trött och blekfet fjädringsingenjör, ut kommer en nationalskald.

God natt på riktigt.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
om du ska ha någon del el dyl rekommenderar jag att inte komma in 1 minut innan stängning för killen eller tjejen bakom disken kanske också behöver hämta barn på dagis, åka och storhandla mm mm precis som alla andra! Hur gör du själv på ditt jobb för att få ihop vardagsbestyren?

Sällan varit in en minut innan stängning för att handla nåt,
mycket väl medveten om jobbet det är att stänga en butik.

Personen som inte kunde hjälpa till var kvar i ca 30 minuter mestadels
sittande med en kaffekopp i handen, det tog personen som väl hjälpte
till efter 20 minuter ca 3 minuter att lösa mitt problem vilket jag
meddelade den första personen (ta fram rätt storlek på hjälm).
Tyvärr visade det sig att rätt storlek för resten av huvudet
gjorde att munnen tog i framtill så det blev ändå
inget köp den dagen.

Nu är detta bara ett exempel på när servicenivån är lite off.

Finns såklart exempel på hög servicenivå också.
Som när personal på MC-Boden erbjöd sig att vara kvar 45 minuter efter
stängning en lördag för att jag skulle kunna åka hoj på söndagen.
Efter att ha jagat batteri från märsta via sollentuna till två ställen
i uppsala, kommer på att justja mc-boden kanske kan ha, ringer
dom på väg hem till märsta igen., "kom till kungsholmen jag väntar,
är dörren låst, banka på den".
Efter kurs i batteripåfyllning och hur jag bör ladda det och
erbjudande om att komma in med hojen så att dom kan mäta
upp den så att den inte sabbar batteriet så åker
jag hem nöjd och glad och kunde köra hoj på söndagen.

Jag har inte skrivit ett inlägg på Sporthoj om hur tacksam jag var men
några bekanta har köpt lite diverse grejer på mc-boden efter att dom hörde min
erfarenhet.

Jag har inte heller skrivit något negativt inlägg om dom andra tre
butikerna men dom som handlade hade först tänkt att handla på en av dom..

Jadu, hur jag gör på mitt jobb, ser till att kunden är nöjd, alltid :)

- - - Updated - - -

God natt på riktigt.

Tror jag inte :)
Vill höra mer av nationalskalden.

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yahama MT09-SP
oj jäklar. det där låter ju som riktiga klåpar meckar varit i farten. jobbar själv i bilbranchen och fick själv ett roligt klagomål från en kund häromdagen, vi hade gjort servicen medans hon väntade och för det fick vi 5 stjärnor i kundundersökningen, våra kundmottagare hade gjort ett kanon jobb med allt så 5 stjärnor där också. nu kommer det hemska som drog ner vårat betyg såpass att vi i ärendet blev nerdragna i en skamlista "det var dålig signal på wifi

Helt logiskt, jag skulle bli helt galen om jag först ska betala en massa pengar för service och sen åka på att använda mobildata, alltså hur tänkte ni där?? :tungan

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
För många att räkna upp

God natt.

Haha, fan det blev nästan en dikt. :):)

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Allt detta i maj när vädret varit fantastiskt och folk borde köra. Jag kan säga upp TV-abbonemanget i höst , jag får tillräckligt med dokusåpa här...

Jaså du gör så.....jag brukar faktiskt sätta på frun istället för under sommaren hinner jag inte alls med det:3freak Så under den tidsperioden laddar jag upp skiten till höst och vinter:) På våren vilar jag inför sommaren:hihi

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tänkte klippa in något jag skrev förra sommaren om behandlingen från min KTM handlare.
Sedan kan ju alla spekulera i om jag är SÅ mycket snällare än OP för att bli så kungligt behandlad. :)

mig skrev:
Sedan en liten varning.
På väg till Ö-vik med frun bakom stannade vi till i Ockelbo för lite korvpaus.
När jag kom ut hade pärlan pissat ur sig all kylarvätska.
Ringde Lingvalls verkstad och sedan försäkringsbolag (Svedea) för bärgning.
Jag hade en XL-försäkring så full service från Svedea som fixade allt.
Efter några minuter ringer en glad röst från bärgaren som frågar:
-"Var det här vattnet hade gått? Muahaha!".
Tog sedan 20 minuter så var vi på väg mot Lingvalls.
Verkstaden stänger kl 17 men killen jag pratat med stannade kvar tills vi kom vid strax i 18.
Han öppnade, fyllde på, blåste rent, testade, skickade ut mig för test och konstaterade att möjligen hade locket till kylarvätskan skakat upp lite. (EDIT:tog 30-40 minuter)
Nu funkade det iaf så bara att köra vidare.
När jag frågade vad han ville ha för kalaset så sa han att han iaf hade stängt så det var gratis.
Helt suverän service av Lingvalls!!!
De övriga 80 milan var problemfria och som vanligt underbara trots E4'a och full packning.
Vid övernattning på Södra Berget i Sundsvall tyckte tjejen i receptionen att jag skulle ställa pärlan berdvid en Lamborghini Murciélago.
Ska man stå bredvid en stödhjuling skall det väl vara en sån.

Det, kära läsare, är service! :Bugar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...