Bike Trollhättan!!!!!!!

Solhagaracing4

Vifferist
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
2001 Honda VFR800fi
1 st? ser 2 st sport ifs en -08.
Och om marknaden inte säger detta varför e försäljningspriserna på dessa 2 runt de du fick som förslag för din? Den ena hade ju t.o.m sänkt pris så de kan ju inte ligga så mkt högre i pris.
Det kan man ju räkna ut/anta att marknadspriset för dessa ligger runt det utifrån de exemplar man hittat.

Priset kan även hamna lägre då man inte vet om de säljs snabbt och lätt, hur stort ägaren har av att sälja eller hur många som vill köpa

Och bara för att man vet mer om en sak än en annan så kan denna ändå räkna ut priset på denna genom att jämföra med andra objekt.
Sen styr ju priset bl.a av efterfrågan och tillgång och efterfrågan kan ju vara låg eller att tillgången är för hög.

Har Sj redan fått skambud för diverse saker vid försäljning och byten. Händer i alla led med begagnat från typ 1500 i pris till 150 000 i pris.

Är inte bara handlare som styr att nyköpta saker sjunker i pris vid begagnatförsäljning.
Är ju köparna som tänker. -varför ska den begagnade kosta lika mkt som den nya. den är ju begagnad.

Samt när jag ev komma köpa nåt nytt så är det inte för att få bra betalt för den sen utan bara för att få känna på att ha något nytt.

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag vill inte betala för en gammal modell för priset för en ny modell.

Det är såna som du(Trådskaparen) som gör mig glad :). Då jag slipper lägga ut 70 000 i onödan på en ny hoj :D

No hard feelings !

totgate

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
BMW 1200 GSA -09, BMW HP2 Sort -09, KTM 950 SM -07
Två st finns på Blocket där den ena hojen är den Bike har hemma. Den hojen har gått mest på bana och är körd över 700 mil. Den andra hojen är därför den enda andra HP2:an till salu just nu. Du kan välja att ta reda på fakta om den hojen först innan du uttalar dig. Sedan är saken den att du får som sagt tycka precis vad du vill precis som jag får göra. Om du sedan väljer att köpa handlarnas resonemang där dom tycks behöva ett TB på 30-40% för att gå runt då är du bara att beklaga. Det finns i princip inga branscher idag som kan jobba med såpass stora mariginaler, det accepteras inte av kunderna.

totgate

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
BMW 1200 GSA -09, BMW HP2 Sort -09, KTM 950 SM -07
Jag vill inte betala för en gammal modell för priset för en ny modell.

Det är såna som du(Trådskaparen) som gör mig glad :). Då jag slipper lägga ut 70 000 i onödan på en ny hoj :D

No hard feelings !

Nu är det så att det finns ingen gammal modell av min hoj. Sedan är det även som jag skrev i det förra svaret, ta reda på fakta först, snacka sedan. Om du vill jämföra äpplen och päron får du gärna göra det men försök inte att göra det till fakta. Jag vet ju lika lite om dig som du vet om mig så var inte för snabb i dina bedömningar om folk, du har inte heller alla fakta i detta ämne som tas upp i tråden. För att ta ett annat exempel, Bike har en två år gammal V-Rod Muscle hemma som har gått 70 mil. Denna hoj är knappt 20.000:- billigare än motsvarande nya hoj, på denna modell har även vissa förbättringa skett mellan årsmodellerna. Hur förklarar man då detta. Jo, det beror enligt Bike på att hojen är som ny och därför i princip skall betraktas som ny och förändringarna är så små att det inte spelar någon roll. Förklara det då. Problemet är som sagt när man går på handlarnas skitsnack om hur "marknaden" funkar. Då blir det inte så bra för oss konsumenter som du kanske förstår. Du verkar ju ha svalt detta handlarsnack med hull och hår tyvärr, men det är dina problem som du får ta itu med själv.

No hard feelings... ;-)

Sedan en sak till. Varför förutsätter ni att jag vill ha 200.000:- för min hoj. Ni måste förstå en sak, Jag är egen företagare i detaljhandelsbranschen och förstår mycket väl hela iden med nytt kontra begagnat. Det enda jag har begärt är att få ett skäligt bud för mina prylar. Tror ni verkligen att Bike skulle annonserat ut min för 150.000:- när dom har en annan utsliten sådan för samma pris stående. Dom hade lagt sig på ca: 180.000:- och skall då enligt den matematik som ni tycker är ok, först tjäna 40-50000:- på inbytet samt ungefär lika mycket på den nya hoj jag köper. Tycker ni att detta är ok??? Gör ni det så är ungdomen av idag bara att beklaga, ni kommer inte att få det roligt om några år när ni börjar handla mera prylar.:brinnerup

Last edited:

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Utsliten efter 700 mil??
Nu tror jag du sänkte andrahandsvärdet ännu mer....

Om du inte gillar Bike sälj den privat då, eller byt in den hos en annan handlare.

SIXTEN BAPPA

Jerker Axelsson
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Lite olika
Jag vill bara förklara att ang "bara att ladda ner gratis på nättet" tar 10 min.........
Vi måste köpa en dator av HD för 80.000:- + moms som byts var 3år, vi var tvungna att köpa ny mjukvara efter 1,5år för 25.000:- +m vi måste köpa skivan (inga stora pengar) Vi betalar ca 7000:-/ år för att kunna beställa delar i deras system. (detta var bara HD-kostnad)
Alla som jobbat med datorer och kopplingar till andra system vet att det inte är bara bara,
Tex vår Dynojetbänk kostar 350.000:-+ m att köpa + en licens 10.000:-+m/år + serviceavtal 3.000:-/år + att vara med i Moto speed annons kostar 7-8.000:-+m/år
Jag har full förståelse för att det kan verka dyrt med 1000:- för att koppla i en sladd i 10min, att vi sedan inte har något att sätta i händerna på mekanikerna under vintern är ett jätteproblem, som vi försöker hitta vägar runt, tex nästa vinter kör vi vinterförvaring för 500-1000:- om man gör en service.
M.V.H Jerker Axelsson VD/Huvudägare BIKE TROLLHÄTTAN

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Klart man blir lack när man tappar 70k och inte har använt sakerna ens. Men det är dock inte konstigt att du gör det. Så fort du rullade ut den från Bike sjönk den iprincip med 30 00kr med tanke på nypriset. Surt, men så är det. Att sedan handlare bjuder lååångt under vad man kan få privat är ingen hemlighet, därför säljer man privat.
Pröva med 150-160k på blocket, det går säkert.

Aprillian var det dock lite skambjudsvarning över, 25 bör du kunna få tycker man iaf.

Ang det med skivan, ingen jobbar gratis. Inte ens du. ;)

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Jag vill bara förklara att ang "bara att ladda ner gratis på nättet" tar 10 min.........
Vi måste köpa en dator av HD för 80.000:- + moms som byts var 3år, vi var tvungna att köpa ny mjukvara efter 1,5år för 25.000:- +m vi måste köpa skivan (inga stora pengar) Vi betalar ca 7000:-/ år för att kunna beställa delar i deras system. (detta var bara HD-kostnad)
Alla som jobbat med datorer och kopplingar till andra system vet att det inte är bara bara,
Tex vår Dynojetbänk kostar 350.000:-+ m att köpa + en licens 10.000:-+m/år + serviceavtal 3.000:-/år + att vara med i Moto speed annons kostar 7-8.000:-+m/år
Jag har full förståelse för att det kan verka dyrt med 1000:- för att koppla i en sladd i 10min, att vi sedan inte har något att sätta i händerna på mekanikerna under vintern är ett jätteproblem, som vi försöker hitta vägar runt, tex nästa vinter kör vi vinterförvaring för 500-1000:- om man gör en service.
M.V.H Jerker Axelsson VD/Huvudägare BIKE TROLLHÄTTAN

Han skall väl inte själv betala för dina investeringar (avskrivningar) och personalproblem? Du har gett skambud till mig med, vid tänkt inbyte, men som tur är finns Honda center i Göteborg, bra inbytespris, bra utpris och en förträfflig service. Vägra Bike, åk till Göteborg:tummenupp

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
hahah bike trollhättan rena lurendrejeriiiii... köpte en svart cbr1000rr på distans och över telfon lovades att hojjen är i mnt condition... väl på plats märkte jag direkt flertal repor som vsserligen går att polera bort (varför inte polera bort dessa) och även djupa som gått igenomlacken. det förväntar man sig inte av en sådan stor handlar som bike i trollhättan.

I år dags för en cr1000rr de har en från 08 inne för 96000 :- Undrade om han kunde göra ngt på priset.. efter mycket om och men fick jag den för 95000 men då var det februari och ej möjlighet att hämta hojjen. de ville ha 400 kr / månad för förvaring av hoj. hmmm 95800 så bra pris fick man...

Skit i bike testa lelles...

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
yamaha R1
har du svårt att sälja maskinen så kolla med tommy på fordonskonsulterna han har desutom samarbete med garantibolag så din maskin har full garanti ett år han går alltid ut från priset du vill ha för din bil/mc han sålde min cbr utan knussel pengar på konto och slapp allt prut o skit

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Som andra säger fordon är det värsta man kan lägga pengar på.
Personligen bara haft bra affärer med Bike... köpt o bytt alla mina 6 cyklar hos dem.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Boohooo...det verkar ju inte direkt gå någon ekonomisk nöd på dig med dina vanor, korka upp årgångsvinet, tänd cigarren & sätt ut en annons på Blocket nu, & du! satsa på lite extrabilder.

Så om man har lyckats i livet kan man gott strunta i om man behöver betala för mycket enligt dig? Herregud...:död

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den ekonomiska verkligheten är att:
-Nya fordon tappar mycket i pris, vare sig det är en bil eller hoj. Första ägaren går alltid på största niten.
-Man kommer alltid att få mindre hos handlare jämfört med privat. Handlarna skall ju göra vinst de med, det är ju liksom grejen att driva företag.
-Deal with it.
:)

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Newsflash: ALLA verksamheter ska gå plus. På mitt jobb bytte vi in en bil med nypriset 1.8 mille för ca 1/3 av det nypriset. Då var bilen 2 år gammal. Det har ALLTID varit så att man inte tjänar på att köpa hos firma så vad är det konstiga i det?

Man kan förstå att TS är besviken osv men helt ärligt så hur kan man ens klaga på Bike för att de vill tjäna pengar? Alla klagar på alla, verkstäder är blodsugare, hantverkare är blodsugare osv osv osv.

Häromdan ringde en kund till mig och frågade om pris på service på hans BMW. Så sa han sedan nåt i stil med att ja ni tar väl säkert en 600 i timmen. Då sa jag njae vi tar mer än så, när han frågade hur mkt så sa jag att vi tar nästan 1.400:- i timmen. Då sa han ordagrant: Fyfan vad dyra ni är, jag är ändå tandläkare. När jag då frågade vad han tog i timmen så skratta han och sa att nej jag tar allt mer än 1.400 i timmen.

Sälj privat och var glad, att skriva liptrådar på ett forum kommer inte ge dig ett skit.

Selvén

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
2010 BMW S1000RR
Köpte en BMW S1000RR av Bike i Trollhättan förra året. Har inget att klaga över dem. Fick tiotusen mer i inbyte för min Suzuki GXSR 1000 K7 än vad någon annan säljare bjöd. Har varit ner och servat den också utan problem, trevligt bemötande av både Jerker och Toni. Ja inte bara av dem utan alla på Bike.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Vill bara säga att jag har gjort 3 hojköp hos Bike och varit jäkligt nöjd varje gång :tummenupp.
Otroligt bra service och mottagande. Handlar gärna hoj där igen.

Jonas Tidäng

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
jag ska iallafall hoja ner till bikedagarna i slutet på denna månad trots att dom har GNÄLLIGA kunder...hehehe :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0