Bikedagarna

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vilken av dagarna och vilken tid drar vi från gbg i så fall?:va

1. Styret
2. # Anders
3. Kiel
4. micke6
5. peter R1
6. Fredde_M
7. Jocke
8. Jessan
9. Nicco
10.issen
11.Canidae
12.----[Zonic]----
13.GixxerTina ( hänger med om hojen är klar )
14. micke
15. Rick
16. Wassblad (om allt är iordning med hojen)
71. Rasorblade (kanske) :tungan
18. Elias
19. Paser
20. Pacman
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Vilken av dagarna och vilken tid drar vi från gbg i så fall?:va

Jag tror det är lördag som gäller. Kanske skall man hålla det lite öppet om man skulle se att det är skit på lördag men fint väder på söndag.

Skall samlingen ske 1200 i U-A får vi åka ca 1100 ifrån GBG.
 
Last edited:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Helt otroligt att man har sån bra timeing att man e ledig den helgen!
LSK möter änglarna dagen innan (fredag), kanske är många hojåkare som e sugna på att dra dit? Hade ju vart nice om man kunde ta en liten sammanåkning dit också. Finns intresse skulle man ju kunna starta en ny tråd till det...

1. Styret
2. # Anders
3. Kiel
4. micke6
5. peter R1
6. Fredde_M
7. Jocke
8. Jessan
9. Nicco
10.issen
11.Canidae
12.----[Zonic]----
13.GixxerTina ( hänger med om hojen är klar )
14. micke
15. Rick
16. Wassblad (om allt är iordning med hojen)
71. Rasorblade (kanske)
18. Elias
19. Paser
20. Pacman
21. Poffer
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Låter riktigt roligt e fett på detta:tummenupp Någon mera som utgår från Kungasbacka haka på redan där???
 
Gick med
11 Apr 2007
Ort
uddevalla
Hoj
honda cbr 600rr-04
Lätt :p

1. Styret
2. # Anders
3. Kiel
4. micke6
5. peter R1
6. Fredde_M
7. Jocke
8. Jessan
9. Nicco
10.issen
11.Canidae
12.----[Zonic]----
13.GixxerTina ( hänger med om hojen är klar )
14. micke
15. Rick
16. Wassblad (om allt är iordning med hojen)
71. Rasorblade (kanske)
18. Elias
19. Paser
20. Pacman
21. Poffer
22.Celliron
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Nu så allesammans har jag ett förslag.

Lördagen den 26 April samlas vi i uddevalla på torget (vart vet jag inte är inte hemma i uddevalla men antar att man ser var det är vi är rätt många nu, men nån som kan ge en liten beskrivning bara på samlings punken ni brukar träffas på så är jag tacksam) tänkte klockan kl 11:00.

Sedan utgår vi Gustavsberg mot Ryra - Ljungskile - Grinneröd (backamo) - Lilla Edet - 45 en liten bit norr in mot Sjuntorp - Gärdhem å sedan ut till Bike bakvägen via kronogården för att slippa om byggnaden utanför bike å alla förbaskade köer, kanske lite mindre köer denna vägen förhoppningsvis.

Tänkte tagit Upphärad vägen men när jag åkte den idag så var det stora håll i vägen i nårra av dom absolut skarpaste partierna med grus över hela vägen därför struntar vi i den.

Men tillbaks till routen. Det finns några kurvor som innehåller lite grus men inget jätte anmärktningsvärt.
För övrigt tror jag denna turen kan komma bli väldigt rolig bara solen visar sig den dagen
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Mona lisas är nog där bikers brukar samlas vid i U-a, perfekt att botta me en kebabrulle innan avfärd!

där har vi aldrig samlats på dom turer jag har varit med. dock brukar jag brukar jämnt se touringhojar/customgubbar där.

edit: Jag tycker torget vore ett trevligare ställe att mötas på
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Blir det raka vägen upp då? eller småvägar?

Upp till Stenungssund kan man ju vägar. Efter det är jag lite osäker på, Jessan kanske kan lite bra vägar dit? Verkar dessutom som att vi kommer köra lite av de eventuella vägarna som går söder om U-A i turen Anders skrev om. Vi får väl planera det vid någon fika. Annars är det väl ca 3mil motorväg så de bränner man fort värsta fall. :)

Nu så allesammans har jag ett förslag
Lördagen den 26 April samlas vi i uddevalla på torget

Skall man spika lördagen eller vänta till torsdagen innan och se hur vädret blir och hålla uppet för söndagen om det skulle vara kasst på lördagen men fint på söndag?

I övrigt verkar det riktigt bra planen du har gjort :)

Mona lisas är nog där bikers brukar samlas vid i U-a, perfekt att botta me en kebabrulle innan avfärd!

Mona Lisas, var det där vi samlades inför Halden-turen som gbg-gänget var med på? OKQ8-mack var det där med tror jag.
 
Last edited:

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
där har vi aldrig samlats på dom turer jag har varit med. dock brukar jag brukar jämnt se touringhojar/customgubbar där.

edit: Jag tycker torget vore ett trevligare ställe att mötas på

Torget tycker nog jag också känns bättre. Det e mer centralt :tummenupp
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
dessutom är det en mkt bättre samlingsplats. Vi kan stå o tjöta en stund ostört från alla bilister osv.. :tungan

Jepp, stor yta är det ju helt klart. Ser helt klart maffigare ut när man e samlade där också :yoparty Sen kan man ju ta en fika o tjöta lite innan om man vill. Är det fint väder lär ju uteserveringen vara på plats!
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Tycker vi satsar på Lördagen men håller det öppet så länge för ev väder försämringar, som du sa Cykelstyre :tummenupp.

Möts på torget, absolut fräckast :D :yoparty
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Upp till Stenungssund kan man ju vägar. Efter det är jag lite osäker på, Jessan kanske kan lite bra vägar dit? Verkar dessutom som att vi kommer köra lite av de eventuella vägarna som går söder om U-A i turen Anders skrev om. Vi får väl planera det vid någon fika. Annars är det väl ca 3mil motorväg så de bränner man fort värsta fall. :)

Kan ta vägen via Stenungsund-Tjörn-Rotviksbro så kommer man vid Torp köpcentrum. :tummenupp

Skall man spika lördagen eller vänta till torsdagen innan och se hur vädret blir och hålla uppet för söndagen om det skulle vara kasst på lördagen men fint på söndag?

Ska på 30-årskalas på lördan så det blir antagligen ingen körning för mig på söndagen.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tycker vi satsar på Lördagen men håller det öppet så länge för ev väder försämringar, som du sa Cykelstyre :tummenupp.

Möts på torget, absolut fräckast :D :yoparty

Låter fint :)

Kan ta vägen via Stenungsund-Tjörn-Rotviksbro så kommer man vid Torp köpcentrum. :tummenupp

Där har jag kört någon gång tror jag, låter bra iaf! :)

Ska på 30-årskalas på lördan så det blir antagligen ingen körning för mig på söndagen.

:drickasaft
 
Last edited:

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Nu så allesammans har jag ett förslag.

Lördagen den 26 April samlas vi i uddevalla på torget (vart vet jag inte är inte hemma i uddevalla men antar att man ser var det är vi är rätt många nu, men nån som kan ge en liten beskrivning bara på samlings punken ni brukar träffas på så är jag tacksam) tänkte klockan kl 11:00.

Sedan utgår vi Gustavsberg mot Ryra - Ljungskile - Grinneröd (backamo) - Lilla Edet - 45 en liten bit norr in mot Sjuntorp - Gärdhem å sedan ut till Bike bakvägen via kronogården för att slippa om byggnaden utanför bike å alla förbaskade köer, kanske lite mindre köer denna vägen förhoppningsvis.

Det är alltså inte raka vägen upp?
Jag kommer inte våga köra så långt i ett streck med min lilla moppe.
Blir nog ett o annat bensinmacks besök då också, då kommer jag hamna låångt efter :näsblod

Kommer ni stanna i Uddevalla igen innan ni beger er mot Trollhättan eller?
Isåfall smiter jag med där.

Bara att börja be till vädergudarna redan nu :tummenupp

/Nicco
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Det är alltså inte raka vägen upp?
Jag kommer inte våga köra så långt i ett streck med min lilla moppe.
Blir nog ett o annat bensinmacks besök då också, då kommer jag hamna låångt efter :näsblod

Kommer ni stanna i Uddevalla igen innan ni beger er mot Trollhättan eller?
Isåfall smiter jag med där.

Bara att börja be till vädergudarna redan nu :tummenupp

/Nicco

Aj fan det var inte bra :va

Nä vi utgår från uddevalla å kör till bike kommer inte mellan landa i uddevalla är tanken.

Ända lösningen är att du får byta upp dig heheh. Nä skämt å sido hur löser vi det? Eftersom marioteten inte har något problem med detta så känner jag inte för att ändra planen heller.
Men kan du inte hänga med en liten bit iaf å korta av sträckan lite ist?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Aj fan det var inte bra :va

Nä vi utgår från uddevalla å kör till bike kommer inte mellan landa i uddevalla är tanken.

Ända lösningen är att du får byta upp dig heheh. Nä skämt å sido hur löser vi det? Eftersom marioteten inte har något problem med detta så känner jag inte för att ändra planen heller.
Men kan du inte hänga med en liten bit iaf å korta av sträckan lite ist?

Jag är inte heller jättesugen att köra den långa sträckan. visst hade min tänk säkerligen räckt, men med en välsjungande yoshipipa,slicks,o lite fel drevning så känns det som det inte skulle varit det roligaste ..


så nicco, jag är på att köra lite mer "rakt på" :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top