Bikemeet in Haychaparall

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Tycker alla borde försöka komma dit i år, för i år är det extra viktigt!
Det är nämligen så att det BLIR INGA FLER HIJTJAPPARALL!!!!! :(
Polisen påstår att det är för mycket oroligheter där (vliket det inte är) så nu har dom bestämmt sig för att skicka in 300 snutar på området och ta ut emn avgift på 2 miljoner för att övervaka stället... :huvet Det har inte arrangörerna råd med och detta blir därför sista året. Gammla räkningen från polisen låg på ca. 20-30 tusen har jag för mig, så de e _RÄTT_ så stor skillnad

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det brukar väl inte vara så mycket bråk där?

Får se om jag kanske kommer sista dagen, om baksmällan gått över då :D

Therudeboy

Guest
PollySmurf skrev:
Polisen påstår att det är för mycket oroligheter där (vliket det inte är) så nu har dom bestämmt sig för att skicka in 300 snutar på området och ta ut emn avgift på 2 miljoner för att övervaka stället... :huvet Det har inte arrangörerna råd med och detta blir därför sista året. Gammla räkningen från polisen låg på ca. 20-30 tusen har jag för mig, så de e _RÄTT_ så stor skillnad

Stog en artikel i den lokala tidningen om detta med poliserna. Vad ska dem ha 300 poliser till när det aldrig behövts innan? Får hoppas high chaparall styr upp något annat roligt nästa år.

Solid snake

Guest
PollySmurf skrev:

Öhh? okej, men det låter som dom tvingar på poliserna, varför ska dom betala avgift för att 300 snutar kommer dit? dom har ju inte ens bett om att dom ska komma dit ju.

Therudeboy

Guest
Solid snake skrev:
Öhh? okej, men det låter som dom tvingar på poliserna, varför ska dom betala avgift för att 300 snutar kommer dit? dom har ju inte ens bett om att dom ska komma dit ju.

Aldrig funderat på att man behöver tillstånd för att arrangera något sådant? Det är polisen som säger hur mycket bevakning det behövs.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Solid snake skrev:

Precis... det är det jag blir så sur över!

Jo det är sant Therudeboy, men snuten verkar ha nått dålt agg mot hojkörning, säkert bara för vi kör så fort :gnissla
Men ändå händer det väl inte fler olyckor med motorcyklar än med bilar (om man gämför i procent) så vafan klagar dom på
Jävla :fatta! aummmh...

Last edited:

Solid snake

Guest
Therudeboy skrev:
Aldrig funderat på att man behöver tillstånd för att arrangera något sådant? Det är polisen som säger hur mycket bevakning det behövs.

Men 300 snutar e ju att ta i, innan har dom inte behövt det varför skulle dom behöva det nu om det är så lugnt som alla säger? :va

Då kan jag bara komma fram till en sak, snuten är bara till för att jävlas isåfall. :huvet

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -99, Yamaha YZF450 -04, Honda 500 hydrostatic -03, Sachs ZZ125 -99 SÅLD , Yamaha YZ 125 -96 SÅLD
Jag bor bara 2 km från High chaparral :tuttar :yoparty :banana (om det är något att vara glad för)

Solid snake

Guest
zz-sm skrev:
Jag bor bara 2 km från High chaparral :tuttar :yoparty :banana (om det är något att vara glad för)

Klart det är nått att vara glad för, då kommer alla från 125 delen på forumet o sover hos dig! ;) :tungan

zz-sm

Apsolut_jejk@hotmail.com
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -99, Yamaha YZF450 -04, Honda 500 hydrostatic -03, Sachs ZZ125 -99 SÅLD , Yamaha YZ 125 -96 SÅLD
Solid snake skrev:
Klart det är nått att vara glad för, då kommer alla från 125 delen på forumet o sover hos dig! ;) :tungan

visst.. ni får sov a ladugården..
Är det någon som ska tälta där?? :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...