Bilar som prejar med flit!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En ny företeelse i trafiken har jag blivit drabbad av ett par ggr med ett par veckors mellanrum. Senast idag.
För ett par veckor sedan kom jag körandes över en viadukt kom ner mot trafikljus som visade grönt hade en Saab i högra filen snett framför mig och då filerna går ihop ett så vred jag på lite, varpå Saaben ser det och KASTAR sig till vänster för att hindra mig så jag fick på hejdarna, sen slår han över till höger så jag vrider snabbt förbi i den lilla fickan som blev över innan det var ett körfält han trodde väl inte jag skulle hinna om, och att han "lyckats" med sin uppgift, att kanske fått en mcförare att låst sina bromsar och gått i backen..
Idag blev jag drabbad av liknande händelse, då jag kom åkande på en liten krokig landsväg utanför Västerås, kommer ifatt en Röd Mondeo kombi, blinkar igod tid för omkörning och går ut i mötande trafikfältet, när jag är nästan jämte bilen så girar han sakta ut mot mitt håll, och tillbaka i sitt fält fanns ingen avtagsväg eller något som det var meningen att han skulle ta av på, jag kör upp jämte gubben som sitter o hånflinar i bilen, tittar på idioten och pekar 3 ggr på mitt huvud o ruskar på huvudet mitt och kör om.

Jag försöker köra snyggt i trafiken med fina säkra snabba omkörningar och bra säkerhetsmarignaler och omkörningar som inte skrämmer bilister via låg växel på varvstoppet.

Har fler varit drabbade av sådanna idioter där ute:confused: Vad sker härnäst, kommer det styra bilen emot en när man möter bilister?
Man skulle ha memorerat någon av regnumrerna och ringt och frågat vederbörande vad han pysslat med..
 

Dominator-Rocks

Guest
En bekant till mig gjorde just det, tog regnummret och ringde upp honom senare på kvällen! Det gav effekt :tummenupp

:4skrika :inteengångtill då jävlar :hördu

:smasha :smasha :smasha
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Idag när jag var ute och åkte med min saab kommer det en huligan bakifrån i 250 o slänger om mig!
Väldigt nära!
Vad skall hända härnäst skall de göra samma sak fast framifrån!?:rolleyes:
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En vanlig dag i trafiken,folk tänker lagom långt innan de handlar om de överhuvudtaget tänker och det spelar ingen roll vad du kör för beteendet är det samma iaf.

Sitter i sin egen lilla värld och handlar instinktivt och utan eftertanke eller koll.

Gubben som girade ut kan dock ha begått generalfel nr1 hos bilister som inte kör så ofta,kollat vänsterspegeln när du påbörjade omkörningen och styrt ditåt omedvetet,därefter skämts en aning därav vad du tyckte var ett hånflin.

Eller så var han en privatpolis som inte tyckte att en hastighet högre än hans var säker.

Henrik
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Flera gånger under gårdagens långtur var det bilar som började blinka vänster när man skulle ta sig om dom, utan att det fanns något vänster att svänga åt. Att dessutom aktivt försöka hindra en omkörning är både olagligt och totalt vansinne.

Folk är inte kloka. :gnissla
 

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
automatkörnare är det nånting man kan knäppa rutan med på sånna jävlar
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
man fotar bort hans backspegel...

då kanske han inte gör om det iaf

Men det vågar man (jag) inte. Jag blev tokigt ägd av en äldre dam idag, hon började med att prejja mig och när jag då tittade på henne och skakade på huvudet pekade hon finger åt mig... :mad:
 

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
Flera gånger under gårdagens långtur var det bilar som började blinka vänster när man skulle ta sig om dom, utan att det fanns något vänster att svänga åt. Att dessutom aktivt försöka hindra en omkörning är både olagligt och totalt vansinne.

Folk är inte kloka. :gnissla

Tyvärr är just det ganska vanligt, har råkat ut för det själv. Jag gör en enligt mig hel ok omkörning på en raksträcka lång nog att landa ett flygplan på. Strax före jag kommer upp jämsides men bilen blinkar denna vänster, instinktivt står jag på härdaren. Det fanns dock ingen avfart till vänster och bilen svängar inte heller utan fortsätter som om personen i fråga gjort dagen goda gärning genom att hindra en omkörning av en hoj. 5 sekunder senare när jag hunnit bli goda upprörd gör jag en omkörning i ca 200 blås istället för den i 120 som jag var på väg att göra.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
De måste vara avundsjuka el nåt annat dumt för de där har nog dom flesta varit med om.

Är det en nyare bil så är stövelrand bra i den fina lacken!
 

Nicotin

Guest
jag skulle kickat hans backspegel el i alla fall visat att om han fortsätter så ryker den..

Men effektivast, tagit regnummer och åkt hem till han..
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Har inte hänt mig nått sånt med hojen, än. Men massa liknande då man körde moppe. T.ex. en kille i en helt ny merca som tyckte det verkade smart att köra om mig på insidan i en rondell, när jag skulle till vänster i den och han rakt igenom :näsblod Han låg alltså bakom mig när jag kollade i backspegeln samtidigt som jag körde in i rondellen. Det resulterade i alla fall i att jag började luta min gamle mt5a (med uppskrapad och vass bakskärm, då jag stegrat över ett par ggr...)
och märker att det inte riktigt funkar att svänga, kollar bak och ser att jag lagt bakskärmen mot mercan som var bakom mig aldeles nyss... :D :yoparty :gnissla
 

Socrates

Guest
Råkade ut för en gubbe förra året. Jag kör i höger körfält (En 50-sträcka då vi kör i stan) , och i körfältet till vänster om mig kommer en gubbe upp jämsides och tittar på mig. Plötsligt börjar gubben svänga över i mitt körfält, jag tittar på honom och går så långt åt höger jag kan utan att köra in i trottoarkanten. Framför mig har jag en lastbil så jag kan inte gasa på och komma undan gubben, förväntar mig att han ska sluta svänga, men icke, slutar med att jag får bromsa in rätt hårt för att inte hamna mellan hans bil och kanten. Efteråt går gubben tillbaka till vänstra körfältet och fortsätter som inget har hänt.

Själv så gjorde jag inte ett piss, var alldeles för ställd och svängde av hem till mig vid nästa korsning.


Edit: Sen har man givetvis råkat ut för allt det vanliga, bilar som kommer från sidovägar som snällt väntar när bilarna framför dig kör förbi, och sedan när du kommer på din MC kör biljäveln ut.

Folk som går ut för omkörning när du redan håller på att köra om.

Folk som kör ut i rondellen när du är inne i rondellen med MC

Osv...
 
Last edited:

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Måste vara lyckligt lottad då jag alltid blivit bra bemött av bilister under de 8 åren jag kört hoj. Ofta slänger de sig närapå överdrivet till höger. Man vill ju helst inte ha en hoj bakom sig som bilist..om man är hänsynsfull av sig.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top